Noclegi w Brazylii

KORESPONDENCJA WŁASNA – Stefan Wroński nadaje z Brazylii Ah, eu vio Papa! Ach, widziałem papieża! – śpiewały tłumy pielgrzymów na trasie przejazdu papieża Franciszka w Rio de Janeiro na początku sierpnia tego roku. Ponad trzy miliony ludzi, którzy zjechali na Światowe Dni Młodzieży, zablokowało niektóre dzielnice miasta. Znalezienie wolnego pokoju graniczyło z cudem. Rio było […]

Czytaj dalej


Boliwia i jej szansa

KORESPONDENCJA WŁASNA Stefan Wroński nadaje z Boliwii   Viva Dakar 2014 – taki napis dostrzec można na cmentarzysku pociągów w wysoko położonym boliwijskim Uyuni. Nic dziwnego, bo ta sportowa impreza ma być tym, czym Euro 2012 dla Polski. Rozsławić dobre imię Boliwii i przyczynić się do rozwoju tutejszej turystyki, a więc i hotelarstwa. Dlaczego Uyuni? […]

Czytaj dalej


Hostel w stolicy Inków

Redaktor naszego Wydawnictwa z podróży po Ameryce Południowej specjalnie dla Hotelarza przybliża Czytelnikom specyfikę rynku hotelarskiego w Peru, Boliwii i Brazylii. I nie tylko hotelarskiego. Oto pierwsza relacja: Stefan Wroński w Cusco. Pirwa Colonial to sztandarowy hostel sieci Pirwa w Peru i Boliwii. W hostelu może zatrzymać się łącznie 80 osób, co czyni go największym […]

Czytaj dalej


Jak badać zadowolenie gości?

Wszyscy świadomi hotelarze doskonale wiedzą, że stałe podwyższanie jakości usług jest kluczową kwestią w zarządzaniu hotelem, jeśli chcemy, aby goście do nas wracali i polecali innym. Problemem jest to, że aby móc się doskonalić, potrzebny jest wzorzec usługi idealnej, do którego możemy porównać naszą usługę, aby określić stopień wykonania celu, czyli osiągniecie doskonałości.   Skąd […]

Czytaj dalej


Fenomen usług Concierge

*Autorka jest dyrektorem programu Concierge Polska Concierge jest motorem napędowym rozwoju usług hotelarskich, stwarza warunki do kompleksowej opieki nad gościem, odpowiada na ich nowe oczekiwania. Podstawą działań Concierge jest zasada mówiąca: „wszyscy wygrywają”. Wymaga ona wykorzystania wszystkich swoich umiejętności do rozwiązywania problemów na zawołanie. Standardem pracy Concierge jest reagowanie na najróżniejsze, nawet najdziwniejsze zlecenia gości. […]

Czytaj dalej


Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

Piotr Dominik Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, […]

Czytaj dalej


Napiwek czy dobre słowo

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Czyż Rzędzian nie dopominał się napiwku, gdy przekazywał Skrzetuskiemu ważne informacje? To zwyczaj znany od kilkuset lat, a w minionym stuleciu osoby zatrudnione w zajazdach lub karczmach bardzo często nie otrzymywały pensji za pracę i utrzymywały się wyłącznie z napiwków Ich zaangażowanie w świadczenie usług na […]

Czytaj dalej


Między nami, hotelarzami

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Hotel jest organizacją, która rządzi się ustalonymi wcześniej zasadami. Co prawda to kadra menedżerska jest decydującym ogniwem w kształtowaniu kultury organizacyjnej, lecz kulturę tę buduje cały zespół. Wszyscy przyczyniają się do sprawnego i godnego funkcjonowania hotelu. Goście postrzegają wówczas pracowników hotelu jak zgodną rodzinę, traktującą ich […]

Czytaj dalej


Pod nieobecność szefa

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Budowanie zespołu to proces skomplikowany i długotrwały. Szczególnie w obiektach noclegowych, które goście oceniają po zachowaniu i efektach pracy personelu. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, by dobrych pracowników docenić, a tym nieco gorszym dać okazję do podnoszenia kwalifikacji Dziś szef wyjeżdża na konferencję i wróci za […]

Czytaj dalej


Atmosferę tworzy kadra

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Na atmosferę, czy raczej wyczuwalną przez gości aurę hotelu ma wpływ wiele czynników. Niezależnie od rodzaju obiektu, jego standardu, architektury, wyposażenia wnętrz czy jakości serwowanej kuchni wpływa na nią w sposób decydujący czynnik ludzki Kontynuujemy przerwane w poprzednim numerze „Hotelarza” rozważania dotyczące znaczenia dla gości klimatu […]

Czytaj dalej