KORESPONDENCJA WŁASNA – Stefan Wroński nadaje z Brazylii Ah, eu vio Papa! Ach, widziałem papieża! – śpiewały tłumy pielgrzymów na trasie przejazdu papieża Franciszka w Rio de Janeiro na początku sierpnia tego roku. Ponad trzy miliony ludzi, którzy zjechali na Światowe Dni Młodzieży, zablokowało niektóre dzielnice miasta. Znalezienie wolnego pokoju graniczyło z cudem. Rio było […]
GOŚCINNOŚĆ I DOBRE OBYCZAJE
GOŚCINNOŚĆ I DOBRE OBYCZAJE
Boliwia i jej szansa
KORESPONDENCJA WŁASNA Stefan Wroński nadaje z Boliwii Viva Dakar 2014 – taki napis dostrzec można na cmentarzysku pociągów w wysoko położonym boliwijskim Uyuni. Nic dziwnego, bo ta sportowa impreza ma być tym, czym Euro 2012 dla Polski. Rozsławić dobre imię Boliwii i przyczynić się do rozwoju tutejszej turystyki, a więc i hotelarstwa. Dlaczego Uyuni? […]
Hostel w stolicy Inków
Redaktor naszego Wydawnictwa z podróży po Ameryce Południowej specjalnie dla Hotelarza przybliża Czytelnikom specyfikę rynku hotelarskiego w Peru, Boliwii i Brazylii. I nie tylko hotelarskiego. Oto pierwsza relacja: Stefan Wroński w Cusco. Pirwa Colonial to sztandarowy hostel sieci Pirwa w Peru i Boliwii. W hostelu może zatrzymać się łącznie 80 osób, co czyni go największym […]
Jak badać zadowolenie gości?
Wszyscy świadomi hotelarze doskonale wiedzą, że stałe podwyższanie jakości usług jest kluczową kwestią w zarządzaniu hotelem, jeśli chcemy, aby goście do nas wracali i polecali innym. Problemem jest to, że aby móc się doskonalić, potrzebny jest wzorzec usługi idealnej, do którego możemy porównać naszą usługę, aby określić stopień wykonania celu, czyli osiągniecie doskonałości. Skąd […]
Fenomen usług Concierge
*Autorka jest dyrektorem programu Concierge Polska Concierge jest motorem napędowym rozwoju usług hotelarskich, stwarza warunki do kompleksowej opieki nad gościem, odpowiada na ich nowe oczekiwania. Podstawą działań Concierge jest zasada mówiąca: „wszyscy wygrywają”. Wymaga ona wykorzystania wszystkich swoich umiejętności do rozwiązywania problemów na zawołanie. Standardem pracy Concierge jest reagowanie na najróżniejsze, nawet najdziwniejsze zlecenia gości. […]
Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy
Piotr Dominik Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, […]
Napiwek czy dobre słowo
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Czyż Rzędzian nie dopominał się napiwku, gdy przekazywał Skrzetuskiemu ważne informacje? To zwyczaj znany od kilkuset lat, a w minionym stuleciu osoby zatrudnione w zajazdach lub karczmach bardzo często nie otrzymywały pensji za pracę i utrzymywały się wyłącznie z napiwków Ich zaangażowanie w świadczenie usług na […]
Między nami, hotelarzami
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Hotel jest organizacją, która rządzi się ustalonymi wcześniej zasadami. Co prawda to kadra menedżerska jest decydującym ogniwem w kształtowaniu kultury organizacyjnej, lecz kulturę tę buduje cały zespół. Wszyscy przyczyniają się do sprawnego i godnego funkcjonowania hotelu. Goście postrzegają wówczas pracowników hotelu jak zgodną rodzinę, traktującą ich […]
Pod nieobecność szefa
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Budowanie zespołu to proces skomplikowany i długotrwały. Szczególnie w obiektach noclegowych, które goście oceniają po zachowaniu i efektach pracy personelu. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, by dobrych pracowników docenić, a tym nieco gorszym dać okazję do podnoszenia kwalifikacji Dziś szef wyjeżdża na konferencję i wróci za […]
Atmosferę tworzy kadra
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Na atmosferę, czy raczej wyczuwalną przez gości aurę hotelu ma wpływ wiele czynników. Niezależnie od rodzaju obiektu, jego standardu, architektury, wyposażenia wnętrz czy jakości serwowanej kuchni wpływa na nią w sposób decydujący czynnik ludzki Kontynuujemy przerwane w poprzednim numerze „Hotelarza” rozważania dotyczące znaczenia dla gości klimatu […]