Praca concierge to wysiłek zespołu

- uważa Holly Stiel, która ćwierć wieku temu tworzyła standardy profesji concierge w sieci Hyatt, a obecnie uczy i popularyzuje ideę concierge nie tylko w hotelarstwie, ale i dużych korporacjach

Kto zajmuje się organizacją i prowadzeniem szkoleń concierge w USA i krajach sąsiednich? Formalnie szkolenia concierge prowadzi Międzynarodowy Instytut Concierge (ICI). Jednak instytut nie działa już w Północnej Ameryce. Gdy działał w Montrealu, oferował roczny program, który uwzględniał praktyki. Miałam przyjemność nauczania w tym instytucie. Obecnie podobny program oferuje Merici Institute Quebec City.

Oryginalny ICI rozpoczął działalność w Paryżu w 1984 r i nadal tam działa. O ile wiem, w żadnym innym kraju nie istnieją formalne programy szkoleniowe przygotowujące do tej profesji. Gdy pisałam swój podręcznik "Ultimate Service", opublikowany w 1992 r., miałam nadzieję że concierge będzie nauczane w szkołach hotelarskich.

Wiele szkół używa tego podręcznika, lecz nie dla nauczania osobnego przedmiotu, bo concierge zwykle łączy się ze szkoleniami front desku. Wielu concierge należących do Les Clefs d'Or proszonych jest o wykłady w szkołach hotelowych, ponieważ istnieje ogromne zainteresowanie tą profesją w USA.

Które zagadnienia są najważniejsze dla szkolenia concierge?

Najważniejszą sprawą dla concierge jest uświadomienie sobie zakresu obowiązków oraz odpowiedzialności profesji. Szczegóły będą się oczywiście różniły w zależności od hotelu, kraju i miasta, jednak podstawowe oczekiwania gości pozostają identyczne na całym świecie. Concierge jest najistotniejszym wsparciem dla gości hotelowych. Musi więc być świadomym tego, co się dzieje wokół klienta, zarówno w hotelu, jak i poza nim.

Dlatego concierge muszą utrzymywać i dbać o relacje z firmami i agencjami, które pomagają im w pozyskiwaniu określonych dóbr i usług dla gości. Obowiązkiem concierge jest mówić "tak", a potem wykonać oczekiwaną usługę, manifestując szacunek i radość z możliwości zaspokojenia oczekiwań gości. Klient liczy na concierge, więc concierge musi najpierw zrozumieć określoną potrzebę gościa, a potem skoncentrować się na szczegółach jej zaspokojenia. Jeżeli concierge podchodzi do swojej p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *