Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 09/2017, W NUMERZE, ZARZĄDZANIE I MARKETING » ANATOMIA GOOGLE ANALYTICS – Kanały ruchu na stronie hotelu

ANATOMIA GOOGLE ANALYTICS – Kanały ruchu na stronie hotelu

Pozyskiwanie ruchu to kluczowy w analityce internetowej zestaw raportów standardowych, pozwalających na sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę internetową hotelu. Rozpoczynając wizytę w panelu Google Analytics, widzimy dane zbiorcze o ilości ruchu i jego podstawowe metryki do mierzenia zaangażowania, ale to dopiero analiza źródeł pozyskiwania ruchu pozwala ocenić, z czego dokładnie złożone są te zagregowane liczby oraz czy prowadzone działania przynoszą efekty.

Do pełnej konfiguracji raportów niezbędne jest połączenie instalacji Google Analytics z kontem Google Adwords (jeśli oczywiście prowadzimy kampanie płatne) oraz z konsolą Google dla webmasterów, dzięki czemu będziemy mogli uzyskiwać dodatkowe informacje o wizytach z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Te integracje pozwolą mieć większość danych w jednym miejscu.



Podstawowe kanały ruchu

Głównym raportem w sekcji „Pozyskiwanie” są „Kanały”. Raport ten zawiera dane o kanałach ruchu domyślnie definiowanych przez system Google Analytics (dostęp do nich uzyskuje się w menu „Pozyskiwanie > Cały ruch > Kanały”). Dodatkowo funkcjonuje także raport „Źródło/ medium”, gdzie wszystkie kanały są podzielone na dwie zmienne – źródło ruchu (source) i nośnik ruchu (medium). Źródło odpowiada na pytanie, skąd przybył użytkownik na stronę hotelu, a medium – w jaki sposób przybył (rys. 1). Podstawowe kanały ruchu warto omówić bliżej. Direct – są to wejścia bezpośrednie na stronę, czyli wizyty zaliczane w momencie, kiedy użytkownicy wpisali adres strony do przeglądarki lub mają stronę hotelu w zakładkach. Należy mieć na uwadze, że jeśli prowadzimy newsletter i nie tagujemy go specjalnymi do tego celu zmiennymi UTM (Unified Threat Management – więcej o nich za chwilę), to do tego kanału zostaną zaliczone także wizyty z newslettera otwartego za pomocą desktopowej aplikacji, np. Outlook. Organic Search – wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania (tzw. wyników organicznych) z wyszukiwarek Google, Bing, Yahoo itp. Na bezpłatne źródło ruchu składają się wizyty z wyszukiwarki nieoznaczone jako reklama i pochodzące z fraz brandowych (czyli nazwy własnej hotelu w różnych możliwych wariantach) oraz fraz generycznych (np. hotel w górach, spa nad morzem itp.). Wolumen ruchu dla tego kanału jest zależny od siły marki hotelu oraz odpowiedniej optymalizacji i pozycjonowania strony w wyszukiwarkach. Hotelarze często błędnie postrzegają ten kanał, przypisując go do zasług pozycjonowania organicznego (SEO). To błąd, ponieważ tzw. wejścia brandowe, czyli frazy na ogół niepozycjonowane, mogą stanowić nawet 90 proc. wizyt.



Referral

– przejścia na stronę hotelu z innych stron. Zliczane są tu wszystkie przypadki, gdy użytkownik kliknął w link do naszej strony umieszczony na innej stronie. Znajdziemy tu wobec tego odesłania z portali, z którymi współpracujemy, forów internetowych, blogów czy stron, które w naturalny sposób podają linki do hotelu itp. Dokładne informacje o przekierowaniach znajdziemy w raporcie „Pozy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Wojciech Sroka, właściciel agencji Get In Web, specjalizującej się w obsłudze programów Google Adwords i Google Analytics dla branży hotelarskiej, autor bloga HotelAnalytics.pl

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Ostatnie w tym roku spotkanie z Akademią Hotelarza

W ostatni czwartek 14 grudnia w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyło się szesnaste i zarazem ostatnie w tym roku spotkanie z cyklu Akademii (...)

7 NAJ w najnowszym „Hotelarzu”

Już po raz dziewiąty redakcja „Hotelarza” w ramach podsumowania roku przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, sieci i (...)

Zainwestuj w rodzinną rekreację i biznesową integrację w nadwiślańskim pejzażu

Inwestorów i dzierżawców zainteresowanych wieloletnim wydzierżawieniem nowoczesnego obiektu restauracyjno-konferencyjnego „Wyspa Wisła” zaprasza do inwestowania Towarzystwo Przyjaciół Stężycy. Cena dzierżawy do uzgodnienia. Możliwa jest również sprzedaż (...)

Znamy termin i miejsce Hotel Investment Trends Poland&CEE 2018

Hotel Investment Trends Poland&CEE, druga edycja organizowanego przez wydawcę „Hotelarza” forum poświęconego inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się 17 maja przyszłego roku (...)

Recepcjonista Roku 2017 – Aleksandra Hinz z Sofitela Grand Sopot

Rozstrzygnięty został konkurs na Recepcjonistę Roku 2017 organizowany przez polską sekcję Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów Generalnych  i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – A.I.C.R. Polska. Wygrała Aleksandra (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA