Personalia

Wybrano dyrektor generalną hotelu Gołębiewski w Pobierowie

Wioletta Szatkowska- -Musiał, przez ostatnie 14 lat związana z Arka Medical Spa Hotel w Kołobrzegu, została dyrektor generalną powstającego w Pobierowie hotelu Gołębiewski, którego otwarcie pierwszej części z ok. 500 pokojami – a docelowo z ok. 1,2 tys. – zapowiadane jest na najbliższe wakacje. Z branżą hotelarską związana jest od blisko 30 lat. Zaczynała w 1995 r. w Centrum Zdrowia i Relaksu Verana w Kołobrzegu (gdzie obecnie na czterohektarowej działce mieszczą się cztery pawilony sanatoryjne z 429 pokojami) od stanowiska recepcjonistki i doszła w 2008 r. do funkcji kierownika działu hotelowego. W 2009 r. przeszła do Arka Medical Spa Hotel – kompleksu z 532 pokojami w części sanatoryjnej i hotelowej, gdzie od kierownika części hotelowej doszła w 2016 r. do stanowiska dyrektor całego obiektu w 2016 r. W Arka Medical Spa zastąpiła ją Natalia Grela, związana z tym obiektem od 13 lat, ostatnio jako koordynator strefy SPA & wellness.


Adam Pruszkowski dyrektorem generalnym Green Mountain w Karpaczu

Adam Pruszkowski, który ostatnio wprowadzał na rynek 5-gwiazdkowy hotel Radisson Blu Resort & Conference Center w Ostródzie, został dyrektorem generalnym kompleksu Green Mountain sieci Górskie Resorty z 5-gwiazdkowym hotelem i dziewięcioma budynkami apartamentowymi, łącznie z 320 pokojami i apartamentami. Z branżą hotelarską związany jest od 35 lat. Karierę rozpoczynał w Niemczech. Po powrocie do Polski był m.in. prezesem zarządu hotelu Boss w warszawskim Miedzeszynie, a w 2012 r. wprowadzał na rynek DoubleTree by Hilton Warszawa w Wawrze jako wiceprezes zarządu spółki Polaris Hospitality Enterprises i dyrektor operacyjny hotelu. W 2015 r. został dyrektorem generalnym nowo otwieranego DoubleTree by Hilton w rosyjskim Tiumeniu na Syberii, a w 2018 r. Hiltona Świnoujścia od fazy pre-openinngu, będąc też dyrektorem regionalnym Zdrojowej Invest, odpowiadającym za Radissona Blu. W 2021 r. został dyrektorem generalnym przygotowywanego do otwarcia Hiltona Garden Inn w Tbilisi, a w 2022 r. dyrektorem generalnym Radissona Blu w Ostródzie na rok przed otwarciem obiektu.


Katarzyna Bak dyrektor Lemon Resort Spa

Jeszcze w ubiegłym roku Katarzyna Bak, wcześniej zastępca dyrektora Puro Hotelu w Gdańsku, objęła zarządzanie kompleksem Lemon Spa Resort w Gródku nad Dunajcem koło Nowego Sącza. Z hotelarstwem związana jest od ponad 15 lat. Zaczynała w dziale recepcji hotelu Sheraton w Sopocie. W 2011 r. została tam kierownikiem recepcji, a w 2015 r. objęła stanowisko director of rooms. Trzy lata później wyjechała do Jordanii, gdzie była dyrektorem health clubu i SPA w Sheratonie Amman Al Nabil. Pod koniec 2020 r. wróciła do sopockiego Sheratona jako operations manager, w połowie 2022 r. przeszła do gdańskiego Puro Hotelu na stanowisko wicedyrektora, a w zeszłym roku została dyrektor generalną Lemon Resort Spa nad Jeziorem Rożnowskim, oferującego m.in. 76 pokoi i apartamentów w kilku budynkach, restaurację, basen zewnętrzny i wewnętrzny, strefę saun, tężnię solankową i 300 m kw. powierzchni konferencyjnej.


Marta Klepka dyrektor generalną Lake Hill Resort & Spa

Marta Klepka, ostatnio zarządzająca 5-gwiazdkowym hotelem Heron Live w Gródku nad Dunajcem, została dyrektor generalną hotelu Lake Hill Resort & Spa w Sosnówce na Dolnym Śląsku z Grupy Europlan. Z branżą hotelarską związana jest od 11 lat, gdy została dyrektor butikowego hotelu 5-gwiazdkowego Blow Up Hall 50/50 w Starym Browarze w Poznaniu, a od 2015 r. była jednocześnie prezes spółki Fortis Nowy Stary Browar. W 2021 r. została dyrektor generalną Heron Live. Jest absolwentką prawa Uniwersytetu Poznańskiego oraz Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Lake Hill to kompleks obejmujący 4-gwiazdkowy hotel ze 173 pokojami otwarty w 2019 r. oraz 88 apartamentów oddanych do użytku w 2021 r. W trzecim etapie powstaje 20 willi oraz osiem budynków 10-apartamentowych. W Heron Live Hotel zastąpiła ją Aneta Kosecka-Baran, dotychczasowa dyrektor F&B tego hotelu, związana z nim od 2019 r.


Zmiany, zmiany, zmiany w kadrze managerskiej Puro Hotels

Rok 2024 w Puro to czas zmian na kluczowych stanowiskach wewnątrz organizacji. Doświadczeni pracownicy w odświeżonych rolach i nowe twarze na pokładzie to odpowiedź na wyzwania związane z otwarciem kolejnego hotelu i planowaną ekspansją na rynki zagraniczne.

Tomasz Rajkowski, dotychczasowy dyrektor hotelu Puro Łódź, który wprowadzał go na rynek w 2018 r., przejmie pieczę nad powstającym Puro Warszawa Stare Miasto przy ul. Canaletta w sąsiedztwie pl. Teatralnego – drugim hotelem marki w Warszawie, który otwarty ma zostać w grudniu tego roku. Przed dołączeniem do sieci Puro Hotels zarządzał łódzkim hotelem sieci Qubus, a wcześniej był zastępcą dyrektora Qubusa w Krakowie.

go Hubert Terela, który od 2019 r. był zastępcą dyrektora generalnego hotelu Puro Kraków Kazimierz, a od listopada 2022 r. jego dyrektorem. Przed dołączeniem do Puro Hotels przez siedem lat związany był z hotelem Vienna House w Łodzi, gdzie doszedł do stanowiska convention sales managera Z kolei Huberta Terelę w Puro Kraków Kazimierz zastąpi nowa osoba w sieci – Anton Gorbatenko. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w hotelarstwie. Przez ostatnie 12 lat związany był z siecią Radisson Hotels Group – najpierw z hotelem Park Inn by Radisson w Doniecku, gdzie doszedł do stanowiska zastępcy dyrektora generalnego, potem z hotelami tej marki przy lotnisku Szeremietiewo w Moskwie i Jekaterynburgu, a od lutego 2023 r. był hotel managerem w krakowskim Radissonie.

A to nie koniec zmian. Łukasz Piekarski, który we Wrocławiu otwierał w 2011 r. pierwszy hotel sieci Puro w Polsce, a w 2019 r. pierwsze Puro w Warszawie, wraca do rodzinnego Wrocławia, aby ponownie objąć stanowisko dyrektora hotelu i z większą swobodą łączyć życie zawodowe z prywatnym (na razie nie wybrano jeszcze jego następcy w Warszawie).

Natomiast dotychczasowa dyrektor wrocławskiego hotelu, związana z marką Puro niemal od początku jej funkcjonowania, Edyta Barczuk-Matuszczak, ze względu na planowaną ekspansję marki na rynki zagraniczne (ruszają prace przy otwarciu hoteli w Pradze i Budapeszcie) obejmie nowo utworzone stanowisko – director of rooms operations. Będzie zajmowała się optymalizacją i standaryzacją działów oraz wdrażaniem rozwiązań wykorzystujących możliwości, jakie daje zastosowanie sztucznej inteligencji.

Ponadto dotychczasowa dyrektor sprzedaży Puro Hotelu Warszawa Centrum Dorota Ryglewicz została dyrektor sprzedaży obydwu warszawskich obiektów – Centrum i Stare Miasto, a jej największym wyzwaniem będzie stworzenie strategii, która zdywersyfikuje biznes obu hoteli.


Alicja Zaliwska dyrektor generalną powstającego Radisson Red Kraków

Alicja Zaliwska została dyrektor generalną powstającego w jednym z budynków kompleksu Unity Center w Krakowie hotelu pod marką Radisson Red. Rozpoczęła już rekrutację pozostałego personelu. Karierę hotelarską zaczynała w warszawskim hotelu Bristol, gdzie w 2006 r. pełniła funkcję banqueting supervisora. Rok później trafiła do warszawskiego Hiltona, gdzie przeszła drogę od F&B supervisora do group, convention & event sales managera. W 2016 r. objęła funkcję group, convention & event sales executive w DoubleTree by Hilton w Dublinie. Po roku wróciła do warszawskiego Hiltona jako senior group, conference & event sales manager. Od 2019 r. związana była z hotelem Radisson Collection w Warszawie, gdzie zaczynała jako meetings & events manager, po dwóch latach została meetings, events & reservations managerem, a w 2023 r. operations managerem, aby następnie objąć takie samo stanowisko w hotelu Radisson Blu w Kolonii. Radisson Red z 229 pokojami otwarty ma zostać latem. Zarządzać nim będzie sieć Radisson, która w sąsiednim budynku planuje swój pierwszy w Polsce produkt pod marką Radisson Serviced Apartments z 46 apartamentami, recepcją, salą śniadaniową i pralnią.


Karolina Ferenc powstającego Motel One na Wyspie Spichrzów w Gdańsku

Karolina Ferenc, przez 13 lat związana z siecią Scandic Hotels, została hotel managerem powstającego na Wyspie Spichrzów w Gdańsku drugiego w Polsce obiektu pod marką Motel One z 324 pokojami. Z hotelarstwem związana jest od 18 lat. Zaczynała w 2006 r. jako sales manager w gdańskich hotelach grupy Accor/ Orbis. W 2010 r. trafiła do hotelu Scandic w Gdańsku na stanowisko senior sales manager MICE & marketing, a w 2017 r. została sales & reactive managerem. Była też uczestnikiem Talent@Scandic Program dla przyszłych liderów i w 2018 r. została dyrektor generalną hotelu Scandic Wrocław. W 2021 r. była finalistką konkursu MP Power 12 serwisu Meeting Planner w kategorii Dostawca — Venue za rok 2020. Motel One Gdańsk przy ul. Stągiewnej obok Puro Hotelu otwarty ma zostać latem. Rozpoczęła się już rekrutacja na pozostałe stanowiska. Pierwszy hotel pod tą marką z 333 pokojami otwarty został w centrum Warszawy przy ul. Tamka w 2019 r.


Nowa dyrektor hotelu MDM w Warszawie

Martyna Śleszyńska, od ponad dziesięciu lat związana z siecią Hotele Warszawskie „Syrena”, została dyrektor hotelu MDM w Warszawie. W HW „Syrena” zaczynała w 2013 r. w dziale recepcji hotelu Polonia Palace, następnie awansowała w strukturach firmy, zostając kierownikiem recepcji hoteli MDM i Metropol, a po otwarciu obiektów po pandemii – ich dyrektor operacyjną. – Przed nami duży remont, w wyniku którego powstaną nowa restauracja, recepcja oraz miejsce spotkań dla gości – mówi Martyna Śleszyńska. – Jesteśmy bardzo podekscytowani projektem przebudowy naszej antresoli, który nawiązuje do historii powstania hotelu MDM oraz jego lokalizacji przy pl. Konstytucji. Wierzymy, że ta modernizacja wpłynie na i tak już pozytywne opinie naszych gości, którymi chętnie dzielą się w internecie. 3-gwiazdkowy hotel MDM ze 135 pokojami jest jednym z budynków tworzących Marszałkowską Dzielnicę Mieszkaniową, która była sztandarowym projektem architektonicznym powojennej Warszawy. Został otwarty w 1955 r. W 2019 r. odsłonięto nową fasadę, która została poddana generalnemu remontowi i odzyskała oryginalny wygląd.


Nowy dyrektor Best Western Plus w Rzeszowie

Z początkiem stycznia funkcję dyrektora Best Western Plus Hotel Rzeszów City Center objął Grzegorz Forma, dotychczasowy kierownik recepcji Holiday Inn Express Rzeszów Airport. Z hotelarstwem związany jest od 2010 r., był m.in. kierownikiem recepcji w hotelu Sokół Wellness & Spa w Łańcucie, a z Polskim Holdingiem Hotelowym od 2019 r., gdy został kierownikiem recepcji w nowo powstałym Holiday Inn Express Rzeszów Airport. – To kolejny przykład na to, że możliwości awansu, jakie stoją przed pracownikami w ramach rozwoju Grupy Polskiego Holdingu Hotelowego, są motywujące i korzystnie wpływają na to, jak jesteśmy postrzegani w branży, i w pewnym sensie wyróżnia nas to na rynku hotelarskim. Jestem przekonany, że tak wysokiej klasy hotelarz z ogromnym doświadczeniem zagwarantuje Best Western Plus Hotel Rzeszów City Center utrzymanie wysokiego standardu i zadba o komfort naszych gości – podkreśla Gheorghe Marian Cristescu, prezes PHH. Rzeszowski Best Western Plus, który wszedł pod tę markę jesienią 2023 r. po generalnym remoncie hotelu Hetman, posiada 60 pokoi, restaurację, bar oraz trzy sale konferencyjne dla 150 uczestników i parking na 50 miejsc.


Aneta Lewandowska dyrektor regionalną IGHP na Mazowszu

Victoria Aneta Lewandowska (Hotelarz Roku 2023 w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego) została powołana przez zarząd Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na stanowisko dyrektor regionalnej IGHP w województwie mazowieckim. Z branżą hotelarską Warszawy związana jest od ponad 20 lat. Swoją przygodę z hotelarstwem rozpoczęła jako recepcjonistka w ibisie na Pradze, awansując potem od szefa recepcji do dyrektora generalnego. W 2014 r. została dyrektor operacyjną hotelu Mercure Warszawa Grand, a w 2017 r. dołączyła do zespołu Sofitel Warsaw Victoria, by w 2019 r. objąć stanowisko dyrektora generalnego tego hotelu. Absolwentka Global Leadership na Cornell University, Akademii Przywództwa Kobiet LiderShe, International Hotel Management na Uniwersytecie Łódzkim, Nauk Politycznych w Wyższej Szkole Humanistycznej, Hotelarstwa w Wyższej Szkole Hotelarstwa, Gastronomii i Turystyki oraz wielu branżowych programów rozwojowych. Była pierwszą kobietą i pierwszą Polką w Sofitel Warsaw Victoria na stanowisku zastępcy dyrektora generalnego i dyrektora generalnego. – Bardzo się cieszę, że będę mogła wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, by wspierać polskie hotelarstwo, które jest dla mnie zarówno profesją, jak i pasją – mówi Aneta Lewandowska. Na stanowisku dyrektor regionalnej IGHP zastąpiła Elżbietę Nitsze, która tę funkcję pełniła od 2020 r., a w 2021 r. została prezes zarządu Belvedere Gourmet Group. Jeszcze jako dyrektor generalna Airport Hotel Okęcie została Hotelarzem Roku 2015 w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego.


Adam Konieczny odchodzi z Louvre Hotels Group

Adam Konieczny, dyrektor ds. rozwoju w regionie Europy sieci Louvre Hotels Group, objął stanowisko international hospitality director w węgierskim funduszu Indotek Group, a swoje obowiązki pełnił będzie z Aten. Z LHG związany był od 2017 r., najpierw jako dyrektor rozwoju na Europę Wschodnią, a od 2019 r. na całą Europę. Był odpowiedzialny za rozwój marek grupy poprzez umowy franczyzowe, zarządzania i najmu, a także poszukiwanie strategicznych partnerstw w Europie Środkowo- -Wschodniej i Południowo-Wschodniej. Ponadto nadzorował managerów ds. rozwoju regionalnego w całym regionie. Wcześniej przez cztery lata związany był z firmą consultingową Christie & Co jako country head na Polskę, a przez pięć lat z DTZ (połączoną później z Cushman & Wakefield). Jest absolwentem SGH oraz Sheffield Hallam University. Zdobył również certyfikat z zakresu inwestycji hotelowych na Cornell University, NY, School of Hotel Administration. Jest członkiem Królewskiego Instytutu Dyplomowanych Rzeczoznawców (MRICS). Grupa Indotek zarządza ponad 300 nieruchomościami, obsługuje 3,5 tys. umów najmu, obejmujących blisko 2 mln m kw. w całej Europie. W jej portfolio znajduje się ponad 50 budynków biurowych (w tym cztery w Warszawie) oraz 26 centrów handlowych. Indotek posiada również hotele w 12 europejskich krajach oraz liczne magazyny i tereny przemysłowe.


Wybrano wiceministrów sportu i turystyki

Ireneusz Raś, poseł Trzeciej Drogi z okręgu krakowskiego, został sekretarzem stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, którego ministrem jest Sławomir Nitras z Platformy Obywatelskiej. Drugim sekretarzem stanu został Piotr Borys, poseł PO z Legnicy, który w swoim okręgu, startując z trzeciego miejsca, uzyskał najwięcej głosów. Ireneusz Raś ukończył studia na Wydziale Historii Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. Jego aktywność polityczna rozpoczęła się w Porozumieniu Centrum. Później dołączył do Prawa i Sprawiedliwości. W latach 1999-2002 pełnił funkcję dyrektora kancelarii prezydenta Krakowa Andrzeja Gołasia. W latach 2002-2005 był radnym Krakowa, wybranym z listy PiS. W 2005 r. z listy Platformy Obywatelskiej w okręgu krakowskim został wybrany na posła i jest nim nieprzerwanie do dziś. W 2010 r. został przewodniczącym regionu Małopolska PO i członkiem zarządu krajowego. W Sejmie VIII kadencji był przewodniczącym Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz członkiem Komisji Łączności z Polakami za Granicą, pracował też w Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa. W 2021 r. decyzją zarządu PO został usunięty z partii za niesubordynację i dołączył do PSL-owskiego klubu parlamentarnego Koalicji Polskiej. Piotr Borys jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracował m.in. w Agencji Rozwoju Regionalnego „Arleg” w Legnicy, kierował spółką Aquapark Polkowice. W latach 1998-2002 zasiadał w radzie miasta Lubina, a następnie następnie w zarządzie miasta. Od 2003 r. był radnym sejmiku dolnośląskiego, gdzie w 2008 r. objął stanowisko wicemarszałka. Należał do Unii Wolności i Partii Demokratycznej. W 2006 r. przeszedł do PO. W 2009 uzyskał mandat eurodeputowanego. W Parlamencie Europejskim został członkiem delegacji do spraw stosunków z Afganistanem, delegacji do spraw stosunków z Azją Centralną, Komisji Prawnej oraz Komisji Kultury i Edukacji. Po powrocie do Polski w 2018 r. ponownie zasiadł w sejmiku dolnośląskim. W 2019 r. został posłem z ramienia Koalicji Obywatelskiej.


Nowy dyrektor operacyjny w Sheraton Grand Warszawa

Łukasz Nowakowski, ostatnio dyrektor gastronomii hotelu Bristol, a Luxury Collection Warszawa, został dyrektorem operacyjnym w innym obiekcie z warszawskiego portfolio sieci Marriott International – Sheraton Grand, gdzie przejmie odpowiedzialność za całość działalności operacyjnej hotelu, w tym F&B. Z branżą hotelarsko-gastronomiczną związany jest od 20 lat, z czego większość spędził za granicą. Zaczął od stażu w Radisson SAS w Szczecinie, a następnie wyjechał na Cypr, gdzie pracował w hotelu Sunrise Beach. W 2005 r. trafił do Anglii jako general assistant w hotelu The Sampling w Windermere z restauracją nagrodzoną gwiazdką Michelin, a potem jako duty manager w The Mortal Man Hotel w Troutbeck. W 2008 r. powrócił do Polski, gdzie przez dwa lata był managerem restauracji hotelu HOT_elarnia w Puszczykowie, po czym ponownie wyjechał do Windermere jako zastępca dyrektora generalnego 5-gwiazdkowego Broadoaks Country House Hotel. Od 2012 r. pracował najpierw jako restaurant manager w The Grill & Grape w Melbourne, a następnie w hotelach Sheraton na Fidżi, na Samoa i Malediwach, gdzie w latach 2019-2022 był dyrektorem F&B w Sheraton Maldives Full Moon Resort & Spa. Na początku 2022 r. objął stanowisko dyrektora F&B w warszawskim Bristolu, a w styczniu został dyrektorem operacyjnym Sheraton Grand Warsaw.


Nowy operations manager w Leonardo Royal Warszawa

Paweł Kummer, przez większość kariery związany z hotelami Radisson Blu, został operations managerem 4-gwiazdkowego hotelu Leonardo Royal w Warszawie. Z hotelarstwem związany jest od 2010 r. Zaczynał w gdańskim Radisson Blu w dziale recepcji, dochodząc do stanowiska front office supervisora. W 2015 r. został zastępcą kierownika recepcji w Mercure Gdańsk, a w 2016 r. powrócił pod markę Radisson Blu, ale już jako kierownik recepcji hotelu w Szczecinie. Po dwóch latach awansował na rooms divison managera, a po kolejnych dwóch objął stanowisko director of operations Radisson Blu Szczecin. W styczniu tego roku został operations managerem warszawskiego Leonardo Royal przy ul. Grzybowskiej ze 178 pokojami i sześcioma salami konferencyjnymi łącznie na 360 osób. City general managerem obydwóch hoteli sieci Leonardo Hotels w Warszawie (także NYX Hotel) jest Nico Rosenlund, który pełni tę funkcję od września ub.r., a jako dyrektor generalny NYX Hotelu związany jest z siecią Leonardo Hotels od czerwca.


Agnieszka Najberek nową dyrektor sprzedaży i konferencji w Hotelu Arłamów

Agnieszka Najberek, przez ostatnie dziewięć lat zarządzająca sprzedażą różnych hoteli sieci Hilton w Polsce, została dyrektor sprzedaży i konferencji Hotelu Arłamów. Ma blisko 30-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej. Karierę rozpoczęła w 1995 r. w dziale sprzedaży warszawskiego hotelu Le Meridien Bristol, należącego wówczas do sieci Starwood. Była kierownikiem sprzedaży grupowej i konferencyjnej w warszawskim Sheratonie.

Jako dyrektor sprzedaży i marketingu wprowadzała na rynek Sheratona w Sopocie. W 2011 r. objęła takie samo stanowisko w Sheratonie Kraków, a w 2012 r. funkcję international sales managera hotelu InterContinental Berlin. W 2014 r. została dyrektor sprzedaży w Hilton Warsaw Hotel & Convention Center. Od 2020 r. była dyrektor sprzedaży w Grupie Unirest, która jest właścicielem kompleksu DoubleTree by Hilton – Hampton by Hilton w Krakowie oraz Hamptonów w Gdańsku-Oliwie i Oświęcimiu. W Hotelu Arłamów będzie nadzorować strategię sprzedaży i organizacji konferencji. Jak informuje hotel: „Celem nowej dyrektor jest identyfikowanie nowych rynków oraz rozwijanie kluczowych partnerstw biznesowych, jak również wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań, które jeszcze bardziej wzmocnią standardy usług, zapewniając naszym gościom niezapomniane wrażenia i doświadczenia”. – Hotel Arłamów uznawany jest za jedno z najbardziej prestiżowych miejsc na rynku. Mam zamiar wykorzystać moje doświadczenie w dziedzinie sprzedaży i zarządzania konferencjami, aby ugruntować pozycję hotelu jako lidera w branży – powiedziała po objęciu stanowiska Agnieszka Najberek. – Nigdy nie zapomnę mojego pierwszego spotkania z Arłamowem. Widok zapierający dech w piersiach, natura na wyciągnięcie ręki i ilość atrakcji, które przewyższyły moje najśmielsze oczekiwania. Jestem niezwykle dumna i szczęśliwa, dołączając do zespołu tego wyjątkowego obiektu na MICE-owej mapie Polski. Arłamów to nie tylko niesamowita historia, to nie tylko hotel, to miejsce, w którym każde wydarzenie jest przeżyciem, a ja cieszę się, że korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia, mogę to współtworzyć. W Arłamowie zastąpiła Martę Masłowską, która przeszła do Holdingu Gołębiewski, o czym więcej pisaliśmy w poprzednim wydaniu „Hotelarza”.


Nowi managerowie w Grupie Dobry Hotel

Łukasz Gendera karierę hotelarza rozpoczął w 2000 r. w sieci Qubus Hotel w dziale gastronomii, gdzie w krótkim czasie został managerem oraz trenerem wewnętrznym F&B. Od 2007 r. pełnił funkcję managera gastronomii w hotelu Velaves we Władysławowie, gdzie był odpowiedzialny za kilkanaście punktów gastronomii, a dwa lata później jako manager ds. gastronomii brał udział w otwarciu hotelu Słoneczny Młyn w Bydgoszczy.

W 2013 r. został dyrektorem ds. gastronomii sieci Zdrojowa Hotels, gdzie jego główne zadania obejmowały opracowanie i wprowadzenie procedur, tworzenie i nadzór realizacji budżetów gastronomii poszczególnych hoteli oraz projektowanie i współtworzenie nowych projektów hoteli. W 2021 r. został dyrektorem pierwszego w Polsce hotelu pod marką Royal Tulip z grupy Louvre Hotels Group, pod który wszedł hotel Sand w Kołobrzegu, a w 2023 r. podjął współpracę z hotelem Senator w Dźwirzynie z grupy Hotele Nadmorskie, przy zarządzaniu obiektem. Z kolei Piotr Rudziński z branżą hotelarską związany jest od 23 lat, a z Grupą Dobry Hotel od 20 lat. Karierę rozpoczął w sieci Qubus, gdzie rozwijał się w pionie gastronomicznym w hotelach na terenie całej Polski. W 2004 r. został kierownikiem gastronomii Villi Sedan w Sopocie, a następnie całego obiektu. Od 2012 r. był dyrektorem hoteli Villa Sedan i Różany Gaj w Gdyni, a od 2016 r. również hotelu Aqua w Sopocie. W 2018 r. został dyrektorem regionalnym sieci, następnie dyrektorem operacyjnym odpowiedzialnym za hotele w całej Polsce. Wraz z rozwojem firmy obszar jego pracy zmienił się na region północny i centralny, a następnie sam północny. Dyrektorem operacyjnym na region centralny od października jest Mariusz Kaczmarski, a na region południowy od maja Mariusz Domanus.


Nowe twarze w zespole Z–Factor

Z–Factor, lider na rynku analiz konferencyjnych, ogłosił rozszerzenie swojego zespołu w ostatnich miesiącach o nowe osoby. Joanna Piech została w styczniu account managerem. Związana z branżą hotelarską od 10 lat, zaczynała w biznesowych agencjach turystycznych w Wlk. Brytanii. Następnie w IHG Kimpton Clocktower Hotel w Manchesterze zdobyła doświadczenie w organizacji dużych wydarzeń, w tym kongresów i gal charytatywnych.

Po powrocie do Polski przez ostatnie dwa lata była event sales managerem 5-gwiazdkowego hotelu The Bridge Wrocław MGallery, gdzie miała możliwość współpracy z czołowymi klientami zarówno regionalnymi, jak i międzynarodowymi. W Z–Factor odpowiadać będzie za rozwój biznesu. W styczniu dołączyła też Urszula Kudlańska na stanowisko business development specialist. Ma12 lat doświadczenia w sprzedaży i operacjach hotelarskich. Związana z Novotel Kraków City West, w ostatnich latach pracy skupiała się na obsłudze klientów MICE i promowaniu marki Accor. Po dwóch latach zarządzania projektami w branży meblarskiej, wróciła do hotelarstwa, aby pomagać zarządzać procesami sprzedażowymi w Z–Factor.

Piotr Pontus jest operations supervisorem. Ma 17-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej. Karierę rozpoczął w Courtyard by Marriott Airport Warszawa. Pracując przez pięć lat dla sieci hoteli DeSilva, a następnie przez dziewięć dla Sound Garden Hotel Airport Warszawa, pozyskał doświadczenie w organizacji wydarzeń i w operacjach hotelowych. Ostatnio ponownie pracował w Courtyard by Marriott Airport jako group & conference sales coordinator. Do Z–Factor dołączył w ub.r. i odpowiada za działania związane z operacją Test Call i Competition Shopping oraz za rekrutację osób do realizacji projektów.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *