Warto zmieniać kategorie

Z najnowszych badań nad rynkiem hotelarskim wynika, że zmiana marki lub zmiana kategorii hotelu zaowocuje pozytywnymi wynikami finansowymi w przeciągu dwóch pierwszych lat od jej wprowadzenia. Badanie przeprowadzone na grupie 95 hoteli zatytułowane "Zmiana marki i zmiana kategorii: wpływ na wyniki finansowe", którego analiza ukazała się w sierpniowym wydaniu "Cornell Hospitality Quarterly", wykazało, że wyniki finansowe 64 z 95 hoteli, które zmieniły kategorię swojego obiektu na niższą (w tym prawie połowa przeniosła się z klasy średniej do ekonomicznej), poprawiły się w przeciągu dwóch lat. Dziesięć hoteli, które zmieniły tylko markę, nie zmieniając kategorii, również odnotowało poprawę w drugim roku od wprowadzenia zmiany. Z badania wynika również, że obiekty, które podwyższyły swoją kategorię, odnotowały wyższy wskaźnik ADR, natomiast te, które obniżyły kategorię, nie odnotowały zmian tego współczynnika, co oznacza, że były one w stanie utrzymać swoje stawki nawet po przeniesieniu się do niższego segmentu rynkowego.



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *