Wkrótce ruszy Czarny Potok

Dobiega końca budowa największego 4-gwiazdkowego kompleksu hotelowego w Krynicy-Zdroju – Czarnego Potoku z 233 pokojami i apartamentami oraz ekskluzywnym centrum SPA & Wellness. Obiekt należący do JW Construction ma być otwarty na przełomie 2011/2012 roku. Cały kompleks będzie się składał z zespołu 12 budynków hotelowych o łącznej powierzchni 20,5 tys. mkw., bazy konferencyjno- szkoleniowa na […]

Czytaj dalej


5-gwiazdkowy Holiday Park w Ostródzie

W połowie września wmurowano kamień węgielny pod budowę 5-gwiazdkowego hotelu Holiday Park w Ostródzie. Inwestycja w ponad 150-pokojowy hotel wyniesie 65 mln zł. Hotel działać ma pod jedną z marek międzynarodowych. Hotel powstaje na 4-hektarowej działce zlokalizowanej tuż nad brzegiem jeziora Drwęckiego. Za budowę odpowiada ostródzka firma OPB Development, a zarządzać będzie nim, należąca do […]

Czytaj dalej


Szanowni Państwo

Na równo rok przed 50. rocznicą ukazania się pierwszego numeru HOTELARZA na rynku (wówczas pad nazwą Biuletyn Informacyjny PZH) przekroczyliśmy setkę – sto stron. Oddajemy w Państwa ręce najgrubszy numer w jego dotychczasowej historii. 104 strony wypełnione praktyczną wiedzą, najświeższymi informacjami, przydatnymi poradami. Wszystkim tym, co jest interesujące dla hotelarzy. Wypełniony też licznym reklamami, które […]

Czytaj dalej


angelo w centrum biznesu

Katowice, jako stolica Górnego Śląska, przez lata kojarzyły się tylko z górnictwem i przemysłem ciężkim. Teraz miasto stara się przekształcić, z coraz lepszym skutkiem, w ważny ośrodek biznesowy. A otwarty w ubiegłym roku designerski angelo Hotel Katowice ma ambicję bycia najważniejszym hotelem biznesowym w tym regionie. Dlatego stworzył największe centrum konferencyjne i, jako jedyny na […]

Czytaj dalej


Wszystko o okleinach i tapetach

Zacząć należy od tego, co nie jest ani tapetą, ani okleiną ścienną? A nie są nią: włókno szklane, tkane o różnych wzorach przeplotu i w postaci włókniny; farba malarska, zwana przez niektórych producentów „płynną tapetą”, nakładana pędzlem; tzw. „tapeta japońska”, w postaci płynnej pulpy nakładanej jak tynk dekoracyjny; podkład malarski, w postaci papierowej taśmy, zwanej […]

Czytaj dalej


Czysto pod nogami

Jakie będzie pierwsze wrażenie gościa, jeśli zamiast pięknego lśniącego gresu zobaczy podłogę brudną, niedoczyszczoną, pełną smug po mopie lub pozostałości zaschniętej chemii?   Utrzymanie czystości w hotelu na odpowiednim, wysokim poziomie jest dużym wyzwaniem, i stoi ono przed managerem służby pięter. Właśnie od tej osoby zależy realizacja zadań przez personel sprzątający. Dlatego podstawowym warunkiem utrzymanie […]

Czytaj dalej


Recepcja SPA − centrum zysków

Recepcja SPA jest sercem każdego obiektu. Goście rezerwują tu zabiegi, ale także spodziewają się profesjonalnej porady i pomocy w ich najlepszym wyborze. Takie wymagania zobowiązują. Recepcja to centrum dowodzenia oraz… mnożenia zysków, dlatego nie można marginalizować jej roli w strukturze dobrze zarządzanego hotelowego SPA. Z reguły, mówiąc o hotelowym SPA mamy na myśli kosmetyczki lub […]

Czytaj dalej


Eko-znaki SPA

Jemy ekologiczną żywność, stosujemy ekologiczne programy prania i zmywania, ekologia staje się coraz bardziej popularna w budownictwie. Nie dziwi więc, że rozwija się też trend eko SPA, już nie tylko w Europie Zachodniej, ale także w Polsce. Należy jednak pamiętać, że eko to nie tylko kosmetyki oparte na naturalnych składnikach, ale też używanie naturalnych materiałów […]

Czytaj dalej


Ekologiczne podejście

AquaCity Poprad– Słowacja AquaCity Poprad to pierwszy kompleks relaksacyjny w Europie Środkowej, który otrzymał certyfikat Green Globe, jeden z najwyższych standardów przyznawanych organizacjom z branży turystycznej. Gwarantuje on, że AquaCity dotrzymuje najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska naturalnego, a także wspiera społeczność lokalną i gospodarkę. Dzięki wykorzystaniu energii słonecznej i wód geotermalnych ośrodek zachowuje niezależność […]

Czytaj dalej