O 42 proc. wyższe przychody Arche niż w ub.r. ze sprzedaży apartamentów   ANALIZY I RAPORTY

Notowana na Catalyst firma Arche SA zaprezentowała najnowsze wyniki dotyczące sprzedaży apartamentów inwestycyjnych. Od początku 2023 r. do końca lipca sprzedała 177 apartamenty hotelowe za kwotę blisko 80,4 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. 130 za niecałe 56,7 mln zł, co stanowi prawie 42 proc. wzrostu przychodów.

 – Od kiedy zakończyły się pandemiczne obostrzenia, przychody naszych hoteli zaczęły lawinowo rosnąć. To jeden z powodów, że w ub.r. nasz zysk operacyjny wzrósł do 104,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 67,5 mln. Mocno wróciła też dobra koniunktura sprzedaży na apartamenty inwestycyjne. Dla przykładu w czerwcu 2022 r. sprzedaż wyniosła 11,8 mln zł i 19 lokali, a w tym samym okresie 2023 r. było to już 19,6 mln zł i 44 lokale – mówi dyrektor sprzedaży Arche, Magdalena Sidorowicz.  – Ta tendencja jest nadal wzrostowa, ponieważ po okresie pandemii inwestorzy są bardziej doświadczeni i mniej skłonni do podejmowania ryzyka, za to szukają bezpiecznych partnerów i sprawdzonych rozwiązań. Klienci wolą przyjąć realistyczne warunki oraz zyski miesięczne, generowane przez rzetelne i wiarygodne firmy z dobrą reputacją i ich zaufaniem do danej marki, dodatkowo, kiedy lokale posiadają księgę wieczystą, czyli kupowane są na własność. W naszym wypadku klienci bardzo chwalą korzyść związaną z bezobsługowością dla funkcjonowania swojej inwestycji, a przez to zaoszczędzony czas. Taka wygoda staje się w dzisiejszych czasach bezcenna.

Magdalena Sidorowicz

Firma stworzyła autorski System Arche. Jego model opiera się na transparentnym rozliczeniu wyników obiektów, gdzie nabywca lokalu czerpie zyski z jego najmu oraz z całej powierzchni pracującej w hotelu, tj. restauracji, sal konferencyjnych i SPA, proporcjonalnie do wielkości posiadanych lokali. Do tej pory Systemowi Arche zaufało ponad 800 klientów, którzy kupili ponad 2 tys. lokali. Jak opisuje firma: „System Arche to również filozofia biznesowa oparta na zestawie zasad etycznych, moralnych i biznesowych: rzetelności, otwartości i profesjonalizmu, bez komercyjnej agresywności, ale działaniach skierowanych na dobre relacje z inwestorami, klientami, pracownikami i gośćmi”.

Od ponad 32 lat zajmujemy się budową mieszkań, domów i rewitalizacjami zabytkowych budynków nadając im funkcje hotelowe. Przez cały ten czas rozwijamy nowy model hotelarstwa. Jako pierwsi w Polsce już w 2000 r., z sukcesem zaoferowaliśmy mieszkania w wynajmie instytucjonalnym, obecnie tak szumnie nazywanym PRS, wybudowane w Konstancinie koło Warszawy – mówi Władysław Grochowski, prezes Arche SA. – Z doświadczenia wiem, że nieruchomości są bardzo bezpiecznym, stabilnym i atrakcyjnym obszarem inwestycji, a nasz model biznesowy udowodnił, że jest odporny na kryzysy. Jesteśmy pionierem sprzedaży pokoi hotelowych w Polsce. Przez cały ten czas do perfekcji dopracowaliśmy nasz produkt, który wymaga olbrzymiej wiedzy i kompetencji nie tylko budowlanych, ale i turystyczno-hotelarskich oraz eventowych. Dlatego jesteśmy multifunkcyjni, otwarci dla każdego, działamy kompleksowo, integrujemy społeczności i wspieramy potrzebujących. To nie jest oferta zwykłych condo, czy aparthoteli, tak często pełna pułapek i niewiadomych. Propozycje innych deweloperów w tej dziedzinie obejmują na ogół pojedyncze obiekty z kilkudziesięcioma pokojami. My stworzyliśmy dopracowany przez 20 lat uczciwy i profesjonalny System Arche, który gwarantuje kupującym, pokoje hotelowe na własność, pewność, komfort i stałe zyski. Chcemy być partnerem i sposobem inwestowania, który buduje coś na pokolenia i korzystnym dla każdego.

Obecnie kolekcja Arche to 4 tys. pokoi w 18 hotelach i obiektach hotelowych oraz 150 kontenerów w tzw. hotelu rozproszonym Arche Siedlisko. Kilka następnych obiektów jest w przygotowaniu lub w budowie. Strategiczne plany firmy przewidują, zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco zwiększyć ma się grupa inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność i korzystających z inwestycji w “pracujące” nieruchomości.

 – Turystyka i wypoczynek tworzą w Unii Europejskiej ponad 10 proc. produktu krajowego brutto. To potężna i wyjątkowo ważna gałąź gospodarki. Polacy stają się coraz zamożniejsi, chcą odpoczywać coraz lepiej, a my stwarzamy im takie możliwości. HoReCa i MICE jest niezwykle przyszłościowym sektorem rynku. Potwierdzają to statystyki i indywidualne obserwacje każdego z nas. Inwestorzy kupujący pokoje hotelowe mogą więc spać spokojnie. Będzie ich potrzeba coraz więcej i coraz częściej pokoje będą zajęte — uważa Magdalena Sidorowicz.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *