Bartosz Piechowiak, Radisson Blu Zakopane: Mieliśmy dwa razy więcej arabskich gości   "HOTELARZ"

-Duże znaczenie dla wzrostu popularności Zakopanego wśród arabskich turystów miał serwis TikTok. Filmiki z Podhala stały się tzw. wiralami i osiągały zawrotne liczby odsłon, czym trafiały do coraz większej grupy odbiorców. Podróżni z tej części świata podziwiają piękno naszej przyrody, tak różnej od pustynnych krajobrazów, bardzo cenią sobie warunki klimatyczne panujące w Polsce (niższe temperatury, większa wilgotność powietrza – zwłaszcza w rejonach górskich) oraz tętniący życiem lokalny folklor - wyjaśnia w artykule "Arabowie w Zakopanem" w najnowszym "Hotelarzu" Bartosz Piechowiak, dyrektor generalny Radisson Blu Hotel & Residences Zakopane fenomen fali arabskich turystów w Zakopanem w ostatnim sezonie wakacyjnym.

- Z Dubaju czy Abu Dhabi można dolecieć do Polski w niecałe siedem godzin, loty odbywają się praktycznie codziennie i często można trafić na bardzo korzystne pakiety cenowe. Ponadto pod koniec ubiegłego roku w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nastąpiło zniesienie wszystkich ograniczeń pandemicznych.W 2023 r. zauważyliśmy zwiększony międzykontynentalny ruch turystyczny, co przełożyło się również na wybór krajów Europy Środkowej przez gości z Bliskiego Wschodu planujących wakacyjne podróże. W tym roku zaobserwowaliśmy znaczny wzrost i zmianę proporcji, jeśli chodzi o odsetek turystów z tej części świata. W porównaniu z rokiem ubiegłym gości ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich było dwukrotnie więcej (26,2 proc. vs. 12,4 proc. w 2022 r.) i analogicznie zmniejszyła się liczba Polaków wypoczywających tego lata w naszym hotelu - wyjaśnia Bartosz Piechowiak.

Czego oczekują goście z tego regionu i kręgu kulturowego? - Podróżni z Bliskiego Wschodu są niezwykle serdeczni i uprzejmi, lubiący pogawędki i oczekujący dużej troski od personelu hotelowego. Najczęściej pytają o klimatyzację i pokoje łączone lub większe apartamenty, gdyż niejednokrotnie podróżują całymi rodzinami. Ze względu na preferencje gości dostosowaliśmy nasze menu do wymagań kulturowych związanych z tym konkretnym obszarem geograficznym, nie zapominając jednak o gościach z innych krajów, w tym o naszych rodakach

Więcej wypowiedzi zakopiańskich hotelarzy w najnowszym wydaniu "Hotelarza".


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *