Telewizor? Niekoniecznie

Coraz więcej hoteli decyduje się na uzupełnienie wyposażenia „numeru” o drugi, zamontowany nie w pokoju, ale właśnie w łazience telewizor, ale nie jest to jeszcze dominujący trend we współczesnej łazienkowej modzie.Chociaż telewizor w łazience może się przydać, szczególnie w okresie kolejnych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, to należy pamiętać, że powinien to być model przystosowany […]

Czytaj dalej


Szklane oko w trosce o gości

Agnieszka Dąbrowska Autorka jest product managerem CCTV i EAS w firmie ADT Poland Telewizja przemysłowa w hotelu nie tylko zwiększa bezpieczeństwo gości, ale pozwala również zredukować straty wynikające z kradzieży, a także ograniczyć koszty związane z tzw. ochroną fizyczną.Przydatność systemów nadzoru wizyjnego w obiektach hotelowych to sprawa bezdyskusyjna. Systemy CCTV (Closes Circut Television) zapewniają ochronę […]

Czytaj dalej


Jak nas widzą

Sylwia BortniakAutorka jest z wykształcenia socjologiem, hotelarzem z doświadczenia. Reprezentuje firmę Concierge Polska W jaki sposób goście hotelowi postrzegają nasz obiekt, jakie czynniki wpływają na ich wrażenia i decydują ostatecznie o wydanej przez nich ocenie, którą w praktyce jest ponowne odwiedzenie tego samego miejsca. K lient, który dużo podróżuje, porównuje zazwyczaj nasz hotel z podobnymi […]

Czytaj dalej


Iva Trifonova

HOTEL SHERATON POZNAŃ Z początkiem czerwca została mianowana na stanowisko dyrektora generalnego hotelu Sheraton Poznań. Trifonova mieszka w Polsce od ponad 10 lat, będąc przez cały czas związana z warszawskim Sheratonem. W tym czasie pracowała na kierowniczych stanowiskach prawie we wszystkich działach hotelu, ostatnio jako Resident Manager Sheraton Warsaw Hotel & Towers – czyli dyrektor […]

Czytaj dalej


Hilton…jesienią

Pierwszy w Polsce hotel sieci Hilton, powstający w Warszawie na rogu ulic Grzybowskiej i Wroniej, powinien przyjąć pierwszych gości jesienią tego roku. Na razie nic nie wskazuje, by hotel miał nie zostać oddany w tym terminie, jednak… W połowie października 2004 r., gdy wmurowywano kamień węgielny, inwestor, którym jest spółka Hilton Grzybowska Centrum, utworzona przez […]

Czytaj dalej


Herbatka dla ochłody

W Polsce herbata kojarzy się z filiżanką parującego, naparu, natomiast od ponad 100 lat, w wielu krajach, spożywana jest także w postaci mrożonego napoju. Do przygotowania herbaty mrożonej najlepiej nadają się oferowane przez Dilmah herbaty aromatyzowane Dilmah Fun Tea. Zawierają wyłącznie świeżą, czarną cejlońską herbatę wzbogaconą aromatem owoców. Przepis zrobienia takiego orzeźwiającego napoju jest bardzo […]

Czytaj dalej


Hotele z pięcioma… kółkami

Państwo Środka przygotowuje się do letniej Olimpiady 2008. Jak poinformował dyrektor Pekińskiego Urzędu ds. Turystyki, Du Jiang, zapadły decyzje o budowie 110 nowych hoteli w tym mieście. Obiekty będą miały różne kategorie – od jednej do pięciu gwiazdek. Obecnie w Pekinie znajduje się 658 hoteli. Po wybudowaniu nowych obiektów w stolicy Chin w czasie olimpiady, […]

Czytaj dalej


Internetowa brama Europy

Centralny turystyczny portal europejski www.visiteurope.com jest pierwszą inicjatywą zmierzającą do połączenia działań narodowych organizacji turystycznych i wspólnego promowania atrakcji turystycznych Europy. Europa jako obszar gospodarczy została w ostatnich dziesięcioleciach zmuszona do intensywnej konkurencji na polu rozwoju innowacyjności oraz efektywności gospodarczej zarówno ze Stanami Zjednoczonymi jak i krajami azjatyckimi. Mimo wprowadzania w życie obejmujących ten problem […]

Czytaj dalej


Hotel przy Pawiej

Ruszyła budowa kolejnego hotelu austriackiego koncernu UBM AG, tym razem jest on wznoszony wspólnie ze spółką Warimpex AG. 15 maja 2006 roku wmurowano kamień węgielny pod budowę obiektu. Jeśli będzie ona przebiegać zgodnie z planem, pierwsi goście pojawią się już wiosną przyszłego roku. Czterogwiazdkowy obiekt, który powstaje przy ul. Pawiej w Krakowie, będzie miał 159 […]

Czytaj dalej


Kompendium wiedzy o turystyce

Autorzy książki podjęli próbę kompleksowego, a jednocześnie encyklopedycznego przedstawienia roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali przedsiębiorstwa i regionu oraz ukazania złożoności produktu turystycznego i sposobu zarządzania tym produktem. Poszczególne rozdziały, napisane przez specjalistów w swoich dziedzinach, „porządkują” dotychczasową wiedzę i terminologię z zakresu ekonomiki, geografii i socjologii turystyki. Jednak dominującą koncepcją ujęcia […]

Czytaj dalej