Media społecznościowe: niezbędny warunek sukcesu w branży hotelarskiej

Londyn - Podczas gdy media społecznościowe stają się integralnym elementem funkcjonowania współczesnego społeczeństwa kancelaria prawna DLA Piper oraz firma audytorsko-doradcza BDO publikują raport, wg którego jedynie niewielka część firm działających w sektorze hotelarstwa i wypoczynku wykorzystuje ten kanał komunikacji w swojej działalności.
Przeprowadzone przez obie firmy badanie, którego celem była analiza zalet mediów społecznościowych, pokazało, że dwie główne korzyści, jakie firmy uzyskują z użycia mediów społecznościowych to promocja swojej działalności na zewnątrz oraz uzyskanie kanału komunikacji z grupą docelową klientów.


Karen Friebe, globalna przewodnicząca praktyki Hotelarstwa i Wypoczynku DLA Piper, mówi: "Widoczny jest wyraźny trend wskazujący, że media społecznościowe błyskawicznie stają się integralnym składnikiem strategii marketingowych wielu podmiotów z sektora hospitality & leisure. Jestem przekonana, że w przyszłości właśnie to narzędzie będzie powszechnie wykorzystywane w działalności firm tej branży."


David Campbell, partner w BDO dodaje: "Konsumenci niezwykle szybko przekonują się do mediów społecznościowych, w szczególności jeśli chodzi o korzystanie z voucherów zniżkowych czy też internetowych portali społecznościowych, gdzie szukają oni pomocy w wyborze miejsca do wypoczynku. Jestem przekonany, że przy tak dużej popularności smartfonów zjawisko to będzie w trendzie wzrostowym."


Dla operatorów branży hotelarskiej chcących zwiększyć swoje udziały w rynku coraz większe znaczenie będzie miało przygotowywanie strategii marketingowych i promocyjnych z wykorzystaniem nowych technologii powiązanych z mediami społecznościowymi" podsumowuje Campbell.


Wg opublikowanego raportu tylko w maju aż 38 milionów dorosłych obywateli Wielkiej Brytanii odwiedziło przynajmniej jeden portal społecznościowy. Najbardziej użytecznymi kanałami komunikacji wybrano portale Facebook oraz Twitter ze względu na dużą, bo sięgającą aż 500 mln, liczbę użytkowników. Co piąty wpis na Twitterze poświęcony jest jakiejś marce. To właśnie tego rzędu liczby wskazują, że media społecznościowe to kanał komunikacyjny, którego firmy z sektora hotelarstwa i wypoczynku nie mogą pominąć, bez względu na to czy uzyskują z niego bezpośrednie korzyści czy też nie.


"Trend ten powinien być uważnie monitorowany również przez podmioty działające na polskim rynku hospitality & lesiure. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie, Facebook, ma w Polsce około 3 mln dorosłych użytkowników "– wyjaśnia Artur Michalski, szef praktyki nieruchomości warszawskiego biura DLA Piper, ale jednocześnie przestrzega: "Aby jednak utrzymać wiarygodność i ograniczyć zagrożenia związane z wykorzystaniem tych kanałów komunikacji należy pamiętać, że z wykorzystaniem mediów społecznościowych w celach promowania oferowanych usług wiążą się istotne kwestie prawne."


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *