SPA dla przyszłych mam

Hotel Klinika Zdrowia i Urody Villa Park w Ciechocinku stworzył specjalny program Baby-Spa, przeznaczony dla kobiet między szesnastym i trzydziestym siódmym tygodniem ciąży. Program obejmuje opiekę lekarską, gimnastykę w basenie solankowym, specjalne masaże, ćwiczenia relaksacyjne z elementami szkoły rodzenia oraz zabiegi kosmetyczne.

Czytaj dalej


Kuszące smaki i zapachy

Izabela Bogdanowicz Autorka jest konsultantką ds. ZKM (zintegrowane komunikowanie marketingowe) i dziennikarką – publikuje m.in. na łamach czasopisma „CMO. Magazyn dyrektorów marketingu.”Łatwo je zauważyć w różnych rankingach i komentarzach znawców kuchni: zachęty do odwiedzania niezwykłych przybytków sztuki kulinarnej, nieomijania ich we własnym mieście lub po drodze na urlop. Te naprawdę wyjątkowe szybko zyskują popularność, jednocześnie […]

Czytaj dalej


Barek pod ręką gościa

Piotr Lutycki Minibarek w pokoju hotelowym to nie tylko wygoda dla gości. To również dodatkowy zysk dla hotelu ze sprzedaży alkoholi, napojów czy słodyczy za cenę wyższą niż w sklepie lub hotelowym barze.Minibary były do niedawna najczęściej małymi chłodziarkami umieszczonymi w pokojach hotelowych, w których obok wolnej przeznaczonej na artykuły spożywcze gościa przestrzeni, znajdował się […]

Czytaj dalej


Zanim zapłonie hotel

Niedotrzymywanie terminów kontroli okresowych instalacji i sprzętu oraz brak instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, to najczęstsze uchybienia hotelarzy w przestrzeganiu przepisów, wynika z kontroli przeprowadzonych w roku 2005 przez strażaków w obiektach hotelowych. Jednym z podstawowych zagrożeń dla bezpieczeństwa zarówno gości, jak i pracowników hotelu jest ogień. Przyczyn pożaru w hotelu, czyli obiekcie o dużej rotacji osób […]

Czytaj dalej


Rower a przewaga marketingowa

Wiele hoteli w swych działaniach marketingowo-promocyjnych nie wykorzystuje lub wykorzystuje w sposób niedostateczny atut, jakim jest posiadanie wypożyczalni sprzętu turystyczno-rekreacyjnego. Goście hotelowi, szczególnie w miejscowościach atrakcyjnych turystycznie, oprócz spokojnego snu i komfortowych warunków w pokojach, często wymagają od hotelu czegoś więcej: pomocy w zorganizowaniu wypoczynku. Naprzeciw tym wymaganiom wychodzi wiele hoteli, umożliwiając gościom wypożyczenie rowerów […]

Czytaj dalej


Nie tylko dla rozrywki

Hotele należą do przedsiębiorstw, które jako jedne z pierwszych wprowadzają nowatorskie rozwiązania z dziedziny mediów i telekomunikacji. Przyczyniają się do tego goście, którzy poza miejscem do noclegu oczekują od hotelu minimum rozrywki, a coraz częściej stworzenia warunków przyjaznych do pracy Pierwszy kontakt gościa z hotelowymi mediami to zazwyczaj wyświetlający się na ekranie telewizora napis „Welcome […]

Czytaj dalej


Sieć bezprzewodowa dla gości

Dwa, trzy lata temu dostępu do internetu w hotelowych pokojach wymagali wyłącznie goście biznesowi. Jeśli jeszcze nie dziś, to z pewnością pojutrze możliwości podłączenia się do sieci będą oczekiwały osoby należące do każdego segmentu gości. Od kilku lat istnieje możliwość bezprzewodowego i przewodowego dostępu do sieci. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Sieć bezprzewodowa […]

Czytaj dalej


Janusz Wojtaszek

Od 2004 r. szef kuchni hotelu Branicki Janusz Wojtaszek ma 39 lat. Pracę rozpoczynał w roku 1985 w warszawskim hotelu Forum (obecnie Novotel). Gdy po siedmiu latach odchodził z Forum, miał za sobą kierowanie tamtejszą kuchnią oraz liczne pochwały i wyróżnienia. W 1992 roku przeniósł się do Ełku, gdzie pracował do roku 2001 w hotelu […]

Czytaj dalej


Artur Grajber

Hotel Sheraton Warsaw Hotel & Towers Warszawa  W lipcu objął stanowisko szefa kuchni warszawskiego hotelu Sheraton. Artur Grajber ma 36 lat i od 16 lat pracuje w gastronomii. W 1990 r. miał okazję otwierać „Parnas”, pierwszą zachodnią restaurację w Polsce. Po dwóch latach przeniósł się do hotelu Bristol, gdzie przechodząc wszystkie stopnie kariery, doszedł do […]

Czytaj dalej