Hotel dobrze ogrzany

Na komfort, jaki hotel powinien zapewnić swoim gościom, składa się nie tylko odpowiednie wyposażenie pokoi czy zaplecze gastronomiczne, ale także albo przede wszystkim odpowiednia temperatura w pokoju.

Poczucie komfortu, jakie gość odczuwa, przebywając w hotelowym pokoju, bywa z reguły najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy jeszcze kiedykolwiek będzie miał ochotę przenocować w danym hotelu. Miernikiem i ważnym składnikiem tego komfortu jest odpowiednia, czyli wynosząca od 18 do 22ĄC, temperatura.

Takie warunki najłatwiej uzyskać w budynkach z systemem klimatyzacji, w których poziom ciepła jest regulowany automatycznie. Jednak zastosowanie tego rozwiązania wymaga specjalnych kanałów wentylacyjnych, wymienników ciepła, a także systemów nawilżających i osuszających powietrze.

Instalacje te muszą być połączone z regulatorami temperatury i siecią nastawników w ten sposób, by każdy gość mógł ustawiać parametry powietrza nawiewanego do pokoju, a obsługa hotelu mogła robić to samo we wszystkich pomieszczeniach wspólnych, jak korytarze, restauracja czy lobby.

Optymalne warunki komfortu cieplnego w danym pomieszczeniu są spełnione, jeśli temperatura w zimie wynosi od 20 do 22ĄC, zaś latem 23-26ĄC. Jeśli latem różnica temperatur pomiędzy powietrzem na zewnątrz a wewnątrz budynku przekracza 7ĄC, powoduje to u człowieka szok termiczny i przeziębienie.

Natomiast wilgotność powietrza powinna się mieścić w przedziale 40-60 proc. Minimalna ilość świeżego powietrza w pomieszczeniu przypadająca na osobę wynosi 20, a jeśli nie można otwierać okien - 30 metrów sześciennych na godzinę.

Jest to najlepsze rozwiązanie. Ponieważ jednak wymaga znacznych nakładów finansowych i dużego nakładu prac instalacyjnych, nie jest dostępne dla każdego. Z reguły w hotelach, zwłaszcza tych mniejszych, funkcjonuje centralne ogrzewanie z tradycyjnymi grzejnikami zasilanymi gorącą wodą z sieci. Instalacja właśnie takiego systemu jest najtańsza, a eksploatacja prosta, jednak ma dwie wady.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Lech Piesik, Zygmunt Zimny

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *