Dobry Hotel w hotelu Mikołajki

Już od początku lipca 5-gwiazdkowy hotel Mikołajki, będący własnością firmy Inpro, przejść ma pod zarządzanie Grupy Dobry Hotel, która będzie go także dzierżawić. Strony podpisały list intencyjny w tej sprawie. Trójmiejska firma deweloperska Inpro poinformowała o dzierżawcy obiektu, którym ma być spółka Dobry Hotel, i doprecyzowała także, że „strony listu intencyjnego zadeklarowały prowadzenie dalszych ustaleń […]

Czytaj dalej


Beata Piosik szefową Marriot Resort&SPA w Sopocie

Beata Piosik, dotychczasowa zastępczyni dyrektora generalnego Marriott Resort&SPA (do połowy ubiegłego roku działającego pod nazwą Mera Spa), objęła stery w hotelu. Dotychczasowy dyrektor obiektu Marek Hilla po sześciu miesiącach na tym stanowisku złożył rezygnację. Jak powiedział „Hotelarzowi” Tauri Sumberg, dyrektor generalny Legendhotels, firmy będącej operatorem Marriotta w Sopocie: – Marek zrezygnował ze stanowiska z powodów […]

Czytaj dalej


Imprezy okolicznościowe w hotelu – jak uniknąć problemów z sąsiadami

Głośna muzyka i hałas dobiegający z przyjęć organizowanych w hotelu mogą stanowić poważny problem dla właścicieli sąsiednich nieruchomości. Osoby mieszkające w sąsiedztwie hotelu, w którym często organizowane są imprezy okolicznościowe, są pozbawione swobodnego korzystania ze swojej nieruchomości, co nierzadko skłania je do podejmowania kroków prawnych, aby ograniczyć uciążliwości związane z ciągłym hałasem. Wpierwszej kolejności należy […]

Czytaj dalej


W kompleksie Varso otwarty zostanie hotel NYX

O obecność w tej prestiżowej lokalizacji walczyły niemal wszystkie sieci hotelarkie. W powstającym obok Dworca Centralnego w Warszawie kompleksie Varso z najwyższym wieżowcem w Polsce otwarty zostanie 4-gwiazdkowy hotel pod marką NYX, należącą do sieci Leonardo Hotels. Otwarcie hotelu z 330 pokojami w jednym z dwóch niższych wieżowców kompleksu planowane jest w 2020 r. Kompleks […]

Czytaj dalej


Kaja Wachowska dyrektorem Hilton Garden Inn Kraków Airport

Kaja Wachowska, która dotychczas pełniła funkcję kierownika działu sprzedaży i marketingu w Hilton Garden Inn Kraków Airport, została dyrektorem generalnym tego hotelu. Zastąpiła na tym stanowisku Artura Trukawińskiego. Z branżą hotelarską związana jest od dziesięciu lat. Zaczynała w 2008 r. jako sales coordinator w Hekon Hotele Ekonomiczne, a następnie w hotelu Novotel Kraków Centrum, gdzie […]

Czytaj dalej


Bezpieczeństwo płatności i obiegu gotówki

Kontrola operacji finansowych – gotówkowych i bezgotówkowych w hotelu dotyczy przede wszystkim recepcji (opłaty za pokoje, minibar, parking), gastronomii i usług w wellness & SPA. Podstawą w organizacji struktury przepływów pieniężnych jest zagwarantowanie bezpieczeństwa, zarówno pod kątem bilansu finansowego, jak i pracowników odpowiedzialnych za obrót gotówką. Wzwiązku z tym powinny zostać wprowadzone standardy określające częstotliwość […]

Czytaj dalej


Chińska marka Metropolo zadebiutuje w Krakowie

Pierwszy w Polsce i na świecie (poza Chinami) hotel pod chińską marką Metropolo otwarty zostanie w Krakowie w budynku, w którym planowany był wcześniej 220-pokojowy hotel Centrum Kongresowe Gromada z 5 tys. m kw. powierzchni konferencyjnej. Kilka miesięcy temu niedokończona inwestycja zmieniła właściciela, a nowy podpisał umowę o zarządzanie z siecią Louvre Hotels Group należącą […]

Czytaj dalej


Aneta Jeton-Szotek dyrektorem AC by Marriott Wrocław

Aneta Jeton-Szotek, dotychczasowa dyrektor sprzedaży i marketingu w hotelu AC by Marriott Wrocław, objęła stanowisko dyrektora generalnego w tym obiekcie. Zastąpiła Macieja Knyrka, który po trzech latach żegna się z hotelem. Aneta Jeton-Szotek ma ponad 20-letnie doświadczenie w hotelarstwie. Pierwsze kroki w branży stawiała w dziale F&B hoteli Qubus i linii wycieczkowej Princess Cruises, by […]

Czytaj dalej


Zintegrowany czynnik sukcesu

Rozwój technologii dostarczył hotelarzom wielu rozwiązań ułatwiających procesy sprzedaży i obsługi gościa. Paradoksalnie, duża liczba narzędzi może negatywnie wpłynąć na wydajność personelu, jeśli będzie on musiał pracować w kilku niezsynchronizowanych systemach. To również duże obciążenie dla managera, który powinien – zgodnie z obowiązującymi trendami – otrzymać narzędzie, które integruje dane z innych systemów i ułatwia […]

Czytaj dalej