Przyciągać gości oświetleniem

Rozmowa z Romualdem Wojtkowiakiem,wiceprezesem zarządu Philips Lighting Poland S.A. o zmianach w technologii oświetlenia.

 

Firma Philips zdecydowała się na podjęcie działań proekologicznych w zakresie oświetlenia do hoteli. Jak pan ocenia rozwój rozwiązań ekologicznych w hotelarstwie?

Na taki temat należy patrzeć szerzej. W naszym przypadku jest to element ogólnej strategii firmy, która patrzy globalnie, jeśli chodzi o ochronę środowiska oraz zmiany klimatyczne. Segment hotelowy jest jednym z tych, gdzie takie działania są z sukcesem podejmowane. Szanse są duże, ale trzeba pamiętać, że my możemy jedynie oferować pewne rozwiązania, natomiast w hotelarstwie musi istnieć naturalna potrzeba, aby te koncepcje proekologiczne wdrażać. Ze swojej strony podejmujemy wiele działań edukacyjnych w tym zakresie, np. mamy specjalny kalkulator, który w prosty sposób uwidacznia, jak wiele możemy zaoszczędzić. Mówimy nie tylko o oszczędnościach w rachunkach, ale także o redukcji emisji CO2 i innych szkodliwych substancji. Wiadomo również, że w hotelu są miejsca, gdzie oszczędności pojawiają się stosunkowo szybko i w przypadku braku środków na pełną inwestycję, warto ją czasami realizować etapami, rozpoczynając od tych właśnie miejsc.

 

Mówi się obecnie, że LED to taka cyfrowa zmiana w oświetleniu porównywalna do przechodzenia na telewizję cyfrową.

To prawda – LED-y to przyszłość. Używając języka technicznego mogę wyjaśnić, że to, co dzisiaj coraz szerzej stosujemy to LED-y nieorganiczne, które w przyszłości zostaną zastąpione przez LED-y organiczne. Te ostatnie dają nieograniczone możliwości kształtowania formy i przestrzeni. Dzisiejszy LED, który zastępuje konwencjonalne źródło światła, podobny jest do tradycyjnej żarówki. Natomiast LED organiczny świec [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *