Cukier krzepi!

Zanim numer zostanie wydrukowany, szaleństwo cukrowe (zapewne) minie, ale ślad w felietonie zostać musi. A ślad wiedzie z Biedronki na rynek, gdzie białe kryształki nabierają wartości dodanej (nie mylić z VAT) i chodzą po 8 zł/kg, bez zbędnej fiskalizacji. A Tuskmani mówią, że rząd dusi business. Zdecydowanie dementuję! I dobrze, bo lato ciepłe, owoców w […]

Czytaj dalej


THE LOOM Łódź – Po nitce do kłębka

Hotel The Loom powstał w sąsiedztwie dawnego kompleksu fabrycznego Izraela Poznańskiego, gdzie obecnie działa centrum handlowe Manufaktura. Motywem przewodnim aranżacji wnętrz stał się więc naturalnie przemysł włókienniczy, co oddaje sama nazwa hotelu, która w języku angielskim oznacza warsztat tkacki. THE LOOM MIASTO: Łódź KATEGORIA: 4**** POKOJE: 76 / MIEJSCA: 140 SALE GASTRONOMICZNE: 3 / MIEJSCA: […]

Czytaj dalej


Wizytacja SPA – bardziej cykliczna forma kontroli niż audyt

Wizytacja, czyli sprawdzenie, jak funkcjonuje hotelowe SPA, nie jest lubiana przez pracowników, ale taka forma kontroli powinna być prowadzona w każdym obiekcie, aby móc obiektywnie ocenić jego jakość. Cykliczna wizytacja często mylona jest z audytem. Choć w pewnym stopniu zawiera w sobie podobny zakres, jednak bardziej opiera się na osobistym sprawdzeniu, jak wygląda i funkcjonuje […]

Czytaj dalej


Eko-logicznie i eko-nomicznie, czyli 8 kroków do redukcji zużycia wody w hotelu

Wysokie koszty eksploatacyjne spędzają sen z powiek właścicielom hoteli właściwie od zawsze. Obecnie stoimy jednak w obliczu lawinowo rosnących cen praktycznie wszystkich mediów: gazu, energii elektrycznej, dostaw i podgrzewania wody, a także wywozu odpadów, gdyż koszty tej usługi zostały skorelowane ze zużyciem wody Dodatkowo obserwujemy zjawisko suszy, która w krajach śródziemnomorskich już stanowi, nomen omen, […]

Czytaj dalej


Zrównoważony rozwój w hotelach niezależnych – 20 wskazówek

Zrównoważony hotel to taki, który wykorzystuje zasoby otoczenia, przyczynia się do rozwoju lokalnej gospodarki i w jak najmniejszym stopniu szkodzi środowisku, a jednocześnie jest opłacalny dla właściciela. Jak niezależne hotele mogą konkurować z dużymi sieciami hotelowymi pod względem zrównoważonego rozwoju? Idealny zrównoważony hotel nie istnieje. Działalność hotelarska zawsze będzie w mniejszym lub większym stopniu generować […]

Czytaj dalej


Trudny gość hotelowy – okiem prawnika

Joanna Nogala. Radca prawny w INLEGIS Kancelarie Prawne Trudny gość w hotelu? To element pracy każdego hotelarza, dlatego warto wiedzieć, jakie kroki podjąć w takiej sytuacji. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się zawsze łagodzenie konfliktów związanych z gośćmi hotelowymi, zgodnie z zasadą „klient ma zawsze rację”. Nie zawsze jest to jednak możliwe, a czasem wręcz sprzeczne z […]

Czytaj dalej


Budżetowanie w hotelu

Rafał Abramczyk,hotelAG Sezon wakacyjny to w hotelarstwie intensywny okres. Dla hoteli turystycznych to najważniejszy czas w roku, ale bez względu na profil hotelu okres wakacyjny kojarzy się także z intensywnym przygotowaniem do budżetowania następnego roku. Obojętnie, czy zarządzamy hotelem sieciowym czy niezależnym, biznesowym czy resortowym, cały proces budżetowania hotelu powinien być oparty na standardzie USALI. […]

Czytaj dalej


W Krakowie wyniki nawet nie zbliżają się do 2019 roku

Rozmowa z Radosławem Altheim, dyrektorem zarządzającym sieci Q Hotel Jak widać w danych STR za pierwsze półrocze, w Krakowie wyniki były najbardziej oddalone od tych z pierwszego półrocza 2019 r. spośród wszystkich dużych rynków miejskich. Jak to wyglądało z perspektywy waszych dwóch hoteli? W 4-gwiazdkowym Q Plus ze 154 pokojami koło ICE Kraków przychody były […]

Czytaj dalej