Zanim zapłonie hotel

Niedotrzymywanie terminów kontroli okresowych instalacji i sprzętu oraz brak instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, to najczęstsze uchybienia hotelarzy w przestrzeganiu przepisów, wynika z kontroli przeprowadzonych w roku 2005 przez strażaków w obiektach hotelowych.


Jednym z podstawowych zagrożeń dla bezpieczeństwa zarówno gości, jak i pracowników hotelu jest ogień. Przyczyn pożaru w hotelu, czyli obiekcie o dużej rotacji osób spędzających kilkanaście godzin w miejscu im nieznanym, mogą być tysiące.

Od rzuconego na wykładzinę niedopałka, poprzez pozostawienie przez gościa włączonego żelazka, po zwarcie instalacji elektrycznej czy też umyślne podpalenie. Hotele, jako obiekty zamieszkania zbiorowego, podlegają szczególnie rygorystycznym przepisom i są znacznie częściej kontrolowane niż inne budynki.

Wprawdzie wypadki zdarzają się nawet w miejscach, w których przepisy ułatwiające zapewnienie bezpieczeństwa są przestrzegane, jednak przestrzeganie tych przepisów minimalizuje niebezpieczeństwo ich zaistnienia. Zdaniem ekspertów przypominania zasad bezpieczeństwa, kontrolowania przestrzegania przepisów i ćwiczeń pożarowych nigdy za mało.

Grzechy główne

Według Komendy Głównej Straży Pożarnej w ubiegłym roku na wykrytych 2636 mniej niebezpiecznych nieprawidłowości ponad 400 dotyczyło instalacji użytkowych, które w oznaczonym terminie nie były kontrolowane - po prostu ich badania okresowe były nieważne. "Popularna", bo obejmująca 300 przypadków nieprawidłowość dotyczy instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, których po prostu w hotelach nie było.

Oby nigdy nie były potrzebne, ale jeżeli okazałyby się faktycznie potrzebne, aby ich zabrakło, to cena mogłaby się okazać znacznie wyższa niż mandat, który za takie nieprawidłowości grozi.


Prezentowane zdjęcia przedstawiają ćwiczenia jednostek straży pożarnej podległych Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej m.st. Warszawy na terenie hotelu Sobieski. Zdjęcia były robione w sztucznie zadymionym pomieszczeniu. Poza kontrolami zgodności obiektów z wymogami przepisów przeciwpożarowych w niektórych obiektach hotelowych przeprowadzane są ćwiczenia. Są one niezbędnym i najbard
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Lech Piesik

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *