Białystok: szkolenia dla pracowników hoteli o atrakcjach miasta, aby stali się jego ambasadorami

Regionalny Oddział PTTK w Białymstoku w kwietniu organizuje serię szkoleń krajoznawczych dla pracowników hoteli. Szkolenia skierowane są głównie do recepcjonistów, ale mogą w nim wziąć udział także inne zainteresowane osoby. Plan szkoleń jest odpowiedzią na zapotrzebowania zgłaszane przez białostockie hotele, którym zależy na dobrym przygotowaniu pracowników do obsługi turystów przyjeżdżających do Białegostoku.

Pracownicy recepcji poprzez doświadczenie turystyki miejskiej mają stać się ambasadorami miasta i źródłem inspiracji do wyboru Białegostoku na kolejny pobyt. Szkolenia są kontynuacją działań na rzecz budowania platformy współpracy między białostockimi hotelarzami, branżą turystyczną, miastem i organizacjami pozarządowymi zapoczątkowanych w listopadzie 2022 r. po miejskiej debacie o białostockiej turystyce, na której spotkali się hotelarze, przedstawiciele uczelni wyższych oraz urzędu miejskiego.  

Pierwsze szkolenie odbyło się 3 kwietnia w hotelu ibis Styles. Program obejmował szkolenie stacjonarne oraz pieszą wycieczkę po Białymstoku z regionalną degustacją buzy i „białysów”. W szkoleniu dodatkowo wzięli udział także przedstawiciele referatu promocji i turystyki Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Kolejne spotkanie odbyło się 12 kwietnia w hotelu Traugutta3. Po części teoretycznej, skupionej na informacji turystycznej o Białymstoku, grupa wybrała się na spacer i zwiedzenia Muzeum Pamięci Sybiru. Wspólne wyjście uwzględniało fragmenty najważniejszych miejskich szlaków turystycznych. Ostatnie spotkanie odbędzie się 25 kwietnia w Royal Hotel & SPA. Program przewiduje informacje o letniej ofercie miasta oraz przejazd turystyczny zabytkowym „ogórkiem”. Podsumowanie szkoleń przewiduje przeprowadzenie ankiety wśród uczestników weryfikującej zapotrzebowania na kolejne tematy spotkań.

Ta oddolna inicjatywa działająca na rzecz rozwoju turystyki w Białymstoku to przykład współpracy, który może stać się inspiracją do wykorzystania w innych polskich miastach o turystycznym potencjale.  W ramach podjętych działań planowane jest stworzenie wspólnego kanału komunikacji, który umożliwi przekaz informacji o przygotowywanych działaniach i wydarzeniach z kalendarza miejskiego, czy udostępnianie materiałów turystycznych, które zostaną wydane przez miasto. Szybszy dostęp do planów miasta oraz narzędzi promocyjnych daje hotelom możliwość zaplanowania ciekawszych ofert pobytowych oraz wykorzystania treści do promocji w ich social mediach. Elementem tych działań jest właśnie cykl szkoleń recepcji hotelowych, które prócz wiedzy teoretycznej zakładają czynne zwiedzenie atrakcji miejskich.

Celem nadrzędnym podejmowanych działań międzysektorowych jest zwiększenie ruchu turystycznego i wydłużenie pobytu turystów w Białymstoku. Białystok chce się promować jako miasto dobre na city break, oferując m.in. kilkanaście szlaków turystycznych o różnej tematyce: szlak murali, esperanto i wielu kultur, rodu Branickich czy szlak dziedzictwa żydowskiego. A po spacerze białostockie restauracje zapraszają na degustację kuchni regionalnej, pierogi z dziczyzną, kartacze, babkę ziemniaczaną, sękacz itp.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Białystok: szkolenia dla pracowników hoteli o atrakcjach miasta, aby stali się jego ambasadorami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *