Tak będzie wyglądał Radisson Blu Sobieski w nowej odsłonie   INWESTYCJE

W połowie stycznia pisaliśmy, że operator czterogwiazdkowego hotelu Radisson Blu Sobieski, przy pl. Zawiszy w Warszawie, po 31 latach od jego otwarcia planuje przemalować jego fasadę w bardziej stonowane barwy. Teraz wiemy jak prezentują się wstępne wizualizacje hotelu w nowej odsłonie.

Wstępne wizualizacje nowej fasady obiektu, C13 Architekci

Nową koncepcję kolorystyczną obiektu opracowała pracownia C13 z Łodzi i wizualizacje te zostały dołączone do urzędowego zgłoszenia planowanych prac przez właściciela. Jako pierwszy poinformował o tym Fanpage "Ochocianie Sąsiedzi".

Otwarty w 1992 r. hotel Jan III Sobieski od początku wzbudzał wiele kontrowersji swoją intensywnie kolorową elewacją z dominującym różem, autorstwa austriackiego artysty Hansa Piccottiniego. Po 30 latach wygasły prawa autorskie, które zabraniały zmian w tym dziele, a sieć postanowiła je zmienić. Szczegóły mają zostać oficjalnie zaprezentowane w marcu.

Wstępne wizualizacje nowej fasady obiektu, C13 Architekci

Jak pisaliśmy w „Hotelarzu” w lipcu 1993 r. przy okazji otwarcia hotelu: „Na tle szarzyzny ulic Ochoty siedmiokondygnacyjny obiekt bije w oczy wieloma barwami: żółtym, brązem, błękitem, różowym i innymi kolorami tęczy. Ta plama radosnych kolorów wciąż wzbudza wiele emocji. Jak wyjaśnia autor tej barwnej elewacji, wykładowca ASP w Klagenfurcie prof. Hans Piccottini, Włoch z pochodzenia, chodziło o złamanie monotonii ścian. Długość fasady obiektu wymagała specjalnego zaprojektowania elewacji”. Kompozycja malarska inspirowana miałaby być kolorystyką staromiejskich kamieniczek i falami Wisły, co tłumaczyłoby, że jest rozciągnięta na elewacjach niezależnie od architektonicznych podziałów ścian.

Wstępne wizualizacje nowej fasady obiektu, C13 Architekci

„Plama radosnych kolorów” budziła skrajne emocje przez kolejnych 30 lat, a budynek za swoją kolorystykę zdobył m.in. tytuł „Koszmaru sześciolecia 1989-1995” w plebiscycie czytelników magazynu „Życie w Architekturze”. Obecnie przez część środowiska architektów uznawana jest za „jedną z ikon polskiego postmodernizmu”, podobnie jak, wyburzone niedawno, centrum handlowe Solpol na Starym Mieście we Wrocławiu. Jednak w powszechnym odbiorze nadal postrzegana jest jako „kicz”, „pasteloza” i „makabryła”. Nowa kolorystyka utrzymana ma być w bardziej eleganckich, stonowanych odcieniach szarości i bieli.

Fasada hotelu Jan III Sobieski od początku wzbudzała wiele kontrowersji


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *