Andrzej Wójcik, Satoria Group: pierwszy kwartał napawa optymizmem   "HOTELARZ"

- W kontekście tych minionych trzech lat i wydarzeń, jakie się działy, jestem teraz umiarkowanym optymistą co do tego roku, ale planowanie w dłuższym horyzoncie teraz jest bardzo trudne. (...) Mimo że w pierwszym kwartale tego roku mamy w Warszawie i w Krakowie wyższą sprzedaż niż w 2019 r., to struktura i wzrost kosztów powodują, że osiągana marża jeszcze nie jest taka sama - mówi w najnowszym "Hotelarzu" Andrzej Wójcik, prezes zarządu Satoria Group. Informuje też m.in. o planach podpisania kilku nowych umów o zarządzanie przez VHM Hotel Management w inwestycjach condo. Cała rozmowa w najnowszym wydaniu czasopisma.

Jak mówi szef Satoria Group: - Pierwszy kwartał napawa optymizmem. Patrząc na nasz portfel, w Warszawie jest bardzo dobrze, powyżej budżetu, w Gdańsku również, Kraków bardzo się odbudował i odbudowuje począwszy od IV kwartału 2022 r., więc te rynki pokazują swoją siłę. Mamy też w portfelu hotele w Białymstoku czy Olsztynie i one są poniżej budżetu, bo znajdują się przy ścianie wschodniej, a tam oddziałuje na rynek wiele elementów, które powodują, że ruch jest jeszcze dużo niższy, niż zakładaliśmy. Ale generalnie pierwszy kwartał był bardzo dobry i prognozy na drugi kwartał dla tych mocnych rynków również są optymistyczne, potwierdzone już rezerwacjami i obserwowanymi trendami w zapytaniach, umowach itp. To wszystko pokazuje, że trend popytowy jest mocny i stabilny.

W kontekście VHM Hotel Management - spółki córki Satoria Group, zdradza: - Jeżeli chodzi o zarządzanie, to mamy sporo zaawansowanych rozmów z inwestorami, którzy m.in. planują projekty w systemie condo. Również obiekty pod międzynarodową marką. Pandemia unaoczniła nam, że taki zbyt jednorodny produkt [hoteli stricte miejskich] w portfelu jest pewnym ryzykiem. Patrząc na to, jak rozwinął się rynek resortowy w Polsce i jak dobrze rozwija się popyt na nim, podjęliśmy strategiczną decyzję, że chcemy w tym być, żeby zdywersyfikować portfel (...). Takim przykładem jest właśnie Ustronie Morskie [z hotelem pod marką Radisson Resort & Suites], gdzie dla dewelopera pozyskaliśmy markę i będziemy zarządzać tym projektem. Teraz doradzamy w fazie projektowej, a potem w realizacyjnej. I mamy kilka podobnych projektów. Myślę, że to jest kwestia paru najbliższych miesięcy, gdy ogłosimy co najmniej trzy, cztery projekty tego typu.




Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *