Hotelarze o Sopockim Klastrze Turystycznym

Klastry są modne i się opłacają. Władze Sopotu postawiły na innowacyjność i utworzyły inicjatywę sopockiego klastra turystycznego. Podstawą działań klastrowych jest współpraca tych, którzy na co dzień konkurują ze sobą. Co miesiąc w Sopocie odbywają się spotkania klastrowe. Są już realizowane pierwsze pomysły na promocję miasta i wydłużenie sezonu turystycznego w Sopocie: Sopocki Kalendarz Imprez i Sopocki Klub Konferencyjny. Chociaż Sopot wydaje się być miastem, który nie ma problemu z napływem turystów, ciągle myśli o rozwoju sopockiego sektora turystycznego. Obok wielkich inwestycji, takich jak budowa przystani jachtowej przy Molo, modernizacja Opery Leśnej, budowa Centrum Haffnera, miasto inwestuje w innowacyjność i kooperacje. Dlatego samorząd przystąpił do projektu klastrowego i wyłożył ponad 97 tys. zł na wkład do projektu. Na całe zadanie dofinansowane z środków unijnych wydanych zostanie pół miliona złotych. Projekt potrwa do czerwca 2012 roku.   Współpraca przedsiębiorstw w Sopocie jest czymś naturalnym. Zainteresowanie współpracą klastrową jest bardzo duże, na każde spotkanie przychodzi coraz więcej osób -mówi Dorota Sykut, koordynator projektu.- Sopot to małe miasto, gdzie ludzie się znają. I dlatego jest tu dobra atmosfera nie tylko do prowadzenia interesów, ale również dla wspólnych działań. Do sopockiego klastra turystycznego również chętnie dołączają podmioty ofertujące turystom rozrywkę i kontakt z wysoką kulturą. Przecież Sopot to kurort, który od zawsze inspirował artystów. W galeriach, teatrach i na ulicach można oglądać ich dzieła.   Sopot to centrum kultury i rozrywki, więc jednym z pierwszych produktów klastrowych jest internetowy sopocki kalendarz imprez: www.kalendarz.sopot.pl.  W sopockim kalendarzu znaleźć będzie można nie tylko wydarzenia kulturalne, sportowe i rekreacyjne, ale także akcje promocje związane  z nimi, np.: tańsze bilety, tańsze noclegi czy zniżki na gastronomie. Nowe narzędzie online ma też być pomocne recepcjonistom przy udzielaniu informacji gościom hotelowym na temat imprez i innych atrakcji. Z działań sopockiej inicjatywy klastrowej zadowoleni są hotelarze. To doskonała inicjatywa- stwierdza Monika Kubat z Sofitel Grand Sopot.-  Tworzenie kalendarza imprez, którego bardzo wszystkim brakowało, mobilne rozwiązania branży turystycznej jak również Sopocki Klub Konferencyjny świadczą o ogromnym zaangażowaniu władz w rozwój naszego miasta. Przynależność do klastra pozwala efektywniej wykorzystać swoje zasoby. W ramach projektu członkowie inicjatywy chcą pokazać Sopot jako destynację konferencyjną łączącą atmosferę luksusowego kurortu, ulubionego miasta artystów i nowoczesnego centrum spotkań biznesowych. Oferta poza konferencyjna taka jak m.in.: zabytki, galerie, kawiarnie i restauracje jest dostępna dla gości w promieniu pięciu kilometrów. Sopot ma różnorodną bazę miejsc na profesjonalne spotkania biznesowe. W mieście jest ponad 60 sal, od tych na kilka tysięcy miejsc, poprzez mniejsze na 600 miejsc, po małe kameralne, kilkuosobowe. Są one usytuowane w niewielkich odległościach od centrum - to umożliwia zorganizowanie dużego kongresu i pracy w podgrupach w małych salach. Jestem bardzo dumny z tego, że właśnie tu w Sopocie, potrafimy rozmawiać, swobodnie dzielić sie pomysłami – mówi Tomasz Szyszka z Sheraton Sopot Hotel, Conference Center & Spa. Podczas naszych spotkań dyskutujemy o podjętych, bądź zapomnianych inicjatywach, staramy sie wspólnie przeanalizować jaki wpływ mogą one mieć na rozwój turystyki przyjazdowej do Sopotu. Na Sopockim rynku znajduje się kilka globalnie jak i lokalnie rozpoznawanych marek sieci hotelarskich, mamy możliwości prezentacji naszego miasta na spotkaniach z potencjalnymi klientami z bardzo odległych lub wręcz egzotycznych miejsc. Uczestnicy klastra chcą, aby Sopot stał się jednym z najbardziej znanych miejsc na Bałtyckim Wybrzeżu - słynącym z pięknych plaż, urokliwych zakątków, najlepszych hoteli oraz szampańskich zabaw - miejsca gdzie można połączyć biznes i wypoczynek. Ponadto Gmina jako lider projektu będzie konsultowała z członkami klastra najlepsze rozwiązania w zakresie mobilnych rozwiązań dla branży turystycznej. Przedsiębiorcy bardzo liczą na wprowadzenie innowacyjnych narzędzi komunikacji z turystami. Aplikacje tego typu są kosztowne i dzięki przyszłym projektom Sopot będzie mógł stosować najnowocześniejsze rozwiązania w tym zakresie.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Hotelarze o Sopockim Klastrze Turystycznym

  1. kiedy doczekamy się takich działań w Krakowie? dlaczego trójmiasto jest zawsze dwa kroki przed nami?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *