„Bardzo dobre wyniki współpracy z Zieltraffic pokazują, że za sukces odpowiedzialne są odpowiednie podejście do reklamy online i idealne rozwiązania agencyjne. To jest możliwe dzięki idealnej współpracy pomiędzy klientem a agencją. „
- Gabriel Candido, Subdirector de e-marketing
Barceló Hotels & Resorts
(http://www.Barcelo.com) to firma należąca do 30 najlepszych przedsiębiorstw branży hotelowej i turystycznej. Założona w 1931 roku w Hiszpanii sieć hoteli, nieprzerwanie od 75 lat dba o najwyższy poziom usług i innowacji w branży turystycznej. Firma jest prywatnym przedsięwzięciem rodziny Barcelo.
W ofercie Barcelo dostępnych jest łącznie ponad 30.000 pokoi hotelowych w 14 krajach na całym świecie. Hotele znajdują się w krajach europejskich jak i w Meksyku, Ameryce Północnej, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
Zadanie:
Prawie 30 procent obywateli Niemiec wymienia internet jako najważniejsze źródło informacji jeżeli chodzi o wybór miejsca spędzania urlopu. Obecnie ponad 1/3 niemieckich bookingów odbywa się w całości online. W ciągu 5 lat ten udział ma się zwiększyć do 43%. Podobne trendy i liczby są do zaobserwowania na całym świecie.
Te prawidłowości rynkowe dostrzeżone zostały przez Barcelo Hotels & Resorts i we współpracy z hiszpańską filią agencji Zieltraffic postanowiono zwiększyć liczbę zamówień internetowych.
Jako docelowy region akcji wybrano Hiszpanię, Niemcy, Meksyk i Amerykę Południową. Klient miał już doświadczenia z marketingiem internetowym. Zaistniała jednak potrzeba kompleksowego doradztwa dla kampanii międzynarodowej skupionej wokół spójności marki.
Działania Zieltraffic:
Zieltraffic oferuje swoim klientom rozliczenie prowizyjne na podstawie konkretnego, ustalonego wcześniej efektu. W przypadku Barcelo – jest to rezerwacja przez stronę internetową Barcelo. Na potrzeby kampanii ustalono budżet z bonusem dla agencji uzależnionym od efektu, oraz elementy kampanii czysto performance-owe.
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań miała miejsce dokładna analiza rynku i produktu.
Miejscowe rynki w Meksyku czy Hiszpanii różnią się od siebie. Różnice te mają kluczowe znaczenie dla kampanii marketingu internetowego. Z kolei pomiędzy użytkownikami z Hiszpanii a tymi z Niemiec istnieją różnice w zachowaniach, przejawiające się w spontanicznych zakupach z jednej strony lub skrupulatnie planowanych urlopach z drugiej.
Kolejnym krokiem była analiza USP i marki klienta dokonana przez ekspertów. Jest to niezbędne aby odpowiednio dobrać środki i strategię działania.
Rozwiązania dla Barcelo:
Właśnie dla branży turystycznej – wyszukiwarki grają zawsze bardzo ważną rolę. Są one bowiem centralnym punktem wyjścia dla użytkownika zarówno szukającego informacji jak i zakupu wakacji.
Dobry Search Engine Marketing (SEM) w tym przypadku oznacza że użytkownik powinien zobaczyć dopasowane do wyszukiwanego tematu reklamy i wyniki.
Na potrzeby kampanii Barcelo Hotels & Resorts, Zieltraffic Hiszpania stworzył kampanię SEM w Google i Yahoo!, z podziałem na odpowiednie regiony. Uruchomiono kampanie zarówno zorientowane na markę, produkt, jak i położenie geograficzne hoteli.
Wyniki:
§ Zdecydowanie większa ilość rezerwacji zawieranych przez stronę internetową i pochodzących z kampanii SEM,
§ Oczekiwania klienta wobec sprzedaży zostały przekroczone o 100%
§ Koszt pozyskania rezerwacji (Cost Per Order) został znacznie pomniejszony. Wynosił on mniej niż 50% oczekiwanego CPO!
Wnioski:
§ Sukces kampanii sprawił że Barcelo Hotels & Resorts docenił znaczenie SEM w marketingu internetowym i kontynuuje współpracę z Zieltraffic,
§ Barcelo planuje zdecydowanie zwiększyć nakłady finansowe na ten kanał marketingu online dostrzegając bezpośrednie powiązanie wzrostu sprzedaży ze sprawnie przeprowadzoną kampanią.
Dodaj komentarz