Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        
HOTELARZ » 09/2013, TEMAT NUMERU » Marka hotelowa od podstaw i jako podstawa

Marka hotelowa od podstaw i jako podstawa

Silna marka to istotny element aktywów każdej firmy – wspiera strategię biznesową i podnosi skuteczność działania firmy. Konsekwentnie zarządzany brand jest odwzorowaniem potrzeb otoczenia, odpowiedzią na wyzwania i zachodzące zmiany, a jednocześnie dostosowuje się do nowego otoczenia i zmian rynku. Przekłada się na wysokość zysków hotelu – wywierając wpływ na preferencje gości umożliwia zdobycie przewagi nad konkurencją.



Pojęcie marki często jest ograniczane do nazwy, terminu czy symbolu graficznego lub kombinacji tych elementów – tworzących znak fabryczny lub znak firmowy. Według tej definicji marka ma ułatwiać nabywcy rozpoznanie produktów czy usług danego wytwórcy oraz odróżniać je od produktów i usług konkurencyjnych.

Marka to nie tylko logo czy nazwa

Holistycznie pojmowana marka to jednak coś więcej – jest kombinacją cech, korzyści (emocjonalnych i/lub funkcjonalnych), wartości, kultury, osobowości i użytkownika (czyli tego, który respektuje cechy, wartości, kulturę i osobowość produktu oraz oczekuje deklarowanych korzyści). Marka więc jest przesłaniem i obietnicą. Poprzez swoją tożsamość i wizerunek w sposób symboliczny wyróżnia ofertę hotelu od ofert konkurencyjnych i kojarzy się klientom z zaspokojeniem określonych potrzeb (nabyciem towarów lub usług), ze spodziewaną jakością i po akceptowalnej cenie.

Tożsamość marki kreuje jej posiadacz – to wizja oczekiwanego odbioru marki, jej wartości, reputacji i kultury firmy. Z kolei wizerunek marki jest subiektywnym odczuciem jej konsumentów – opiera się, między innymi, na ich osobistych doświadczeniach z marką, na relacjach innych użytkowników, komunikatach, postrzeganiu i przekonaniach, normach społecznych itp. Postrzeganie, subiektywne odczucia i doświadczenia klienta związane z marką są kluczowym elementem odróżniającym markowy produkt od konkurencji, zarówno tej posiadającej rozpoznawalny, czyli zarządzany brand, jak i niemarkowej (nieznany, słabo rozpoznawalny brand).

Silna marka a jej pozycjonowanie, wartość i wyróżniki


Budowanie dobrej marki nie jest rzeczą prostą – na silną pozycję pracuje się latami. Niestety, w znacznie krótszym czasie marka może stracić na wartości. Dlatego też, gdy już na stałe zagości w świadomości rynku oraz użytkowników i stanie się pozytywnym wizerunkiem firmy, warto odpowiedzialnie i konsekwentnie zarządzać swoim wizerunkiem oraz jego wartością.

Marka jest pozycjonowana poprzez połączenie jej nazwy i komunikowanych cech z korzyścią osiąganą przez jej konsumenta. Lexus kojarzy się w motoryzacji jako produkt wysokiej jakości, luksusowy i przeznaczony dla użytkowników o określonym statusie społecznym i z zasobnym portfelem, a w branży hotelowej za taką markę można uznać Waldorf Astoria czy Four Seasons Hotels and Resorts. Wartość marki jest pojęciem różnie definiowanym. Z punktu widzenia wytwórcy produktów czy usług, wartość marki tworzy:

- rozpoznawalność/świadomość marki – im bardziej jest znana i lubiana, tym łatwiej sprzedać produkt czy usługę
- lojalność – gotowość klientów do zakupu nawet mimo wyższej ceny w stosunku do produktów [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Katarzyna Królak

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Traffic w centrum Wrocławia

W pierwszym kwartale 2019 r. w ścisłym centrum Wrocławia przy ul. Świdnickiej ruszyć ma hotel Traffic z 36 pokojami, drugi obiekt pod tą marką po (...)

FILM Gala konkursu Hotelarz Roku 2018 FILM

Film z gali wręczenia nagród w organizowanym przez „Hotelarza” konkursie „Hotelarz Roku 2018″, która odbyła się w dniu 26 listopada 2018 w hotelu Sofitel Warszawa (...)

HOTELARZE ROKU 2018: Tomasz Schweda, Hotelarz do 35. Roku Życia, Mercure Kraków Stare Miasto

Tomasz Schweda, dyrektor operacyjny flagowego hotelu Mercure w Polsce – Mercure Kraków Old Town, głosami Kapituły Konkursu na Hotelarzy Roku, został Hotelarzem do 35. Roku (...)

Kamila Grajewska-Buśko dyrektorem powstającego Best Western Premier we Wrocławiu

Dyrektorem generalnym hotelu Best Western Premier City Center we Wrocławiu, który otwarty ma być w marcu, została , ostatnio dyrektor operacyjna 5-gwiazdkowego The Granary – (...)

Best Western z kolejnym obiektem w Rzeszowie

Do portfolio sieci Best Western dołączył właśnie hotel Principe z Rzeszowa, który będzie działał pod marką Best Western Premier. To drugi, po Best Western Plus (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:











Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA