A jednak więcej gości

Jeszcze na przełomie maja i czerwca zapowiadało się na to, że tegoroczny sezon letni będzie dla polskich hotelarzy okresem bessy.

Na podsumowanie całego sezonu wprawdzie jest jeszcze za wcześnie, tym bardziej że sierpień - zgodnie z prognozami - zaczął się od opadów, jednak wyniki sondy "Hotelarza" jednoznacznie wskazują, że właściciele obiektów noclegowych są z pierwszego miesiąca wakacji zadowoleni.
W e-mailach przesłanych do obiektów noclegowych zadaliśmy dwa pytania:

  • Czy w tym roku zauważyliście Państwo spadek liczby gości, w porównaniu z rokiem ubiegłym?
  • Jeśli tak, to jak dostosowaliście się do tego zjawiska?
Na sondę odpowiedziało 112 obiektów noclegowych. Ze zdecydowanej większości odpowiedzi (75) wynika, że nie tylko nie odnotowano spadku liczby gości, ale przeciwnie - zanotowano wzrost korzystających z bazy noclegowej.



W niektórych przypadkach - dotyczy to głównie obiektów zlokalizowanych w modnych od lat kurortach nadmorskich - liczba gości wzrosła nawet o 40 lub więcej procent. Większość obiektów odnotowała wzrosty na poziomie 10-15 procent w stosunku do roku 2005.

Warto podkreślić, że w wielu odpowiedziach hotelarze zwracali uwagę na większe zainteresowanie noclegami turystów zagranicznych, zarówno w grupach, jak i indywidualnie odwiedzających Polskę.
Tylko 10 obiektów, spośród tych które odpowiedziały na naszą sondę, odnotowało znaczny spadek liczby gości.

Ich właściciele, ratując sytuację finansową, wprowadzili zmiany w ofercie. Były to przede wszystkim: niższe ceny, dla grup i zniżki dla podróżujących rodzin. Hotelarze wzbogacili również ofertę w gastronomii lub po prostu obniżyli ceny a więc i standard usług, przechodząc na system podobny do "kwater prywatnych".
(mo)




Jeszcze na przełomie maja i czerwca zapowiadało się na to, że tegoroczny sezon letni będzie dla polskich hotelarzy okresem bessy.

Na podsumowanie całego sezonu wprawdzie jest jeszcze za wcześnie, tym bardziej że sierpień - zgodnie z prognozami - zaczął się od opadów, jednak wyniki sondy "Hotelarza" jednoznacznie wskazują, że właściciele obiektów noclegowych są z pierwszego miesiąca wakacji zadowoleni. W e-mailach przesłanych do obiektów noclegowych zadaliśmy dwa pytania:
  • Czy w tym roku zauważyliście Państwo spadek liczby gości, w porównaniu z rokiem ubiegłym?
  • Jeśli tak, to jak dostosowaliście się do tego zjawiska?
Na sondę odpowiedziało 112 obiektów noclegowych. Ze zdecydowanej większości odpowiedzi (75) wynika, że nie tylko nie odnotowano spadku liczby gości, ale przeciwnie - zanotowano wzrost korzystających z bazy noclegowej.


W niektórych przypadkach - dotyczy to głównie obiektów zlokalizowanych w modnych od lat kurortach nadmorskich - liczba gości wzrosła nawet o 40 lub więcej procent. Większość obiektów odnotowała wzrosty na poziomie 10-15 procent w stosunku do roku 2005.

Warto podkreślić, że w wielu odpowiedziach hotelarze zwracali uwagę na większe zainteresowanie noclegami turystów zagranicznych, zarówno w grupach, jak i indywidualnie odwiedzających Polskę. Tylko 10 obiektów, spośród tych które odpowiedziały na naszą sondę, odnotowało znaczny spadek liczby gości.

Ich właściciele, ratując sytuację finansową, wprowadzili zmiany w ofercie. Były to przede wszystkim: niższe ceny, dla grup i zniżki dla podróżujących rodzin. Hotelarze wzbogacili również ofertę w gastronomii lub po prostu obniżyli ceny a więc i standard usług, przechodząc na system podobny do "kwater prywatnych".
(mo)


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *