Pierwsze targi Heimtextil po pandemii – 44 tys. odwiedzających, 2,4 tys. wystawców

W dniach 10-13 stycznia odbyła się pierwsza od 2020 r. edycja targów Heimtextil we Frankfurcie nad Menem, podczas których uczestnicy mogli się zapoznać z pełnym przeglądem światowych innowacji tekstylnych – od włókien, przędzy, tkanin obiciowych i dekoracyjnych, tkanin funkcjonalnych oraz zewnętrznych, sztucznej skóry i tapet, po tekstylia łazienkowe, materace, zasłony i poduszki dekoracyjne. W targach wzięło udział 44 tys. odwiedzających i 2,4 tys. wystawców z 129 krajów

Z Polski w targach wzięło udział 26 wystawców: Agmamito, AMW Nawrot, Cedrob, D. i P. Bajon, Davis Fabrics, DEKOMA, EUROPAK, Fabb, Grandhome Poland , BARTEX Grzegorz Buganik, HALANTEX, IDESIN M. Siwek, Inter Widex Wieslaw Mierzejewski, J.A.D., Lech Fabrics, MAGAM, Margo Textil Mieczyslaw Trzpis, My Alpaca, Wamatex Andrzej Wieczorek, PIK  Hurt-Detal K. i B. Nartowicz, S.I.C. Toptextil, Wall Art, Wolek, Zawisza - Jan Sienkiewicz, Zwoltex. W pierwszej dziesiątce krajów pod względem wystawców znalazły się Chiny, Indie, Turcja, Pakistan, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Francja i Wielka Brytania. Pod względem odwiedzających przodowały takie kraje jak Niemcy, Włochy Turcja, USA, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Hiszpania, Pakistan, Indie i Grecja.  

W porównaniu z rokiem 2020 Heimtextil osiągnęło wzrost stopnia internacjonalizacji tak w przypadku odwiedzających jak i wystawców. Po stronie wystawców nastąpił wzrost liczby właścicieli pochodzących z Turcji i Pakistanu, w porównaniu z edycją sprzed pandemii. W 2023 roku było też więcej kupujących z Włoch, Turcji, Hiszpanii oraz Grecji. Wydarzenie połączyło światowy przemysł tekstyliów, co jest bardzo istotne w dobie utrudnionych możliwości rynkowych i wąskich gardeł produkcyjnych  – mówi Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt.

Shafiqul Alam Selim, dyrektor zarządzający Karupannya Rangpur Ltd. z Bangladeszu z zadowoleniem mówi o minionej edycji targów i zapewnia, że pojawią się na przyszłorocznej. – Do naszych klientów należą głównie marki europejskie takie jak IKEA, H&M czy Jysk, ale na naszym stoisku pojawili się również goście z USA, Japonii, Afryki i Ameryki Południowej. Naszym przesłaniem jest zrównoważony rozwój, zgodnie z którym powstało nasze stoisko.  

Według reprezentatywnych badań, 80 proc. wystawców osiągnęło swoje cele związane z targami już trzeciego dnia, a 72 proc. odwiedzających były to osoby decyzyjne. Jak wynika z badania, również 92 proc. kupujących osiągnęło swoje cele targowe.

Innowacyjne materiały powstałe z naturalnych surowców, takich jak grzyby, włókna roślinne lub odpady z recyklingu to przyszłość przemysłu tekstyliów domowych. Już podczas tegorocznej edycji wystawcy na wielu stoiskach prezentowali przyjazne dla środowiska produkty, rozwiązania oraz wymieniali się między sobą pomysłami dla lepszego jutra.

Wyjątkową atrakcją dla odwiedzających był projekt Interior.Architecture.Hospitality. Projektanci i architekci wnętrz mogli z bliska zapoznać się w z nieszablonowymi produktami wystawców. Podczas prezentacji zainteresowanym były pokazywane imponujące designy i niestandardowe właściwości tekstyliów, takie jak trudnopalność,  dźwiękochłonność, światłoodporność, antybakteryjność i wodoodporność.

– Wykłady są jednym z powodów dla których przyjeżdżam na Heimtextil. Podczas wystąpień prowadzonych przez ekspertów nie tylko prezentowane są obowiązujące trendy, ale również nowości w zakresie gospodarki cyrkularnej i zrównoważonego rozwoju. Otto Group postawiła sobie za cel, aby stać się jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska stąd też takie spotkania mają dla nas ogromną wartość. Niezwykle interesująca była na przykład prezentacja Caroline Til, która opowiedziała o innowacyjnych materiałach, dla których nie ma jeszcze ustalonych norm użytkowania – mówi Ursula Streblow, szefowa działu Curtains & Decorations OTTO.

Po raz pierwszy odwiedzający targów znaleźli szeroki asortyment włókien i przędz przeznaczonych do wyrobu tkanin dekoracyjnych i tapicerskich. Ofertę uzupełnili wystawcy z tkaninami outdoorowymi, a także imitacją skóry. – Targi Heimtextil są doskonałym miejscem, w którym można poznać najnowsze trendy w branży oraz nowości z przemysłu włókienniczego – mówi Rakesh Bali, Senior Vice President - Head Marketing w Reliance Industries Limited z Indii.

Oprócz konferencji Sleep & More, po raz pierwszy zorganizowano Sleep Tours podczas których trener snu Markus Kamps  oprowadził zainteresowanych gości po wybranych wystawcach i przedstawił spostrzeżenia i wskazówki na temat zdrowego snu.

Najbliższa edycja Heimtextil odbędzie się w terminie 9-12 stycznia 2024 roku.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *