Sieć bezprzewodowa dla gości

Dwa, trzy lata temu dostępu do internetu w hotelowych pokojach wymagali wyłącznie goście biznesowi. Jeśli jeszcze nie dziś, to z pewnością pojutrze możliwości podłączenia się do sieci będą oczekiwały osoby należące do każdego segmentu gości.


Od kilku lat istnieje możliwość bezprzewodowego i przewodowego dostępu do sieci. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Sieć bezprzewodowa jest bardzo wygodna, o ile zachowane zostaną odpowiednie środki bezpieczeństwa. Doskonale spełnia swoje zadanie, gdy do jednego punktu dostępu jest podłączonych do kilkudziesięciu użytkowników.

Wtedy pasmo przydzielone do przesyłania danych radykalnie się zmniejsza i nie ma znaczenia czy łącze radiowe ma przepustowość 11 (802.11b), 54 (802.11g) czy 108 Mb/s (802.11g+). Sieć bezprzewodowa jest podatna na zakłócenia, dlatego nie należy się łudzić, że w pomieszczeniu zamkniętym będzie można się do niej podłączyć na odległość przekraczającą 100 metrów.

Niemniej jej zainstalowanie może być opłacalną inwestycją nie tylko ze względu na koszty zakupu urządzeń, ale również wtedy, gdy w budynku nie ma odpowiedniej infrastruktury kablowej. Instalacja tej ostatniej wymaga czasu, zaplanowania sieci przewodowej, a także znacznych nakładów pieniężnych.



Słownik:

Access point (AP) - urządzenie rozsyłające sygnał radiowy w pomieszczeniu lub terenie. Najczęściej dostępne AP mają oprócz tego wbudowany router, firewall, bramkę VoIP i są kompleksowym rozwiązaniem dla mało wymagających klientów indywidualnych lub firm z sektora MSP. Dostępne na rynku urządzenia działają w standardach 802.11a/b/g i oferują prędkości przesyłania danych od 11 do 108 Mb/s. Koszt AP to wydatek rzędu kilkuset złotych. Najnowsze urządzenia mają również zaimplementowaną obsługę technologii MIMO, która pozwala automatycznie weryfikować zasięg i optymalizować go pod kątem pomieszczenia.

Router - urządzenie przydzielające adresy IP komputerom podłączonym do niego. Najczęściej łączy sieć zewnętrzną z komputerami podłączonymi do sieci wewnętrznej. Firewall - tzw. zapora ogniowa zabezpieczająca sieć prz
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jakub Kram

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *