Marka która dotrzymuje obietnicy

Do budowy wyróżniającej się marki hotelowej nie wystarczy wysokojakościowy produkt. Nie stworzymy „potrzeby posiadania” bez komunikacji i nawiązania relacji z klientem. Od czego więc zacząć? Podstawą budowy procesu komunikacji z rynkiem jest strategia marketingowa, w której centrum stoi klient, a ściślej mówiąc wybrane grupy docelowe, jakim dedykowany jest dany produkt hotelowy. Natomiast strategia marketingowa znajduje […]

Czytaj dalej


TripConnect a Google – rywalizacja trwa

Uruchomienie platformy TripConnect wzbudziło w branży hotelarskiej sporo dyskusji. Wielu uważa, iż nowa usługa serwisu Trip Advisor to cios wymierzony w portale rezerwacyjne. Warto jednak przyjrzeć się narzędziu również z punktu widzenia Google’a. Między Google a TripAdvisorem od dawna toczy się rywalizacja. Konflikt rozpoczął się w momencie, w którym TripAdvisor zabronił Google’owi publikowania opinii o […]

Czytaj dalej


Negocjowanie umów leasingowych, cz. 2

Przy podpisywaniu umowy leasingowej należy zapytać o koszt ubezpieczenia w pierwszym roku, ale też w kolejnych latach i o to, jak jest on wyliczany. Wartość procentowa to jedno, ale może się zdarzyć, że w kolejnych latach ubezpieczyciel współpracujący z firmą leasingową przyjmie do ubezpieczenia nierealnie wysoką wartość przedmiotu. Czy istnieje możliwość skorzystania z ubezpieczenia spoza […]

Czytaj dalej


VAT w 2014 roku – zmiany istotne z punktu widzenia hotelarza

Od 1. stycznia wejdzie w życie szereg zmian w ustawie o podatku od towarów i usług, z których część może się okazać szczególnie istotna dla przedsiębiorców prowadzących działalność w branży hotelowej. Stawki VAT w 2014 r. pozostaną na niezmienionym w stosunku do roku 2013 r. poziomie. Projekt ustawy pozwalającej na utrzymanie obecnie obowiązujących stawek VAT […]

Czytaj dalej


Franczyza koszty i opłaty

Znamy już podstawowe pojęcia, formalnoprawne warunki franczyzy, jej znaczenie z punktu widzenia marketingu i wielkości sprzedaży usług hotelowych. Pozostaje bardzo praktyczne pytanie o koszty i opłaty związane z funkcjonowaniem w ramach sieci franczyzowej. Precyzjna odpowiedź na te pytania jest niezwykle trudna, ponieważ każdy system franczyzy hotelowej ustala własne kryteria i stawki płatności. Znaczenie może mieć […]

Czytaj dalej


Rok oczami dostawców

Lech Szelemet, Polor Niewątpliwie rok 2013 był dla sektora hotelowego trudnym okresem. Zdecydowało o tym klika czynników: pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne, ograniczony dostęp do źródeł finansowania, niejasna sytuacja ekonomiczna w kraju i UE – miało to bezpośrednie przełożenie na wielkość i ilość inwestycji hotelowych. Nowych hoteli w tym roku powstanie nie więcej niż 70, w […]

Czytaj dalej


Między światłem a cieniem

Pierwsze wrażenie pozostawia niezatarte wspomnienia, dobre lub złe, zawsze jednak rzutuje na naszą opinię o miejscu i to często na długie lata. Nasz wzrok dostarcza nam 80 proc. tego wrażenia, dlatego też oświetlenie jest jednym z najwydajniejszych i najciekawszych narzędzi do jego tworzenia. Między światłem a cieniem Hotele, w których szczególnie ważne jest zapewnianie dobrego […]

Czytaj dalej


Od festiwalu sloganów do obiektów tematycznych

Polski rynek hoteli SPA & wellness osiągnął już w miarę uformowany kształt. Jednak jego początki to był to prawdziwy festiwal słów, pojęć i sloganów, zestawianych w dowolnej konfiguracji z nazwą hotelu. Tego typu zabiegi marketingowe przyciągnąć miały jeszcze nieświadomego gościa i zapewnić hotelom obłożenie. Niejednokrotnie zwabiony w ten sposób gość, zamiast deklarowanego standardu, otrzymywał ubogą […]

Czytaj dalej


Absolwent w hotelowym SPA

Rotacja w hotelowych SPA jest bardzo częstym zjawiskiem. Notowane wskaźniki fluktuacji kadr są naprawdę wysokie, zdarza się, że sięgają 40 proc. w skali roku. To powoduje spore zamieszanie, obligując kadrę zarządzającą do szukania nowych kandydatów do pracy. Często w takich sytuacjach zaczynamy się przyglądać absolwentom, którzy właśnie wyruszyli na rynek w poszukiwaniu pracy i zadajemy […]

Czytaj dalej


Nowości SPA

BODY CELLULAR ULTIMATE 3D CELLULITE LOTION Ujędrniający lotion do pielęgnacji ciała z innowacyjnym kompleksem substancji czynnych z heksapeptydem- 39, kofeiną i forskoliną zapewnia długotrwałą poprawę wyglądu skóry objętej cellulitem. Heksapeptyd-39 nie tylko spowalnia procesy dojrzewania komórek tłuszczowych, ale również zapobiega odkładaniu się tłuszczów w tkance. Kofeina redukuje złogi tłuszczu w komórkach oraz przyspiesza procesy rozpadu […]

Czytaj dalej