Renowacja hotelowych SPA

Autor: Anita Bajdalska

Z roku na rok przybywa hoteli SPA, które konkurują ze starszymi, otwartymi lata temu, często obecnie niedoinwestfRemonty pomieszczeń SP Aowanymi, więc w efekcie słabo wypadającymi na tle nowszej konkurencji, bo ich atrakcyjność dla gości jest mniejsza, co przekłada się na niższe przychody ze SPA. Dlatego wymagają remontów pomieszczeń SPA, ale równie ważne jest odnowienie wyposażenia do zabiegów.

Na początek należy odpowiedzieć na pytanie, po jakim czasie trzeba przeprowadzić renowację hotelowego SPA. To oczywiście zależy od stanu pomieszczeń i ich zużycia, ale z reguły gabinety do tzw. zabiegów suchych, czyli bez pary wodnej, np. gabinety masażu czy do zabiegów na twarz, są w lepszym stanie niż te, gdzie wykonuje się zabiegi z wannami czy prysznicami, czyli gdzie występuje wilgoć.

Remonty pomieszczeń SPA

Gabinety do zabiegów suchych na pewno będą wymagały odnowienia ścian i ewentualnie podłóg. W zależności od stopnia zużycia należy także przyjrzeć się zabudowie meblowej, czy nie wymaga jakichś poprawek, a może nawet wymiany na nową. Kwestia oświetlenia raczej nie powinna być problemem, ewentualnie można wymienić oprawy. Warto także sprawdzić stan wentylacji oraz klimatyzacji w pomieszczeniach i wezwać serwis. Gabinety mokre, o dużej wilgotności powietrza, potrzebują już więcej pracy. Najczęściej remontu wymagają kabiny prysznicowe, fugi oraz armatura sanitarna.

W źle wentylowanych pomieszczeniach może pojawić się grzyb. Renowacja takich pomieszczeń będzie bardziej pracochłonna i kosztochłonna, ale jest niezbędna. Przy okazji remontu warto poddać krytycznej ocenie funkcjonalność pomieszczeń i zastanowić się, czy nie zmienić ich funkcji na bardziej atrakcyjne. Można zastanowić się, czy np. potrzebujemy pięciu pokoi z wannami albo czy na pewno wykorzystujemy cztery pomieszczenia do pedicure i czy nie wystarczy nam jedno. To jest doskonały moment na to, aby wprowadzić zmiany przeznaczenia pomieszczeń SPA.

Trzeba tylko wiedzieć, co się dobrze sprzedaje w naszym SPA, a co nie. Ale na to pytanie odpowie każdy manager hotelowego SPA. Szatnie i natryski także od czasu do czasu wymagają remontu, nie tylko ścian i podłóg. Wymiany wymagają też zamki w szafkach czy ławki w przebieralniach. Trzeba przyjrzeć się, jak dzisiaj wyglądają te strefy i zaplanować prace. Rece

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *