W 2022 roku w Sopocie odbyło się łącznie 338 spotkań i wydarzeń o charakterze biznesowymz udziałem grup liczących 50 i więcej osób. Łącznie uczestniczyło w nich prawie 84 tys. osób. Ponad 80 proc. spotkań zostało zorganizowanych w hotelach, pozostałe m.in. w leżącej na granicy Sopotu i Gdańska, Ergo Arenie czy sopockim Hipodromie
Sopocka Organizacja Turystyczna przygotowała infografikę „Rynek spotkań i wydarzeń biznesowych w Sopocie” m.in. pod względem liczby wydarzeń, czasu ich trwania, rodzaju, wielkości czy branż. Dane przekazane przez sopockie obiekty, zostaną wykorzystane przy tworzeniu raportów podsumowujących poprzedni rok na szczeblu regionalnym i ogólnopolskim, za które odpowiedzialne są odpowiednio Gdańsk Convention Bureau oraz Poland Convention Bureau. –Po raz pierwszy udało nam się zebrać dane na taką skalę. Od tej pory zamierzamy regularnie pozyskiwać takie informacje od naszych partnerów, by móc realnie ocenić kondycję przemysłu spotkań w Sopocie– wyjaśnia Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
W 2022 roku dominowali goście krajowi, którzy stanowili 84 proc. wszystkich osób. Mogło to mieć wpływ na to, że jak wskazują dane przeważały eventy jednodniowe (49 proc.), a co trzecie wydarzenie trwało dwa dni (32 proc.). Kurort przyciągał przede wszystkim wydarzenia o charakterze korporacyjnym (50 proc), a 43 proc. ogółu spotkań biznesowych, stanowiły konferencje i kongresy. Hotele z największym zapleczem konferencyjnym w Trójmieście i najwyższy standard świadczonych usług sprawiają, że w Sopocie cyklicznie organizowane są m. in. Europejski Kongres Finansowy, Local Trends - Samorządowy Kongres Finansowy czy Europejskie Forum Nowych Idei. Ulubionymi miesiącami organizatorów okazały się październik (16 proc.), wrzesień (14 proc.) oraz maj i czerwiec (po 12 proc.). Biorąc pod uwagę skalę wydarzeń, przeważały mniejsze eventy, w których uczestniczyło 50-70 osób. Stanowiły one prawie 44 proc. z całej puli spotkań w 2022 roku. Kolejne w zestawieniu znalazły się wydarzenia liczące od 100 do 200 uczestników (20 proc.).
Najbardziej zróżnicowane wyniki można zaobserwować w zakresie branż, które zdecydowały się lokować swoje wydarzenia w Sopocie. Na niewielkie prowadzenie wysunął się sektor handlowo-usługowy (36 proc.), zaś za jego plecami, niemal z takim samym wynikiem, znalazły się branże: techniczna (16 proc.), humanistyczna (15 proc.), medyczna (14 proc.) i ekonomiczno-polityczna (13 proc.).
W 21 sopockich hotelach dostępnych jest ponad 3,3 tys. łóżek, a dodatkowych 11 tys. miejsc oferują obiekty niekategoryzowane np. apartamenty czy kempingi. Goście mogą wybierać zarówno spośród hoteli globalnych sieci (Radisson Blu, Sheraton, Sofitel Grand, Marriott Resort & Spa) czy tych o charakterze butikowym (Hotel Testa, Rezydent Sopot MGallery). Pełnię możliwości dopełniają obiekty pokroju Opery Leśnej, Hipodromu z Halą Pomarańczową czy Ergo Areny oraz Sopockie Błonia, gotowe przyjąć od kilkuset do kilku tysięcy uczestników w różnej konfiguracji.
Dodaj komentarz