Accor z rekordami. Również na polskim rynku   WYNIKI RYNKOWE

Grupa hotelowa Accor zamknęła  ubiegły rok przychodem 5 056 milionów euro, co oznacza wzrost o 18% LFL (like-for-like) w stosunku rok do roku, zaś EBITDA po raz pierwszy w historii przekroczyła 1 mld euro. W Polsce także poprawiono ubiegłoroczne wyniki.

Wyniki powyżej prognozy na 2023

W ubiegłym roku Accor odnotował solidny popyt na usługi hotelowe, co przełożyło się na ustanowienie nowych rekordów względem wyników operacyjnych i finansowych. Dzięki temu wszystkie regiony i segmenty marek odnotowały silny wzrost w porównaniu z 2022. Tym samym grupa osiągnęła bądź przekroczyła wszystkie wskaźniki wydajności uwzględnione w prognozie na 2023, co pozwoliło po raz pierwszy w historii osiągnąć wskaźnik EBITDA przekraczający 1 mld euro. W przełożeniu na marki Accor, wynik rozkłada się na 17% wzrost w dywizji Premium, Midscale i Economy oraz 22% w Luxury & Lifestyle.

Stabilny wzrost w Polsce

Na polskim rynku, w 2023 roku grupa Accor odnotowała stabilny wzrost, realizując strategię rozbudowy portfolio w przygotowaniu do dynamicznych planów na bieżący rok i najbliższe lata.

- Polska jest jednym z kluczowych rynków dla Accor w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy dumni, że pomimo problemów rynkowych, z którymi mierzyła się cała branża w ubiegłym roku, znalazło to odzwierciedlenie w ambitnych planach rozwoju i wynikach grupy w kraju. Średnie obłożenie w naszych hotelach utrzymało się na wysokim poziomie, notując wzrost o 2,4% w porównaniu z 2022 rokiem. RevPAR również wzrósł w 2023 roku o ponad 19% w porównaniu z poprzednim rokiem - komentuje Małgorzata Kalinowska - Klimek, Vice President Franchise Operation Eastern Europe Accor.

Jak dodaje, -W ubiegłym roku otworzyliśmy m.in. trzeci ibis Styles w Warszawie, poszerzając polskie portfolio ulubionej marki gości, a w 2024 nie zwalniamy tempa. W tym roku kamieniem milowym dla portfolio Accor w Polsce jest wprowadzenie marki premium Mövenpick, która zagwarantuje zupełnie nową jakość na rynku. Planujemy otworzyć pierwsze hotele tej szwajcarskiej marki w sezonie letnim, we Wrocławiu i Karpaczu. Rozwój jest stabilny, silny i ambitny, a w planach mamy otwarcie ponad 15 hoteli w Polsce. Nieustannie podpisujemy umowy na nowe marki i ekscytujące projekty, które dołączą na hotelową mapę kraju w niedalekiej przyszłości.

W 2023 roku Accor otworzył 291 hoteli, co oznacza organiczny wzrost sieci netto o 2,4% w ciągu ostatnich 12 miesięcy (41 000 pokoi). Na koniec grudnia 2023 roku grupa dysponowała portfelem hoteli obejmującym 821 518 pokoi (5 584 hoteli) oraz planowane 225 000 pokoi (1 315 hoteli).


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *