Lody z mleka kokosowego z białą czekoladą w puszystej piance ananasowo-bazyliowej

1 puszka (220 ml) mleka kokosowego 1 tabliczka białej czekolady, startej na grubej tarce l 2 żółtka 1 łyżka cukru chrupiące ciasteczka migdałowe 1/2 szklanki płatków migdałowych 1 białko 3 łyżki cukru Sposób przyrządzenia: Lody z mleka kokosowego Do mleka kokosowego, po zagotowaniu, dodać białej czekolady i mieszać do jej rozpuszczenia. Ostudzić. żółtka ubić z […]

Czytaj dalej


Powietrze w służbie gości

Nie tylko klimat może służyć hotelowym gościom. Ich wygodzie służy również powietrze, a właściwie jego zastosowanie w tak przydatnych w hotelu urządzeniach, jak kurtyny powietrzne, klimatyzatory czy odkurzacze centralne.Mało kto na co dzień zastanawia się, jak wielką rolę w sprawnym, a więc przyjaznym i wygodnym dla gości funkcjonowaniu hotelu odgrywa powietrze. A właściwie jego wymuszony […]

Czytaj dalej


Goście lubią czystość

Sposobów i środków, aby zachować higienę w pokojach, łazienkach i restauracjach, jest wiele. To jeden z priorytetów każdego hotelu.Na to, czy gość będzie czuł się dobrze w naszym hotelu, decydujący wpływ ma czystość. To ona jest najczęstszym tematem dyskusji na forach internetowych poświęconych hotelarstwu i ona często determinuje wybór rezerwacji. – Nie warto szukać oszczędności […]

Czytaj dalej


Systemy wspierają nie tylko sieci

Żeby sprostać potrzebom i oczekiwaniom gości oraz efektywniej zarządzać zasobami, hotele korzystają z najnowocześniejszych technik i technologii. Systemy informatyczne, które jeszcze kilkanaście lat temu nieśmiało wchodziły do branży, nie są już nowością – stały się standardem.Poziom usług w branży hotelarskiej jest najbardziej ważkim z elementów, które decydują, czy gość wybierze ten sam hotel, czy tę […]

Czytaj dalej


Popyt kształtuje podaż, czyli złoty Johnnie Walker z…colą wiśniową

Grzegorz ZiębaAutor jest dyrektorem HoReCaDi w agencji Entertainment GroupRynek weryfikuje wszystko. Podaż kształtuje popyt i na odwrót. Gdyby każdy zdawał sobie z tego sprawę, otaczałby nas błogi profesjonalizm oraz pełne zadowolenie z siebie i świadczonych usług, niezależnie od branży, miejsca i specjalizacji… W tym przypadku – branży gastronomicznej. Na szczęście dla audytorów, a na nieszczęście […]

Czytaj dalej


Telewizor? Niekoniecznie

Coraz więcej hoteli decyduje się na uzupełnienie wyposażenia „numeru” o drugi, zamontowany nie w pokoju, ale właśnie w łazience telewizor, ale nie jest to jeszcze dominujący trend we współczesnej łazienkowej modzie.Chociaż telewizor w łazience może się przydać, szczególnie w okresie kolejnych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, to należy pamiętać, że powinien to być model przystosowany […]

Czytaj dalej


Szklane oko w trosce o gości

Agnieszka Dąbrowska Autorka jest product managerem CCTV i EAS w firmie ADT Poland Telewizja przemysłowa w hotelu nie tylko zwiększa bezpieczeństwo gości, ale pozwala również zredukować straty wynikające z kradzieży, a także ograniczyć koszty związane z tzw. ochroną fizyczną.Przydatność systemów nadzoru wizyjnego w obiektach hotelowych to sprawa bezdyskusyjna. Systemy CCTV (Closes Circut Television) zapewniają ochronę […]

Czytaj dalej


Jak nas widzą

Sylwia BortniakAutorka jest z wykształcenia socjologiem, hotelarzem z doświadczenia. Reprezentuje firmę Concierge Polska W jaki sposób goście hotelowi postrzegają nasz obiekt, jakie czynniki wpływają na ich wrażenia i decydują ostatecznie o wydanej przez nich ocenie, którą w praktyce jest ponowne odwiedzenie tego samego miejsca. K lient, który dużo podróżuje, porównuje zazwyczaj nasz hotel z podobnymi […]

Czytaj dalej


Szkolenia tylko z umową

Kierując pracownika na szkolenie, warto podpisać z nim umowę precyzującą wzajemne zobowiązania stron.Rzadko zdarza się, aby nowo przyjęty pracownik od razu posiadał wszystkie potrzebne kwalifikacje i umiejęt ności. Dotyczy do zwłaszcza branży hotelarskiej, gdzie praktycznie każdy obiekt ma swoją własną specyfikę. Poza tym podnoszenie poziomu świadczonych usług i poszerzanie oferty wymaga ustawicznego kształcenia wszystkich kadr […]

Czytaj dalej


Siedmiu do jednego

Prasa branżowa pełni dla środowiska hotelarzy rolę istotnego źródła informacji oraz ośrodka skupienia dla mocno rozproszonej i chyba jednak zdezintegrowanej (wobec pozostawania w konkurencyjnych relacjach) grupy zawodowej. Przy otwartym charakterze pozyskiwania pracowników oraz konieczności ustawicznego kształcenia i szkolenia hotelarskich kadr jej oferta umożliwia wykorzystywanie magazynów branżowych w wewnętrznych szkoleniach lub pracy z pracownikami. Referując (patrz […]

Czytaj dalej