Agencja Rozwoju Pomorza sprzedała 10 kamienic przy Długim Targu w Gdańsku. Powstać ma w nich sieciowy hotel. Kamienice za blisko 49 mln zł kupiła spółka Hotelsberg należąca do pomorskiej grupy Landsberg, specjalizującej się w produkcji wyrobów stalowych. ARP próbowała sprzedać kamienice o łącznej powierzchni 3,3 tys. m kw. zlokalizowane naprzeciwko fontanny Neptuna i Dworu Artusa […]
02/2018
RODO – czy trzeba będzie usunąć dotychczasowe dane gości
Zbieranie i przetwarzanie danych osobowych gościa hotelowego w świetle nowych przepisów RODO Wielu hotelarzy, przygotowując się do wprowadzenia RODO, zastanawia się, jak prawidłowo zbierać dane osobowe od gości. Czy po 25 maja zmienią się podstawy przetwarzania danych osobowych gości? Co z tymi zebranymi do tej pory? Czy wystarczy spełnić obowiązek informacyjny wobec gościa, czy też […]
Openingi by Hilton…i Gdańsk Oliwa
W wielkim otwarciu hotelu Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa wzięło udział blisko 150 gości. Wśród zaproszonych nie zabrakło przedstawicieli lokalnych firm, mediów i partnerów biznesowych. Główną atrakcją wieczoru był występ Adama Polkowskiego znanego z programu „The Brain – Genialny Umysł” – wirtuoza w układaniu kostki Rubika, który zaprezentował swoje umiejętności, angażując też publiczność w występ. […]
Heweliusz w Qubus Hotel Gdańsk
Hotel Qubus Gdańsk przeprowadził modernizację holu, który zaprojektowany został w stylu kupieckiej kamienicy, a jego główną ścianę zdobi ogromny wizerunek gdańskiego astronoma – Heweliusza Modernizacja przestrzeni hotelowych trwała miesiąc, a pomysłodawcą nowego konceptu była pracownia projektowa Tremend. Nacisk położono na stworzenie oryginalnych miejsc do komfortowego odpoczynku. Dzięki temu lobby wyposażone zostało w kilkanaście miejsc siedzących, […]
Bezpieczeństwo płatności kartą w hotelach
Transakcje kartami płatniczymi są już dziś podstawową formą realizacji płatności w hotelach. Ale ta popularność wiąże się również z zagrożeniami i stanowi wyzwanie dla hotelu. Świadomość zagrożeń oraz umiejętne zapobieganie potencjalnym niebezpieczeństwom to podstawa, aby nie narazić się na – czasami bardzo kosztowne – pretensje gości i firm, związane z brakiem odpowiedniego zabezpieczenia transakcji kartami […]
Zjazd obiektów sieci gut-Hotels
W marcu odbędzie się zjazd hoteli i obiektów hotelowych działających w sieci marketingowej gut-Hotels. W Polsce skupia ona ok. 50 obiektów od dwóch do czterech gwiazdek, a także nieskategoryzowane. W Europie w sieci działa ok. 200, z czego ponad 100 w Niemczech. Do sieci należą m.in. hotele Faltom w Rumi, Afrodyta w Mielnie, Ambasadorski w […]
5 najważniejszych aspektów budowania marki hotelu
Marka kojarzona jest powszechnie z elementami, dzięki którym jest ona identyfikowana, takimi jak nazwa, logotyp, symbol, slogan. Jednak tak naprawdę pod pojęciem tym kryje się znacznie więcej aspektów, często niezauważalnych na pierwszy rzut oka. Oto pięć najważniejszych z punktu widzenia budowania marki hotelowej. Takiej, która nikogo nie naśladuje, ale przeciwnie – inspiruje konkurencję. Po pierwsze: […]
Jak zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników
Coraz niższy wskaźnik bezrobocia, a co za tym idzie coraz wyższe oczekiwania finansowe powodują, że właściciele i managerowie hoteli muszą na nowo definiować swoje podejście do rynku pracy. Jak zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników, a jednocześnie optymalizować koszty – temu poświęcone było szkolenie Akademii Hotelarza, które odbyło się 15 lutego w hotelu Courtyard by Marriott […]
SPA & wellness w hotelu – aspekty prawne
Z każdym rokiem coraz popularniejszy staje się wypoczynek w hotelach dysponujących strefą SPA & wellness. Atrakcyjność tego typu usług zachęca kolejnych przedsiębiorców do otwierania nowych gabinetów odnowy biologicznej lub rozbudowywania dotychczasowych miejsc o strefy SPA & wellness. Przystępując do urządzenia takiej strefy w hotelu, należy pochylić się nad kilkoma regulacjami prawnymi, nie ma bowiem jednej […]
Mazury HORECA po raz trzeci
Od 17 do 18 kwietnia w Expo Mazury w Ostródzie odbędzie się trzecia edycja targów branży gastronomicznej, hotelarskiej i cateringowej Mazury HoReCa. Mazury HoReCa to targi skierowane do właścicieli i managerów hoteli, restauracji, firm cateringowych, cukierni, piekarni i lodziarni. Targi mają formułę B2B, a ich wyróżnikiem są krótkie spotkania biznesowe wystawców z profesjonalnymi kupującymi (Hosted […]