W ramach projektu „Europa dla uczniów – uczniowie dla Europy” realizowanego w Zespole Szkół nr 3 we Wrocławiu, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, 30 uczniów szkoły wyjechało na 4-tygodniowe praktyki zagraniczne do Bolonii we Włoszech oraz do Corralejo na hiszpańskiej wyspie Fuerteventura.
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2024/01/fuerta.png)
Wyjazd został poprzedzony wielomiesięcznymi przygotowaniami – kursami języka angielskiego, włoskiego oraz hiszpańskiego, a także przygotowaniem kulturowym. Uczniowie biorący udział w projekcie reprezentowali różne zawody – technik obsługi turystyki, technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik hotelarstwa.
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2024/01/338443407_620961159479551_7571522185038120381_n-1-768x1024.jpg)
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2024/01/339413848_622463726412958_5242737757150488029_n-1-1024x462.jpg)
Miejsca, w których odbywały się praktyki były dostosowane do kompetencji i umiejętności uczniów. Praktyki odbywały się w hotelach i restauracjach o wysokim standardzie. Podczas praktyk każdy z uczniów doskonalił kompetencje miękkie i twarde, dzięki czemu wzbogacił swoją wiedzę branżową w praktyce, mając stały kontakt z gościem i pracodawcą oraz poznając standardy pracy we Włoszech i Hiszpanii. Praktyki pozwoliły również, kształtować umiejętności współpracy w międzynarodowych zespołach, co jest cennym doświadczeniem w branży turystyczno- hotelarskiej.
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2024/01/wlochy-4-1024x768.jpg)
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2024/01/wlochy-6-1024x768.jpg)
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2024/01/IMG_1135-768x1024.jpeg)
![](https://www.e-hotelarz.pl/wp-content/uploads/2024/01/received_6068838126537443-768x1024.jpeg)
Poza codziennymi obowiązkami uczniowie mogli korzystać z wielu atrakcji miasta oraz zapoznać się z lokalną kulturą i zwyczajami. Cztery tygodnie w obcym kraju pozwoliły uczniom zaobserwować różnice występujące w kulturze włoskiej i hiszpańskiej, dzięki czemu poszerzyli swoje horyzonty. Uczestnicy projektu podkreślali, że wyjazd nauczył ich samodzielności oraz pozwolił przełamać barierę językową. Udział w takim projekcie to również doskonała możliwość współpracy z ludźmi z innego kręgu kulturowego, które rozwija ciekawość i tolerancję wobec innych narodów. Duży atut projektu to praktyczna nauka zawodu, która owocuje międzynarodowym doświadczeniem i przygotowaniem do pracy w hotelarstwie, turystyce i gastronomii.
Komentarze