Rozmowa z Rafałem Kuczyńskim, dyrektorem generalnym Holiday Inn Resort Warszawa Józefów Holiday Inn Resort Warszawa Józefów jest obiektem, który łączy w sobie wszystko – jest trochę miejski, trochę podmiejski, trochę konferencyjny, trochę wypoczynkowy, ani duży, ani mały ze 148 pokojami, za to z dużą ilością atrakcji outdoorowych. Jak wygląda z takiej perspektywy pierwsze półrocze 2022 […]
07/2022
Pierwsze półrocze 2022 r. vs 2019 r. – przychody z pokoi już zbliżone, ale koszty duuużo wyższe
W czerwcu obłożenie hoteli w Warszawie wyniosło 84 proc. – więcej niż przed pandemią. RevPAR był wyższy o ponad 30 zł, we Wrocławiu o blisko 20 zł, dzięki wzrostowi średnich cen o ponad 60 zł – wynika z danych firmy STR. W Trójmieście pokoje były droższe o blisko 50 zł. Jedynie w Krakowie nadal było […]
Marriott Int. największą siecią hotelarską Holiday Inn Express największą marką
Amerykański magazyn „Hotels” przygotował swoje coroczne zestawienie największych sieci hotelarskich i największych marek na świecie. Mimo pandemii w czołówce bez zmian. Największe sieci z ponad 1 mln pokoi to Marriott International, Jin Jiang International i Hilton, a największe marki to Holiday Inn Express, Hampton by Hilton i Hilton. Przedstawiając swój najnowszy ranking, redakcja „Hotels” pisze: […]
Po pandemii więcej Polaków w obiektach hotelowych niż w 2019 r.
Od końca pandemii przez trzy miesiące marzec-maj z polskich obiektów hotelowych skorzystało ponad 150 tys. więcej Polaków niż w tym samym okresie 2019 r. Całościowo nadal było jednak mniej gości, gdyż liczba obcokrajowców była niższa o ponad 350 tys. Wmaju z obiektów hotelowych skorzystało 2316 tys. gości, czyli o ok. 160 tys. mniej niż w […]
Rok 2021 w danych GUS
W 2021 r. z polskich hoteli skorzystało 14,36 mln gości, podczas gdy rok wcześniej było ich 11,13 mln. Obłożenie wyniosło z 37,4 proc. i było o 6,6 p.p. wyższe niż w 2020 r., ale nadal daleko było do 2019 r., gdy wynosiło 53,8 proc. W miastach wojewódzkich obłożenie wzrosło z 29,6 do 38,4 proc., ale […]
Personalia
Adam Pruszkowski dyrektorem generalnym Radisson Blu Resort Ostróda…. Adam Pruszkowski, kierujący wcześniej m.in. Hiltonem Świnoujście, a ostatnio Hiltonem Garden Inn Tbilisi, został dyrektorem generalnym powstającego Radisson Blu Resort Ostróda Mazury Lakes zarządzanego przez sieć Radisson Hotel Group. Z branżą hotelarską związany jest od blisko 35 lat. Karierę rozpoczynał w Niemczech. Po powrocie do Polski pracował […]
Hotel Marketing Conference tym razem w Katowicach
24-25 października w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbędzie się kolejna edycja Hotel Marketing Conference organizowana przez Profitroom. „Hotelarz” jest patronem tego wydarzenia. Poza merytorycznymi prelekcjami i panelami dyskusyjnymi praktyków, integralną częścią wydarzenia jest Simply More Party, które pozwala hotelarzom na integrację i wymianę doświadczeń w mniej formalnej formie – przy dobrej muzyce i tańcach. […]
Robert Gwiazdowski gościem specjalnym Hotel Trends
Robert Gwiazdowski, ekonomista, prawnik, uznany komentator gospodarczy i polityczny, wygłosi prelekcję podczas otwarcia tegorocznej edycji organizowanego przez „Hotelarza” Forum Hotel Trends Poland & CEE, które odbędzie się 10 października w hotelu Radisson Collection w Warszawie. Robert Gwiazdowski jest doktorem habilitowanym nauk prawnych, profesorem Uczelni Łazarskiego, a także przewodniczącym rady nadzorczej Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jest […]
Helska Cassubia po całkowitej modernizacji
Obiekt Cassubia w Helu, wchodzący w skład Grupy Polskiego Holdingu Hotelowego, doczekał się zakończenia prac remontowych. Po odnowieniu 54 pokoi oddana została nowa elewacja oraz parking dla gości Oprócz nowoczesnych pokoi, charakteryzujących się stonowaną kolorystką, minimalizmem i lokalnymi dekoracjami, Cassubia może pochwalić się teraz nową elewacją wpisującą się w nadmorski klimat. Dodatkowo wyremontowany i oddany […]
Młyn Jacka na sprzedaż za 7,5 mln euro
Położony w Jaroszowicach koło Wadowic 4-gwiazdkowy hotel Młyn Jacka został wystawiony na sprzedaż. Dotychczasowy właściciel oczekuje za ten generujący średniorocznie ponad 3 mln zł zysku 68-pokojowy hotel 7,5 mln euro (ok. 36 mln zł). Hotel został otwarty w 2013 r. kosztem 12,4 mln euro. Mieści się w XIX-wiecznym budynku, w którym po I wojnie utworzono […]