Hotel mistrzem ceremonii

Chociaż organizatorami uroczystości w hotelach są instytucje korzystające z sal konferencyjnych, hotele powinny służyć im radą, zorganizować oprawę.



W pewnych okolicznościach hotel spełnia misję podobną Ministerstwu Spraw Zagranicznych. Różnica jest jedynie taka, iż cała oprawa, elementy etykiety czy ceremoniału służącego do poprawnej organizacji uroczystości oficjalnych dotyczą ostatnio też tych zwykłych ludzi podróżników lub gości odbywających podróże służbowe.

Mimo że prawie zawsze tzw. organizatorami są instytucje korzystające z sal konferencyjnych, jednak hotel powinien kontrolować przebieg uroczystości, służyć fachową radą organizatorom, ustalić kanon jej oprawy. Tym samym hotel przejmie funkcję nieistniejącego już w dyplomacji stanowiska mistrza ceremonii. Każda organizowana uroczystość wymaga precyzyjnego scenariusza tworzonego etapami.

Jego najważniejszymi punktami są: rozmieszczenie i układ flag, precedencje w powitaniu i rozsadzeniu gości oraz delegacji, precedencja w ceremonii pożegnalnej i przebieg organizowanego wydarzenia.
Etykieta flagowa mówi, że flaga państwowa we własnym kraju ma pierwszeństwo przed innymi. Patrząc z pozycji osoby stojącej przed budynkiem hotelu, powinniśmy widzieć następująco rozmieszczone flagi: Polska i Unii Europejskiej.


Flagi suwerennych państw podniesione przed siedzibą organizacji międzynarodowej podczas jej obrad, spotkania wielostronnego lub międzynarodowej imprezy sportowej umieszcza si [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Maria Bujas-Łukaszewska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.