Wizytacja SPA – bardziej cykliczna forma kontroli niż audyt

Autor: Anita Bajdalska
Wizytacja, czyli sprawdzenie, jak funkcjonuje hotelowe SPA, nie jest lubiana przez pracowników, ale taka forma kontroli powinna być prowadzona w każdym obiekcie, aby móc obiektywnie ocenić jego jakość. Cykliczna wizytacja często mylona jest z audytem. Choć w pewnym stopniu zawiera w sobie podobny zakres, jednak bardziej opiera się na osobistym sprawdzeniu, jak wygląda i funkcjonuje hotelowe SPA. Wizytacja powinna być oparta na wizji lokalnej SPA i weryfikacji założeń z rzeczywistością zastaną na miejscu. Często to, co wydawać by się mogło oczywiste, podczas takiej wizyty wcale oczywistym się nie okazuje. Zacząć trzeba od… wejścia do hotelu Elementów, które powinny zostać podczas takiej wizyty sprawdzone, jest wiele, ale zacząć należy od wejścia do hotelu. Tak, nie od recepcji SPA, ale od recepcji hotelu i sprawdzenia, czy w ogóle widoczne są elementy, które będą świadczyły o tym, że w hotelu działa SPA. Co powinno się znaleźć w tej części hotelu? Przede wszystkim ogólnie dostępne dla gości menu SPA. To bardzo ważne, aby już na etapie meldowania każdy mógł się zapoznać z ofertą SPA. Nie ma lepszego przekazu dla zmęczonego trudami podróży gościa niż pokazanie mu, np. na ekranie, najlepiej w formie filmu, jak może się zrelaksować w strefie SPA & wellness i w jakich warunkach. To znacznie ułatwia promocję SPA i nie wymaga od recepcjonisty opowiadania o zabiegach. Film daje przekaz, którego ustna opowieść nie zdoła opisać. Wtedy oferta SPA „sprzedaje się sama” już, kiedy gość czeka na klucz. Często w windach umieszczone są ekrany wykorzystywane do tego, aby poinformować gości o różnych atrakcjach w hotelu. Z reguły są to informacje o gastronomii, atrakcjach dla dzieci, różnych wydarzeniach, a tylko niekiedy o zabiegach w SPA. Tymczasem to jeszcze lepszy kanał, aby zachęcić ich do skorzystania z tej oferty. Również w pokojach nie może zabraknąć menu SPA, ale wydaje się, że to już jest standard, o którym nie trzeba nikogo przekonywać. Następna jest recepcja SPA Kolejnym etapem wizytacji jest recepcja SPA. Gościa powinna przywitać relaksująca muzyka w tle, piękny „wellnessowy” zapach, ciepłe oświetlenie, w tym świece, które tworzą nastrój relaksu, i oczywiście uśmiechnięty personel. Wydaje się, że jest to oczywiste, jednak podczas wizytacji niekiedy okazuje się, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.