Wszystkie hotele sieci PURO uzyskały certyfikat LEED Gold

Siedem budynków sieci PURO Hotels, uzyskało certyfikaty LEED v4.1 Operation and Maintenance na poziomie GOLD. To pierwsze hotele w Polsce, które uzyskały certyfikat LEED Operation and Maintenance w wersji v4.1. Certyfikacja wszystkich obiektów została przeprowadzona we współpracy z firmą doradczą JWA, specjalizującą się w zielonych rozwiązaniach dla nieruchomości komercyjnych.

Puro Gdańsk

Spółka PURO Hotel Development, odpowiadająca za stronę techniczną obiektów hotelowych pod marką PURO, realizując długofalową strategię dążącą do zminimalizowania wpływu budynków na środowisko, nawiązała współpracę z firmą doradczą JWA. W efekcie, wszystkie obiekty należące do sieci PURO Hotels zostały zmodernizowane i otrzymały certyfikat LEED na poziomie GOLD, uzyskując wysokie noty, w przedziale od 65 do 69 punktów.

– Otrzymanie certyfikatu LEED Gold dla wszystkich budynków naszej sieci to potwierdzenie konsekwentnie wdrażanej przez nas polityki w obszarze ESG – mówi Przemysław Wieczorek, dyrektor zarządzający PURO Hotel Development. – Cieszymy się, że PURO jest w tym temacie pionierem na polskim rynku hotelarskim. Certyfikat, podobnie jak zakup energii z OZE, to wynik obranej przez PURO strategii minimalizowania wpływu na środowisko. Podejmujemy szereg działań, które pozwalają nam zyskać miano sieci przyjaznej dla środowiska i bezpiecznej dla naszych gości.

Puro Warszawa

Współpraca z JWA zaowocowała implementacją rozwiązań oraz rekomendacją dobrych praktyk w zakresie zarządzania budynkami na każdym poziomie ich funkcjonowania, które stopniowo są wdrażane we wszystkich obiektach. Kluczową kwestią było ograniczenie zużycia mediów – wody i energii. Ponadto, wdrożono politykę zakupową i remontową.

– PURO Hotels to pierwsze hotele w Polsce, które uzyskały certyfikat LEED Operation and Maintenance w wersji v4.1 – mówi Alicja Bielańska, sustainability specialist z JWA. – Osiągnięcie poziomu Gold w certyfikowanych hotelach świadczy o wysokim standardzie wszystkich siedmiu obiektów i potwierdza, że przyjęte w nich praktyki są zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Klienci chcący skorzystać z usług jednego z hoteli mogą być pewni, że w budynku, w którym się znajdują zastosowano rozwiązania ograniczające zużycie energii, wody czy produkcję odpadów przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu gości.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *