Mały hotel duży biznes

Podróże motywacyjne, bardziej znane pod angielską nazwą incentive, stanowią jeden z wielu typów turystyki
biznesowej. Tę nową biznesową szansę coraz częściej
zauważają właściciele obiektów hotelowych,
które są poza wielkimi sieciami.


Korporacyjne podróże motywacyjne to wyjazdy o charakterze nagrody, niepowtarzalne, na długo zapadające w pamięć uczestników - mówi dr Andrzej Świątecki, adiunkt na UW oraz redaktor naukowy i współautor pierwszej polskiej książki na temat incentive w Polsce. Wyjaśnia: - Mogą się odbywać na piaskach Sahary czy w fińskiej tundrze, ale także na biebrzańskich bagnach i w puszczach tzw. ściany wschodniej, uczestnicy zaś mogą nocować w pięciogwiazdkowych hotelach, ale i w pensjonatach.


Ważne jest odejście od przekonania, że hotel to miejsce do spania, z tradycyjną ofertą gastronomiczną, a w najlepszym razie z jakimiś usługami typu salonik fryzjersko-kosmetyczny. A jeśli właśnie tak jest, jeśli hotelik ma tylko pokoje? To nieprawda, że w Polsce hotele z niewielką liczbą pokoi mogą działać wyłącznie jako typowe miejsca noclegowe.




Wartość lokalnych więzi


Przybywa w Polsce biur turystycznych, które wzbogacają ofertę o usługi z zakresu turystyki motywacyjnej. To z nimi można zacząć współpracę, trzeba jednak oferować znacznie więcej niż hotelowe pokoje, restaurację i salę konferencyjną. Czy można stworzyć bogatszą ofertę bez kapitałochłonnych inwestycji?

Sposobów jest wiele, przekonuje dr Świątecki: - Zachęcam właścicieli i zarządców hoteli i pensjonatów do współpracy ze wszystkimi, którzy w najbliższej okolicy mogą zaoferować wszelkiego rodzaju atrakcje. Sceptycy powinni zauważyć, że wielką wartość może mieć wspólna oferta lokalnych przedsiębiorców.
- Już w tej chwili jest w Polsce wiele obiektów, które mają wielką siłę przyciągania, a bywanie w niektórych z nich jest nawet oznaką prestiżu.

Ciągną do nich chętni z kraju i zagranicy, rosną zyski właścicieli. Wydawać by się mog [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Izabela Bogdanowicz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *