Proces budowy hotelu, czyli ile czasu i pieniędzy przeznaczyć na poszczególne etapy inwestycji hotelowej

Przygotowując się do inwestycji hotelowej, inwestor powinien przyjąć bezpieczną, mniej więcej trzyletnią perspektywę. Faza przedinwestycyjna trwa około roku. Czas ten przeznaczony jest na wybór i zakup działki (lub jej dzierżawę), przygotowanie biznesplanu inwestycji, poszukiwanie i wybór podmiotu finansującego inwestycję, wybór firmy architektonicznej, inwestora zastępczego (jeżeli jest taka konieczność), poszukiwanie i wybór międzynarodowego podmiotu licencyjnego, pozyskanie decyzji środowiskowych, przyłącza mediów do działki (jeżeli działka nie jest uzbrojona), uzyskanie wszystkich zezwoleń administracyjnych, wybór generalnego wykonawcy etc.



Wybór firmy architektonicznej powinien zostać poprzedzony szczegółową analizą jej doświadczenia w projektowaniu obiektów hotelowych. Jeżeli inwestor decyduje się na budowę hotelu funkcjonującego pod marką sieciową, powinien zwrócić szczególną uwagę na portfolio zrealizowanych projektów sieciowych.



Projektowanie i budowa hotelu

Budowa i projektowanie hotelu sieciowego obarczone jest wieloma obostrzeniami ze strony franczyzodawcy, a także wymaga częstego kontaktu z reprezentantami sieci i współpracy z nimi. Sieci hotelowe opracowują własne manuale (podręczniki), które powinny być respektowane podczas projektowania i budowania hotelu, dlatego doświadczenia firmy architektonicznej we współpracy z siecią hotelową są istotnym elementem bezproblemowego przebiegu tej fazy inwestycji.


Koszty projektu przyjmuje się na poziomie 3-5 proc., w zależności od wybranej firmy i skomplikowania projektu. Niezależnie od typu inwestycji (hotel sieciowy, niezależny) i jej standardu, rekomenduje się wybór podmiotu, który będzie odpowiadał równocześnie za projekt architektoniczny i projekt wnętrz oraz poszukiwanie podmiotu mającego doświadczenie na obydwu polach. Faza inwestycyjna – od momentu uzyskania pozwolenia na budowę do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu hotelowego – trwa zazwycz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Adam Pilczuk jest dyrektorem ds. strategii i rozwoju w spółce Chopin Airport Development

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *