Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne






O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 05/2009, GOŚCINNOŚĆ I DOBRE OBYCZAJE » Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

ht_2009_05-53.jpg
Piotr Dominik
Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii

w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie


Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, które przyjechały pozwiedzać okolice. A każdy gość jest indywidualnością, ma swoje preferencje, uprzedzenia, przyzwyczajenia, nawyki.



Goście różnią się temperamentami, odmienną reakcją nieraz na te same zjawiska. Spotkamy gości:
  • opanowanych, powściągliwych i zrównoważonych,
  • pobudliwych, nerwowych, hałaśliwych, skłonnych do wywoływania konfliktów,
  • entuzjastów zadowolonych ze wszystkiego i malkontentów wiecznie niezadowolonych. Pojawiają się osoby nieznające języka polskiego i naszej obyczajowości.
Często gość zgłasza się do hotelu po długiej podróży, zmęczony, podenerwowany. Niekiedy jest "zbyt wesoły", drażniący innych swym zachowaniem.


Jakie osobowości, tacy goście

Wśród gości hotelowych wyróżnia się szereg typów, które to odznaczają się specyficznymi cechami. Gość ignorant nie ma jasnego poglądu co do swoich potrzeb, więc nie bardzo wiadomo, jak mu pomóc. W zachowaniu bywa arogancki lub może sprawiać wrażenie sfrustrowanego. Obcując z takim typem należy zadawać dużo pytań, aby zebrać jak najwięcej informacji o jego potrzebach.


Trzeba się wielokrotnie upewniać, czy dobrze się go zrozumiało, a kończąc rozmowę najlepiej stos [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Piotr Dominik

Komentarze: 5 dla “Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy”

  1. lololololololololol

  2. JPRD CO TO JEST

  3. nie ma tu nic ciekawego

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Jacek Florczuk dyrektorem Hamptona by Hilton Gdańsk Oliwa

Jacek Florczuk, ostatnio dyrektor gastronomii w Doubletree by Hilton Warszawa, został dyrektorem generalnym hotelu Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa. Zastąpił Magdalenę Suligę, która została dyrektorem (...)

Najnowszy „Hotelarz” w opakowaniu zastępczym :)

Na okładce najnowszego „Hotelarza” laureat naszego konkursu „Hotel z Pomysłem 2018″. Który hotel zdobył to prestiżowe wyróżnienie nasi Czytelnicy przekonają się już niebawem. O czym (...)

Pracujwhoreca.pl – nowy serwis dla branży hotelowej i gastronomicznej

Największym problemem branży Horeca, co potwierdzają na każdym kroku inwestorzy, właściciele i managerowie hoteli i restauracji, jest brak pracowników – od najwyższego do najniższego szczebla.  (...)

Ruszył ibis Poznań Centrum pod jednym dachem z Novotelem

Zakończył się trzyletni proces modernizacji hotelu Novotel  Poznań Centrum, w wyniku którego w tym samym budynku otwarty został na sześciu niższych piętrach ibis Poznań Centrum (...)

Stowarzyszenie najlepszych dyrektorów

Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli to organizacja skupiająca ponad 400 dyrektorów, prezesów i operatorów najlepszych hoteli 5- i 4-gwiazdkowych. Z Polski jest tylko jeden – Paweł (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA