Nocowanie.pl: rekordowy finisz bonu turystycznego   ANALIZY I RAPORTY

Zainteresowanie Polaków bonem turystycznym w końcówce jego obowiązywania przerosło oczekiwania branży. W ostatnich trzech dniach polscy turyści dokonali trzy razy więcej rezerwacji niż przez cały styczeń i luty – wynika z analizy platformy Nocowanie.pl. W ostatnim dniu – 31 marca – użytkownicy serwisu złożyli ponad sto razy więcej rezerwacji niż średnio dziennie w styczniu, lutym i pierwszej połowie marca.

Domki letniskowe w Łebie z oferty Nocowanie.pl

Liczba aktywnych rezerwacji z wykorzystaniem bonu w marcu 2023 roku to ponad 25 proc.  rezerwacji za cały 2022 rok. – Już wcześniej można było mówić o dużym sukcesie programu, ale właśnie teraz widzimy, jak ogromną może być pomocą dla turystów i branży, osłabionych sytuacją gospodarczą, inflacją i spadkiem realnych płac – mówi Tomasz Machała, członek zarządu grupy Szallas, do której należą serwisy Nocowanie.pl i Noclegi.pl. – Bez nowego paliwa dla rynku turystycznego wrócimy do sytuacji ze stycznia i lutego, czyli do znaczącego regresu rok do roku.

Z danych serwisu Nocowanie.pl wynika, że w lutym liczba sprzedanych tzw. osobonocy spadła 12-15 proc. rok do roku, a rynek zmniejszył się o 2 proc. rok do roku. Wynika to z faktu, że usługi noclegowe były droższe o 11 proc. Sytuacja, zdaniem Tomasza Machały, jest o tyle niepokojąca, że wpisuje się w szerszy trend. Z raportu Grupy Wirtualna Polska, której częścią jest Szallas Group i Nocowanie.pl, wynika, że na Węgrzech liczba zarezerwowanych noclegów dla jednej osoby spadła 10 proc. rok do roku, a w Czechach 18 proc.  Dane za luty pokazują natomiast, że jedynym rosnącym rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest Rumunia. Rumuńska branża turystyczna zawdzięcza to miejscowemu programowi „Tichet de vacanta” – lokalnemu odpowiednikowi bonu turystycznego, który finansowany jest inaczej niż w Polsce, ale opiera się na bardzo podobnych założeniach.

– To najlepszy dowód na to, że świadczenie wspierające polskie gospodarstwa domowe w korzystaniu z coraz droższego wypoczynku, a zarazem całą rodzimą branżę, jest w tej chwili bardzo potrzebne – podkreśla Tomasz Machała. – Branża z ogromną uwagą wyczekuje doprecyzowania przez Ministerstwo Sportu i Turystyki zapowiedzi przedstawienia nowych rozwiązań, mających być połączeniem bonu z dodatkowym wsparciem ze strony państwa, o których informował w mediach wiceminister Andrzej Gut-Mostowy.

Z danych ZUS na ostatni dzień marca wynikało, że nie zostało aktywowanych jeszcze ok. 0,5 mln bonów, a aktywnych było ok. 3,7 mln. Aktywowało go ok. 90 proc. uprawnionych osób. Płatność bonami przyjmowało ok. 28 tys. podmiotów.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *