O 42 proc. wyższe przychody Arche ze sprzedaży apartamentów niż w ub.r.

Notowana na Catalyst firma Arche SA zaprezentowała najnowsze wyniki dotyczące sprzedaży apartamentów inwestycyjnych. Od początku roku do końca lipca sprzedała 177 apartamenty hotelowe za blisko 80,4 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie ub.r. 130 za niecałe 56,7 mln zł, co stanowi prawie 42 proc. wzrostu przychodów.

Tylko w czerwcu tego roku Arche sprzedała 44 lokale za 19,6 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 19 za 11,8 mln. – Od kiedy zakończyły się pandemiczne obostrzenia, przychody naszych hoteli zaczęły lawinowo rosnąć. To jeden z powodów, że w ub.r. nasz zysk operacyjny wzrósł o 28 mln zł, do 104,5 mln zł, a zysk netto o 12 mln, do 67,5 mln zł. Mocno wróciła też dobra koniunktura sprzedaży na apartamenty inwestycyjne – mówi dyrektor sprzedaży Arche Magdalena Sidorowicz.

– Ta tendencja jest nadal wzrostowa, ponieważ po okresie pandemii inwestorzy są bardziej doświadczeni i mniej skłonni do podejmowania ryzyka, za to szukają bezpiecznych partnerów i sprawdzonych rozwiązań. Klienci wolą przyjąć realistyczne warunki oraz zyski miesięczne, generowane przez rzetelne i wiarygodne firmy z dobrą reputacją i ich zaufaniem do danej marki, dodatkowo, kiedy lokale posiadają księgę wieczystą, czyli kupowane są na własność. Firma stworzyła autorski System Arche. Jego model opiera się na transparentnym rozliczeniu wyników obiektów, a polega na tym, że nabywca lokalu czerpie zyski z jego najmu oraz z całej powierzchni pracującej w hotelu, tj. restauracji, sal konferencyjnych i SPA, proporcjonalnie do wielkości posiadanych lokali. Do tej pory Systemowi Arche zaufało ponad 800 klientów, którzy kupili ponad 2 tys. lokali.

– Od ponad 32 lat zajmujemy się budową mieszkań, domów i rewitalizacjami zabytkowych budynków, nadając im funkcje hotelowe. Przez cały ten czas rozwijamy nowy model hotelarstwa – mówi Władysław Grochowski, prezes Arche SA. – Nasz model biznesowy udowodnił, że jest odporny na kryzysy. Przez cały ten czas do perfekcji dopracowaliśmy nasz produkt, który wymaga olbrzymiej wiedzy i kompetencji nie tylko budowlanych, ale i turystyczno- hotelarskich oraz eventowych. To nie jest oferta zwykłych condo czy aparthoteli. My stworzyliśmy dopracowany przez 20 lat uczciwy i profesjonalny System Arche. Obecnie portfolio hotelowe Arche to 4 tys. pokoi w 18 obiektach, a kilkanaście następnych jest w budowie i w przygotowaniu. Strategiczne plany firmy przewidują zarządzanie ponad 50 hotelami w 2030 r.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *