Jan Wróblewski, Zdrojowa: Nie zazdroszczę nowym hotelarzom

– Wyniki za ubiegły rok i prognozy na 2020 są niejednoznaczne. Pomimo wzrostu przychodów rosną koszty – nie ma dużego miejsca na wzrost cen, a z drugiej strony rośnie też inflacja w gospodarce. Hotelarstwo zaczyna wpadać w nożyce cenowe, więc nie zazdroszczę nowym hotelarzom, zwłaszcza tym, którzy finansują swoje hotele drogimi obligacjami czy w condo […]

Czytaj dalej


Rafał Burski: Od roku 2017 poziom frekwencji w Warszawie spada

Od roku 2017, który był dla branży wyjątkowy, poziom frekwencji w Warszawie spada z 78% do 72,6 w roku 2019. W kolejnych latach będzie prawdopodobnie bliższy 71% ze względu na dramatycznie przyrastającą podaż – mówi w najnowszym „Hotelarzu” Rafał Burski, dyrektor e-commerce w Satoria Group. WARSZAWA W roku 2019 RevPAR był na poziomie -2,4% w […]

Czytaj dalej


Targowy kalendarz hotelarza 2020

Dla inwestorów, właścicieli i managerów obiektów hotelowych ważne są trzy rodzaje targów: hotelarskie – na których wystawiają się producenci i dostawcy wyposażenia oraz usług dla hoteli; gastronomiczne – gdzie można zapoznać się z ofertą wyposażenia zaplecza kuchennego, sali restauracyjnej i produktów spożywczych, oraz turystyczne – na których powinni rozważyć pojawienie się jako wystawcy. Gdzie warto […]

Czytaj dalej


Marta Hancock, Accor: W tym roku nadal będzie rosła presja kosztowa

Można powiedzieć, że rok 2019 w polskim hotelarstwie był lepszy, ale nieznacznie. Ubiegły rok nie obfitował w większe wydarzenia, które mocno wpłynęłyby przede wszystkim na osiągniętą średnią cenę, a co za tym idzie – na marżę. Wprawdzie w dalszym ciągu ona rosła, ale był to wzrost na poziomie mocno zachowawczym – mówi w najnowszym „Hotelarzu” […]

Czytaj dalej


HOTEL Z POMYSŁEM 2019: MOXY WARSZAWA PRAGA

W 12. już edycji konkursu na Hotel z Pomysłem Roku w pierwszej trójce znalazły się zupełnie różne pomysły na hotel: designersko-zabawny Moxy Warszawa w byłej fabryce wódek na Pradze, bizantyjsko-luksusowy Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery w zabytkowej kamienicy pod Wawelem i industrialno-ekologiczny Vienna House Mokotów w warszawskiej dzielnicy biurowej. Co pokazuje, że polskie hotele mają […]

Czytaj dalej


Blue Marine Mielno z tytułem „Hotel z Pomysłem 2019” w kategorii „Głosowanie Czytelników”

Równo o północy z 31 grudnia na 1 stycznia zakończyło się głosowanie w którym Czytelnicy „Hotelarza” głosowali na swoich faworytów w tegorocznej edycji konkursu „Hotel z Pomysłem 2019”. Najwięcej, bo aż 10 154 głosy zebrał aparthotel Blue Marine Mielno, zdobywając tym samym tytuł „Hotelu z Pomysłem 2019” w kategorii „Laureat Czytelników”. W styczniowym „Hotelarzu” ogłosimy zwycięzców […]

Czytaj dalej


JIN JIANG – Siecią Roku 2019 na polskim rynku hotelarskim

W Rankingu „Hotelarza” 7NAJ w kategorii Sieć Roku wygrała… formalnie nieobecna w Polsce chińska sieć Jin Jiang. Nominacje zdobyły też: Louvre Hotels Group, Radisson Hotel Group, Marriott International i Puro Hotels. SIEĆ ROKU 2019 JIN JIANG (Louvre Hotels Group i Radisson Hotel Group) Formalnie nieobecna w Polsce, stała się de facto drugą siecią hotelarską w […]

Czytaj dalej


MGALLERY – Marką Roku na polskim rynku hotelarskim

W rankingu 7NAJ publikowanym w grudniowym „Hotelarzu” nagradzamy najważniejsze zjawiska na rynku hotelarskim w mijającym roku w siedmiu kategoriach. W kategorii Marka Roku wygrała MGallery, która zadebiutowała trzema hotelami. MGALLERY, Accor Zadebiutowała w tym roku, otwierając dwa bardzo dobre hotele: Bachleda Luxury Hotel w centrum Krakowa i The Bridge na Ostrowie Tumski we Wrocławiu, podpisała […]

Czytaj dalej


RADISSON HOTEL & SUITES, Gdańsk – Debiutem Roku w Rankingu „Hotelarza”

W grudniowym wydaniu „Hotelarza” już po raz 11 rozstrzygamy ranking 7NAJ (bo w siedmiu kategoriach), w którym nagradzamy najważniejszych ludzi, hotele i sieci oraz wskazujemy najważniejsze zjawiska ma polskim rynku hotelarskim. W kategorii Debiut Roku wygrał Radisson Hotel & Suites Gdańsk. RADISSON HOTEL & SUITES, Gdańsk Pierwszy poza USA hotel pod marką Radisson (nie mylić […]

Czytaj dalej


7 NAJ 2019

Jak co roku redakcja „Hotelarza” ogłasza swojego nagrody 7 NAJ – bo w siedmiu kategoriach – którymi wyróżnia najważniejszych ludzi, najlepsze hotele, marki i sieci na polskim rynku hotelarskim.  Więcej w najnowszym wydaniu „Hotelarza”. Nagrody 7 NAJ „Hotelarza” są NAJbardziej obiektywnym wyznacznikiem tego co działo się w polskim hotelarstwie w mijającym roku, ponieważ o wyborze […]

Czytaj dalej