Wydajny internet z pokoju

Na przestrzeni ostatnich lat bezprzewodowy internet Wi-Fi przestał być synonimem luksusu. Korzysta się z niego w domu, w pracy, na lotnisku, w kawiarni… Nic więc dziwnego, że właściciele hoteli również są zainteresowani wprowadzaniem rozwiązania WiFi oraz HotSpot w swoich obiektach. Goście hotelowi coraz częściej decydują się na wybór konkretnego miejsca także ze względu na dostępność […]

Czytaj dalej


Sprawnie, szybko, bezpiecznie

Sprawnie działająca infrastruktura informatyczna jest kluczowym czynnikiem zapewniającym jakość i ciągłość procesów biznesowych w hotelu. Nieustanny rozwój technologii wymusza na inwestorach i właścicielach obiektów podjęcie bardzo konkretnych działań zmierzających do tego, aby stosowane systemy były wydajne, działały szybko i niezawodnie, a przede wszystkim były bezpieczne. Inwestycje w rozwiązania mobilne, aby lepiej wyposażyć personel, zwiększyć wydajność […]

Czytaj dalej


Jaki telewizor na konferencje?

    Kluczowym elementem wyboru telewizora w kontekście wyposażenia sali konferencyjnej jest odpowiednia wielkość wyświetlacza – czyli taka, która zapewni właściwy komfort użytkowania multimedialnego ekranu. Warto zatem przyjrzeć się ofercie urządzeń o przekątnej 40 cali i większych, występujących zarówno w tradycyjnej wersji LCD CCFL, jak i w opcji z matrycą podświetlaną diodami LED. Telewizory LED, […]

Czytaj dalej


Ile kosztuje zabieg, czyli zarządzanie finansami w SPA

Zarządzanie finansami hotelowego SPA, jest zadaniem skomplikowanym, ponieważ branża SPA nie ma takich długich tradycji jak branża hotelarska. Podstawowego znaczenia zaczynają nabierać wskaźniki i analizy, które należy systematycznie przeprowadzać w celu poznania możliwości oraz potencjału, jakim obiekt SPA dysponuje. Zarządzanie finansami stanowi bardzo ważny czynnik powodzenia obiektu i pozytywnej oceny zarządzającego nim managera SPA. Nieznajomość […]

Czytaj dalej


Olandia kraina wypoczynku i konferencji

Olandia to zrewitalizowany zespół pofolwarczny leżący w malowniczej miejscowości Prusim, na skraju Puszczy Noteckiej, 70 km od Poznania. Odrestaurowany kompleks nawiązuje swym charakterem do kształtu, który folwark przybrał w latach 40. XIX wieku. W tej chwili na terenie Skansenu Olandia znajdują się kamienno -ceglany Spichlerz, Dwór, Kamiennik, Wodnik oraz Stary Młyn. W folwarku Olandia każdy […]

Czytaj dalej


Ekspansja marek luksusowych

Koniec recesji w branży hotelarskiej skłonił globalne sieci do inwestycji w swoje najbardziej luksusowe marki: Ritz-Carlton, Waldorf-Astoria, JW Marriott, Bulgari, Conrad. Rozwijają się hotelarskie marki luksusowe, rozwijają się też nowatorskie marki ekonomiczne, które są odpowiedzią na zapotrzebowanie nowej generacji młodych turystów wychowanych już w świecie zaawansowanych technologii. RITZ-CARLTON Sieć The Ritz-Carlton Hotel Company zapowiedziała zwiększenie […]

Czytaj dalej


Przyciągać gości oświetleniem

Rozmowa z Romualdem Wojtkowiakiem,wiceprezesem zarządu Philips Lighting Poland S.A. o zmianach w technologii oświetlenia.   Firma Philips zdecydowała się na podjęcie działań proekologicznych w zakresie oświetlenia do hoteli. Jak pan ocenia rozwój rozwiązań ekologicznych w hotelarstwie? Na taki temat należy patrzeć szerzej. W naszym przypadku jest to element ogólnej strategii firmy, która patrzy globalnie, jeśli […]

Czytaj dalej


Prawdziwe ceny w hotelach

Sierpień dla jednych hoteli to najcięższy okres w roku, dla innych to kilka tygodni największych wpływów. W Warszawie 5-gwiazdkowe hotele oferują po 200 zł, w Krakowie za tyle trudno znaleźć hostel, a nad morzem pokoju można nie znaleźć w ogóle (mimo pogody). HOTELARZ po raz kolejny zbadał, ile naprawdę kosztują hotele w sierpniu. Okazało się, […]

Czytaj dalej