Marzec – ciekawy miesiąc dla polskiego hotelarstwa

Marzec to ciekawy miesiąc dla polskiego hotelarstwa w ostatnich latach. W połowie marca 2020 r. wybuchła pandemia. W 2021 r. ponownie wprowadzono ogólnopolski lockdown, poluzowany nieco miesiąc wcześniej. W 2022 r. był pierwszym miesiącem po zakończeniu pandemii, a jednocześnie pierwszym pełnym miesiącem z wojną w Ukrainie i falą uchodźców, co miało wpływ na wyniki hoteli – dla jednych pozytywny, dla innych negatywny. Tak więc obecny marzec jest pierwszym normalnym od 2019 r.

Normalnym, jeśli chodzi o funkcjonowanie hoteli, ale w realiach inflacji, która od tamtego czasu wzrosła o ponad 20 proc., i z kosztami nieporównywalnymi do roku 2019. Jak wyglądały wyniki hoteli, jeśli chodzi o obłożenie, średnie ceny i przychody z dostępnego pokoju w porównaniu z 2019 r. i z 2022 r. według danych z firmy STR.

WARSZAWA

Warszawa była rok temu głównym punktem docelowym i przesiadkowym zarówno dla uchodźców, jak i dla firm ewakuujących swoich pracowników, dzięki czemu stołeczne hotele odnotowały wówczas blisko 83 proc. obłożenia. W marcu tego roku wynosiło ono 73 proc., czyli tyle samo co w 2019 r. Ale średnie ceny – 408 zł, były wyższe o 90 zł niż w 2019 r. i o 80 zł niż rok temu. Dzięki temu RevPAR wyniósł blisko 300 zł (65 zł więcej niż przed pandemią) i był najwyższy w naszym regionie Europy poza… Bukaresztem. Również po pierwszym kwartale obłożenie jest już takie samo jak w 2019 r., a RevPAR w

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *