Bazą na Euro jednak Sopot Marriott

Polski Związek Piłki Nożnej ogłosił, że ostatecznie bazą reprezentacji Polski w trakcie Mistrzostw Europy będzie hotel Sopot Marriott Resort & Spa. Piłkarze przyjadą 9 czerwca i mieszkać będą co najmniej do 24 czerwca, dzień po ostatnim meczu fazy grupowej. Jak wcześniej nieoficjalnie donosiły media (o czym więcej pisaliśmy tutaj), bazą miał zostać Radisson Blu Sopot, […]

Czytaj dalej


Jak po długim przestoju przygotować się na tłumy gości

Rok temu w maju hotele – zamrożone z dnia na dzień – wracały do działania po miesiącu przestoju, teraz wracają de facto po 13 miesiącach, w których raz działały, raz nie działały, raz miały kilka procent obłożenia, raz kilkanaście, latem ubiegłego roku więcej w regionach turystycznych, ale potem znowu dużo mniej… A teraz zaleje je […]

Czytaj dalej


Paulina Mazurkiewicz-Kurek, PHH: Powiększenie Grupy przyspieszyło nasz rozwój, ale też postawiło nowe wyzwania

– W poprzednim numerze „Hotelarza” opublikowaliśmy ranking przychodów polskich sieci hotelowych w 2019 r. Po raz pierwszy przygotowaliśmy takie zestawienie, mając świadomość, że tamten rok na długo jeszcze pozostanie dla rynku hotelowego datą oddzielającą dwie rzeczywistości i swoistym punktem odniesienia do wszelkiego rodzaju analiz. Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego jest jedną z trzech sieci w […]

Czytaj dalej


Joanna Kulesza, Profitroom: Hotelarze muszą pamiętać o tym, żeby utrzymywać kontakt ze swoimi gośćmi

-Wszyscy siedzimy teraz w domach, więc większość życia spędzamy w internecie. Potęguje to chęć, żeby gdzieś wyjechać. Informowanie o tym, co dzieje się w hotelu, stało się jeszcze bardziej istotne. Bezwzględnie trzeba pamiętać o tym, żeby utrzymywać kontakt ze swoimi gośćmi – mówiła podczas konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2020/2021 Joanna Kulesza, head of customer success, […]

Czytaj dalej


Kajetan Makowiec, Samsung: Zauważamy, że technologia dopasowała się do nowych potrzeb

-Z perspektywy producenta umowy nie były zmieniane, bo po prostu są one zawierane między hotelami a partnerami (resellerami), którzy poza sprzedażą telewizorów zajmują się integracją systemu, uruchomieniem telewizji etc. To, co jest najbardziej zauważalne, to fakt, że zostały wstrzymane wszystkie wymiany telewizorów i w ogóle wymiany sprzętu, które są przesunięte na okres „po covidzie”. Natomiast […]

Czytaj dalej


Marek Hilla, Gwiazda Morza: W tym wymagającym czasie uzyskaliśmy wsparcie ze strony dostawców

-Wraz z office managerem i dyrektorem finansowym analizowaliśmy każdą umowę oraz każdego kontrahenta, po czym rozpoczęliśmy rozmowy, co możemy razem zrobić, aby ograniczyć koszty w okresie lockdownu. W tym wymagającym czasie uzyskaliśmy wsparcie ze strony dostawców systemów, oprogramowania czy serwisantów sprzętu, którego używamy w codziennej operacji. Najczęściej firmy zawieszały swoje opłaty lub przesuwały w czasie […]

Czytaj dalej


Artur Derela, Courtyard by Marriott Warsaw Airport: Kładziemy duży nacisk na to, aby każdy gość czuł się wyjątkowo

-Uważam, że guest experience jest kluczowym aspektem w naszej branży. Jako hotel musimy zapewnić szczególne doświadczenia, oczywiście w obecnych czasach przestrzegając obostrzeń sanitarnych. Szczególnie jako hotel sieci Marriott International kładziemy duży nacisk na to, aby każdy gość czuł się wyjątkowo – mówił podczas konferencji Hotel Trends Poland&CEE Artur Derela, dyrektor generalny Courtyrad by Marriott Warsaw […]

Czytaj dalej


Paweł Lewtak, Polonia Palace: Decyzje trzeba podejmować szybko i nie ma miejsca na kosztowne nieporozumienia

– Jesteśmy doświadczonymi hotelarzami. Dla nas optymalizacje i redukcje kosztów to chleb powszedni. Mamy wskaźniki rentowności, analizujemy nasze raporty P&L i na bieżąco wprowadzamy konieczne zmiany. Przywykliśmy do tego, że tłumaczymy właścicielom, w jaki sposób zarządzamy ich majątkiem. Teraz ta komunikacja jest szczególnie ważna, bo decyzje trzeba podejmować szybko i nie ma miejsca na kosztowne […]

Czytaj dalej


Radosław Altheim, Q Hotels: Historycznie największe oszczędności w działach operacyjnych

Jesteśmy w samym środku bardzo trudnych czasów dla branży hotelarskiej. Większość obiektów poczyniła już znaczne, bardzo duże, a nawet historycznie największe oszczędności w działach operacyjnych. Wiele z tych działań było wspólnych dla wszystkich, ale czy podjęto jakieś działania niestandardowe na które należy zwrócić szczególną uwagę? O tym m.in. dyskutowali dyrektorzy generalni hoteli z całej Polski […]

Czytaj dalej