W niszy hotelarskiej…

Przez pięć lat byłem redaktorem „Hotelarza”. Gdy w ankietach personalnych kolejnych uczelni, w których pracuję, podaję tę informację, budzi ona sensację. Cóż bowiem wspólnego z hotelarstwem może mieć poeta i profesor uniwersytecki, specjalizujący się w tak delikatnej materii, jak współczesna liryka polska? Okazuje się, że ma, gdyż właśnie „Hotelarz” stał się tym miejscem, w którym […]

Czytaj dalej


Po co nam concierge

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska W Polsce mało pisze się o profesji concierge. Brakuje także spolszczonej wersji słowa, a z krótkich wzmianek można się dowiedzieć, że „konsjerż” to osoba wykonująca obowiązki lokujące się między czynnościami kamerdynera i portiera hotelowego W ciągu ostatnich kilkunastu lat świat usług i jego powszechne rozumienie zmieniły […]

Czytaj dalej


A może wywiadzik z… samym sobą

Jednym z najczęściej stosowanych przez obiekty noclegowe we współpracy z mediami instrumentów public relations jest wywiad. Niestety, ta wydawałoby się najprostsza forma komunikowania się z potencjalnymi klientami, jest zarówno przez hotele, jak i firmy z branży bardzo rzadko wykorzystywana w sposób efektywny Większość artykułów i publikacji poświęconych public relations obiektów noclegowych przedstawia prawdy objawione już […]

Czytaj dalej


Nocują w wodnej wieży

Otwarty przed niespełna dwoma miesiącami Hotel Mövenpick Hamburg niewątpliwie zalicza się do grupy najciekawszych obiektów noclegowych oddanych ostatnio do eksploatacji. Trudno nie przyznać, że ulokowanie hotelu w wieży ciśnień jest pomysłem dość oryginalnym Polski rynek hotelowy znajduje się cały czas w fazie wzrostu, co oznacza, że – przynajmniej w wybranych kategoriach – występuje na nim […]

Czytaj dalej


Gadżety dla kucharza

Nie od dziś wiadomo, że ciekawy gadżet zaintryguje gości, a jednocześnie usprawni pracę w hotelu. Prezentujemy kilka urządzeń, które mogą znaleźć zastosowanie w kuchni, restauracji i w pokojach hotelowych Minichłodziarka do win Jest upał, goście zamawiają winaÉ dobrze schłodzone wina. W naszym hotelu nie ma piwniczki, w której z godnością leżakują węgrzyny i inne napitki. […]

Czytaj dalej


Hotele w czystej formie

Mimo że na świecie hotele design są wznoszone od wczesnych lat 70., w Polsce do tej pory stanowiły rzadkość. Ten jednak rok może być dla obiektów tego rodzaju przełomowy i za kilka lat we wnętrzach takich, jak w prezentowanym na zdjęciach sztokholmskim Nordic Light Hotelu, będziemy mogli zamieszkać nad Odrą, Wisłą i Wartą Wspólną cechą […]

Czytaj dalej


Rycerskie obowiązki Lubiczów

Jacek Czepczyk Autor jest dyrektorem hotelu Europejski w Krakowie, jest również prezesem Małopolskiej Izby Hotelarskiej „Gremium” Hotel Europejski w Krakowie, znajdujący się przy ulicy Lubicz, jest zarządzany przez czwarte już pokolenie potomków Łapińskich herbu Lubicz Protoplastą hotelarskiego rodu Lubicz-Łapińskich był dr Jan Kazimierz Lubicz-Łapiński, wspaniały prawnik i architekt, który na przełomie XVIII i XIX wieku […]

Czytaj dalej


Hotel z mapy nawigacyjnej

Ulokowanie informacji o hotelu na jednej z satelitarnych map nawigacyjnych może nie tylko zwiększyć liczbę gości odwiedzających obiekt noclegowy, ale przede wszystkim ułatwić im dojazd Jeszcze nie przyjął się na dobre – bo nie jest stosowany we wszystkich obiektach noclegowych – sposób rezerwowania miejsc przez sieć internetową, a już nowoczesne technologie prowadzą hotele w stronę […]

Czytaj dalej


Zanim zalśnią gwiazdki

W Polsce nie ma przymusu kategoryzacji obiektów noclegowych. A jeśli nie zmuszają do tego przepisy, to po co i czy warto w ogóle kategoryzować obiekt noclegowy? Odpowiedź na to pytanie często zadawane redakcji Hotelarza jest jedna: warto O tym, że właściciele obiektów noclegowych mają potrzebę ich kategoryzacji, świadczy chociażby fakt, że na początku sierpnia ponad […]

Czytaj dalej


Klasę poznasz po obrusie

Nie tylko cudzoziemcy potrafią, oceniając rodzaj nakrycia stołu w kawiarni lub restauracji, odpowiednio zaklasyfikować obiekt i skorzystać z jego usług lubÉ nie. Dlatego nakrycie stołu powinno być dla hotelowej gastronomii tym, czym jest pościel dla oferowanych przez obiekt pokoi. Chociaż smacznie i wygodnie, ich obrusy kleją spodnie”, tak ponoć antyreklamowała kilkadziesiąt lat temu konkurencyjny zakład […]

Czytaj dalej