…a Europejski jeszcze nie

Najpóźniej do 15 listopada powinny zakończyć się negocjacje właścicieli Hotelu Europejski w Warszawie ze spółką, która zainwestuje w remont i gruntowną modernizację otwartego po raz pierwszy przed ponad 150 laty hotelu. Jesteśmy na etapie szczegółowych rozmów biznesowych, które powinniśmy zakończyć najpóźniej na początku listopada – powiedział Loic Guibourge, prezes spółki Hotel Europejski. Nie chciał on […]

Czytaj dalej


Z Grupy Hotelowej do Orbis Travel

Dr Marta Kuniszyk, dotychczasowy dyrektor bura rozwoju Grupy Hotelowej OrbisSA, została w połowie września członkiem zarządu, dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel. Jej stanowisko w Grupie Hotelowej pozostaje nieobsadzone. Marta Kuniszyk jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Po studiach pracowała w Ministerstwie Finansów w departamenciepolityki finansowej i analiz. Karierę w Orbisie rozpoczynała w […]

Czytaj dalej


Światowy Dzień Turystyki w Hotelu Zamek Ryn

W Hotelu Zamek Ryn w Rynie pod hasłem „Turystyka szansą dla kobiet” odbyły się 26 września uroczyste obchody Światowego Dnia Turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. W trakcie uroczystości nagrodzono najbardziej aktywnych działaczy turystycznych z regionu, a Hotel Zamek Ryn, który był gospodarzem spotkania, odebrał rekomendację przyznaną przez Polską Izbę Turystyki.   Podpisano równieżlist intencyjny o współpracy […]

Czytaj dalej


Ćwierć tysiąca słuchaczy AIH

We wrocławskim hotelu Park Hotel Plaza 6 września odbyło pierwsze po wakacyjnej przerwie spotkanie z Akademią Inwestycji Hotelarskich zorganizowanej w ramach Akademii Hotelarza. W czwartym już spotkaniu w tamach II edycji AIH wzięło udział 30 osób, reprezentujących przede wszystkim firmy, instytucje i osoby prywatne, które chcą dopiero zainwestować na polskim rynku obiektów noclegowych lub modernizują […]

Czytaj dalej


Według ZKDP „Hotelarz” sprzedaje najwięcej

W kwietniu magazyn „Hotelarz” został członkiem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Informowaliśmy już o tym, jednak dopiero teraz, zgodnie z regulaminem Związku, możemy po raz pierwszy przedstawić oficjalne wyniki. Miło nam poinformaować, że według najnowszych danych ZKDP miesięcznik „Hotelarz” uplasował się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży wśród pism branży hotelarskiej. Nasza przewaga w rozpowszechnianiu płatnym […]

Czytaj dalej


Petycja Hotelarza poczeka na nowych posłów

Hotelarz jest winien wyjaśnienia swoim Czytelnikom, a przede wszystkim przeszło pół tysiącowi tych hotelarzy, którzy podpisując się pod petycją do Parlamentu dotyczącą zmiany uregulowań prawnych określających sposób opłacania przez obiekty noclegowe abonamentu RTV zobligowali nas do jej przekazania na ul. Wiejską.   W styczniowym numerze Hotelarza przedstawiliśmy problem wysokich kosztów, jakie ponoszą obiekty noclegowe za […]

Czytaj dalej


W niszy hotelarskiej…

Przez pięć lat byłem redaktorem „Hotelarza”. Gdy w ankietach personalnych kolejnych uczelni, w których pracuję, podaję tę informację, budzi ona sensację. Cóż bowiem wspólnego z hotelarstwem może mieć poeta i profesor uniwersytecki, specjalizujący się w tak delikatnej materii, jak współczesna liryka polska? Okazuje się, że ma, gdyż właśnie „Hotelarz” stał się tym miejscem, w którym […]

Czytaj dalej


Po co nam concierge

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska W Polsce mało pisze się o profesji concierge. Brakuje także spolszczonej wersji słowa, a z krótkich wzmianek można się dowiedzieć, że „konsjerż” to osoba wykonująca obowiązki lokujące się między czynnościami kamerdynera i portiera hotelowego W ciągu ostatnich kilkunastu lat świat usług i jego powszechne rozumienie zmieniły […]

Czytaj dalej


A może wywiadzik z… samym sobą

Jednym z najczęściej stosowanych przez obiekty noclegowe we współpracy z mediami instrumentów public relations jest wywiad. Niestety, ta wydawałoby się najprostsza forma komunikowania się z potencjalnymi klientami, jest zarówno przez hotele, jak i firmy z branży bardzo rzadko wykorzystywana w sposób efektywny Większość artykułów i publikacji poświęconych public relations obiektów noclegowych przedstawia prawdy objawione już […]

Czytaj dalej