Rynek hotelowy we Wrocławiu – w najnowszym „Hotelarzu”

Wrocław jest trzecim najlepszym rynkiem hotelowym w Polsce – po Warszawie i Krakowie. Zawdzięcza to prężnemu od wielu lat rozwojowi gospodarczemu miasta, atrakcyjności turystycznej i dostępności komunikacyjnej. Dzięki temu oferuje zrównoważony business mix wszystkich segmentów: klientów biznesowych i turystów, gości indywidualnych i MICE, Polaków i cudzoziemców – z przewagą Polaków, co obecnie jest jego atutem, […]

Czytaj dalej


Kamil Czajkowski, hotel Sopot: W sierpniu udawało się zbliżyć do ubiegłorocznych wyników

–Zamknięcie hoteli na początku kwietnia postawiło nas przed pewnym dylematem. Mieliśmy oto przed sobą, bliżej wtedy jeszcze nieokreślony, czas przestoju, jednak zaraz po nim następował szczyt sezonu, co do którego spodziewaliśmy się, że z racji zmęczenia ludzi społeczną izolacją oraz zamknięciem zagranicznych kierunków, być może uderzy ze zdwojoną siłą – mówi w najnowszym „Hotelarzu” Kamil […]

Czytaj dalej


Elżbieta Nitsze, Airport Hotel Okęcie: Prognozy są mało optymistyczne

Prognozy są mało optymistyczne – sezon wypoczynkowy dla resortów się kończy, a konferencyjny dla biznesu nie zaczyna – mówi w najnowszym „Hotelarzu” Elżbieta Nitsze, dyrektor regionalna IGHP na Mazowsze i dyrektor generalna Airport Hotel Okęcie. Airport Hotel Okęcie jest obiektem ukierunkowanym na obsługę przede wszystkim klienta biznesowego, a w szczególności segmentu MICE. To właśnie ta […]

Czytaj dalej


Rafał Kuczyński, Holiday Inn Józefów: obłożenie dobre, gorzej z przychodami

-COVID-19 spowodował, że nasz hotel był zamknięty przez prawie dwa miesiące, do 22 maja. Pomimo braku normalnego funkcjonowania hotelu, odbierania urlopów przez większość pracowników w okresie przestoju, dla dużej części kadry kierowniczej był to wyjątkowo pracowity okres. Staraliśmy się wykorzystać go do reorganizacji, ograniczenia stałych kosztów oraz planowania działalności w nowej rzeczywistości – mówi w […]

Czytaj dalej


Adam Pruszkowski, dyrektor regionalny Zdrojowa Hotels: Już nic nie jest pewne

Sytuacja zarówno w polskim, jak i światowym hotelarstwie jest wciąż bardzo trudna, jednakże rynek powoli się odbudowuje. W Polsce zdecydowanie lepsze wyniki mają hotele w kurortach, w tym nadmorskich, ze względu na sezon wakacyjny, który jest porównywalny do zeszłorocznego – mówi w najnowszym „Hotelarzu” Adam Pruszkowski, dyrektor regionalny Zdrojowa Hotels. Jednak wbrew doniesieniom medialnym lipiec […]

Czytaj dalej


Elżbieta Lendo: Sytuacja wakacyjna obiektów kurortowych może stwarzać mylne wrażenie, że odrobiły straty

Obecny czas cechuje duża niepewność. Z jednej strony mamy dość wysokie obłożenie w obiektach wypoczynkowych związane z sezonem wakacyjnym, z drugiej jednak są istotne obawy o to, co przyniesie jesień i zima, a tutaj niestety trudno o pozytywy. Goście indywidualni wstrzymują się z rezerwacjami, wyczekując na rozwój wypadków i dalsze działania w skali makro. Wyraźnie […]

Czytaj dalej


Łukasz de Lubicz-Szeliski: Może uda się nawet zakończyć rok na plusie

– Jeśli chodzi o hotel Grand Lubicz, 5-gwiazdkowy, 311-pokojowy obiekt, obłożenie w lipcu było na poziomie 87 proc., podczas gdy w ubiegłym roku 95 proc. Jeśli chodzi o 4-gwiazdkowy hotel Lubicz z 55 pokojami, to obłożenie w lipcu było również na poziomie 87 proc. Największym powodzeniem cieszy się nasze najmłodsze dziecko – The Sun by […]

Czytaj dalej


Adam Bachleda-Curuś: Obłożenie było niższe, ceny podobne do ubiegłorocznych

– W lipcu zaobserwowaliśmy obłożenie niższe o 30 proc. Najwięcej turystów odwiedza nas w sierpniu, kiedy pogoda jest niemalże idealna. Szacuję, że generalnie w Zakopanem było nawet ok. 40 proc. mniej turystów niż zwykle – mówi w najnowszym „Hotelarzu” Adam Bachleda -Curuś, partner zarządzający Bachleda Grupa Inwestycyjna, do której należą m.in. hotele Mercure Kasprowy i […]

Czytaj dalej


PÓŁ ROKU PANDEMII – nastroje hotelarzy

Jak wyglądają nastroje w polskiej branży hotelarskiej po pół roku pandemii? Zapytaliśmy o to samych hotelarzy w naszym Ogólnopolskim Badaniu Nastrojów na Rynku Hotelowym. Chcieliśmy się dowiedzieć, jak wyglądało tegoroczne lato w ich hotelach i poznać ich prognozy wyników dotyczące przyszłego roku. Jaki obraz wyłania się z tej sondy? O tym piszemy w najnowszym wydaniu […]

Czytaj dalej


Anna Gasińska, dyrektor regionalna IGHP na Małopolskę: W Krakowie trwa już wojna cenowa

„W okresie kryzysu szybciej odbudowują działalność hotele o niższym standardzie, a więc o niższej cenie. Hotele o wyższym standardzie, odczuwając brak popytu, rywalizują z nimi o gości z niższych segmentów i prowadzi to do wyniszczającej wojny cenowej, która w Krakowie już trwa. Tylko nikt nie bierze pod uwagę deprecjacji hotelowej marki obiektu i ciężko będzie […]

Czytaj dalej