Wykładziny: rynek producentów i dystrybutorów

Autor: Wiktor Kołakowski
Rynek producentów i dostawców wykładzin dla hoteli jest bardzo rozbudowany, a przez to trudny do ogarnięcia dla inwestora, wkraczającego na rynek. Często trudny jest też do ogarnięcia dla hotelarzy, którzy już prowadzą swoje obiekty. Dlatego pokrótce przedstawiamy, jak on wygląda, kto jest kim i co oferuje.   Rynek producentów dzieli się na firmy, które specjalizują sie w wykładzinach hotelowych oraz pozostałe, dla których stanowią one jedynie dodatek do innych rodzajów wykładzin np. biurowych, domowych itd. Dodatkowo można podzielić dostawców, na tych którzy specjalizują się w wykładzinach wełnianych oraz poliamidowych.   Producenci Na rynku europejskim jest trzech wiodących producentów wykładzin, którzy specjalizują się w wykładzinach na zamówienie – produkowanych w technologii nadruku indywidualnego. Są to duńskie Ege oraz niemieckie Halbmond i Maltzahn. Wszystkie trzy firmy oferują wykładziny poliamidowe oraz wełniane (w Polsce sprzedają głównie wykładziny poliamidowe, gdyż polskie wykładziny wełniane produkowane przez Agnellę czy Kowary są dużo tańsze, ze względu na często tańsze surowce i tańszą robociznę). Szacuje się, że łącznie posiadają one ponad połowę udziałów w rynku drukowanych wykładzin poliamidowych w Polsce. Zarówno Ege jak i Halbmond działają w Polsce poprzez tzw. wyłącznych dystrybutorów – Halbmond przez firmę Newmor, a Ege przez firmę Floorinvest. Firmy te sprzedają także inne wyroby: Florinvest – posadzki przemysłowe oraz wykładziny biurowe i hotelowe innych firm, Newmore – okleiny ściennych oraz płytki dywanowe i wykładziny innych producentów Na rynku działają także firmy, dla których wykładziny hotelowe stanowią jedną z grup oferowanych wykładzin. Do firm, które oferują kolekcje hotelowe, można zaliczyć m.in. belgijskie Balta i Beaulieu, oferujące również kolekcje w nadruku indywidualnym, francuski Balsan, który oferuje zarówno standardowe wykładziny hotelowe, jak i wykładziny na zamówienie, niemiecki Vorwerk, czy Sit-in należący do włoskiego do koncernu Miro Radici. Brytyjski InterfaceFLOR specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży wykładzin dywanowych w płytkach przeznaczonych do budynków użyteczności publicznej, powierzchni komercyjnych i mieszkalnych, ale na rynku hotelowym nie jest zbyt aktywny.   Dystrybutorzy Średnie ceny za wykładziny wahają sie od 8 do 20 euro/mkw. w zależności od gramatury, jakości wyrobu i polityki sprzedaży. Jednak z uwagi na małe marże cenowe na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *