Agata Pielacha-Janiec, Profitroom: rośnie direct booking, wydłuża się booking window   "HOTELARZ"

Na co dzień pomagamy większości polskich hoteli realizować strategię direct booking. Obserwując dane za 2023 rok możemy zauważyć, że zarówno liczba realizowanych rezerwacji bezpośrednich oraz ich stosunek do całego wolumenu sprzedaży hoteli wciąż rośnie. Potwierdza to tym samym, że strategia opierająca się na direct booking ma cały czas potencjał wzrostowy stanowiąc kluczowy element sukcesu hotelowej sprzedaży i marketingu – opisuje Agata Pielacha-Janiec, Regional Director w Profitroom rok 2023 w podsumowaniu roku „Rok okiem dostawców”

To co w 2023 roku ucieszyło nas najbardziej to wydłużenie okna rezerwacyjnego, które na przestrzeni całego roku wzrosło o 13% (rok do roku), osiągając trochę ponad 27 dni. Ten trend może sugerować powrót do bardziej tradycyjnych zachowań gości, gdzie podróże planowane są ze sporym wyprzedzeniem. Dodatkowo w całym 2023 roku udział rezerwacji pakietów do ofert podstawowych umocnił się i wyniósł 56%.Dla działów sprzedaży i marketingu hoteli oznacza to, że goście chętnie poszukują niestandardowych ofert, a zapełnienie obiektu na popularne terminy będzie można zapewnić dużo wcześniej.

Dla nas 2023 rok niezmiennie był czasem dalszej optymalizacji narzędzi oraz dostarczania nowych rozwiązań, które wpłyną na skrócenie czasu pracy hotelarzy i zwiększenie liczby rezerwacji. Przez nasze systemy przeszła rekordowa liczba rezerwacji, a Profitroom Booking Engine 360 poprawił współczynnik konwersji o prawie 10 punktów procentowych. Słowem roku dla świata technologii w 2023 roku była sztuczna inteligencja. My również dołożyliśmy swoją cegiełkę w tym obszarze i uruchomiliśmy funkcjeProfitroom AI Copywriter i AI Translator. To narzędzia, które ułatwiają proces tworzenia treści mailingów i tłumaczeń, przyczyniając się do bardziej efektywnej pracy hotelarzy.

Nie możemy również nie wspomnieć o kolejnej udanej edycji największej konferencji dla hotelarzy - Hotel Marketing Conference 2023, którą z dumą organizowaliśmy dla ponad 1,5 tys. uczestników live i online. Średnia ocena satysfakcji na poziomie 9,02/10 bardzo nas cieszy udowadniając, że HMC jest najlepszym wydarzeniem branżowym. Mieliśmy też przyjemność wyłonić mistrzów strategii direct booking podczas gali Direct Booking Awards, gdzie wielu laureatów mogło pochwalić się osiągnięciem w minionym roku inspirujących udziałów sprzedaży bezpośredniej na poziomach oscylujących wokół 90%.

Co do przyszłości, wydłużające się booking window stawia przed nami nowe wyzwania i możliwości. Niesłabnące znaczenie będzie miało dalsze komunikowanie gościom korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich. Aktywne działania marketingowe i zwiększenie nakładów na promocję na mocno konkurencyjnym rynku będzie miało kluczowe znaczenie.

W 2024 roku będziemy kontynuować nasze działania na rzecz wspierania hotelarzy w generowaniu rezerwacji bezpośrednich. Jesteśmy gotowi, jako zespół Profitroom, działać jeszcze skuteczniej i dostosować się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości branżowej. Wierzymy, że wspólnie z naszymi klientami osiągniemy kolejne sukcesy w 2024 roku.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *