Gastronomia idzie na zakupy

Hotelowa gastronomia dba o zróżnicowanie źródeł dostaw produktów spożywczych. Elementami decydującymi o wyborze są: jakość, terminowość i cena

Według wielu smakoszy, czasy, gdy punkty gastronomiczne korzystały wyłącznie z naturalnych produktów spożywczych, nieskażonych konserwantami, ulepszaczami i im podobnymi substancjami minęły bezpowrotnie.

Tempo życia i żywienia, "fastfoodyzacja" gastronomii a wreszcie ekonomika kuchni, wymuszają na restauracjach i barach korzystanie z konfekcjo- nowanych półproduktów, a w skrajnych przypadkach gotowych potraw podgrzewanych w kuchence mikrofalowej. Czy rzeczywiście jest aż tak źle? "Hotelarz" postanowił sprawdzić, z jakich produktów i źródeł zaopatrzenia korzystają niektóre z hotelowych restauracji.



Zaczęliśmy od potentata hurtowej sprzedaży - sieci Makro Cash and Carry Polska. Niestety nie udało nam się ustalić, które z hotelowych restauracji korzystają z usług Makro i co konkretnie kupują. Rozumiemy - tajemnica handlowa. Gorzej, że Makro nie było w stanie podać nam chociaż wolumenu zakupów dokonywanych przez sektor lub ich udziału w ogólnych obrotach sieci. Andrzej Słodki, rzecznik sieci zapewnił za to "Hotelarza", że klienci z sektora HoReCa dokonują zakupów w Makro i ich liczba rośnie.

Słodki dodał, że z myślą o potrzebach segmentu gastronomicznego, w tym hoteli Makro stworzyło własną markę - Metro Quality, pod którą oferuje produkty z górnej półki cenowej, o wysokiej jakości, w dużych opakowaniach przystosowanych do potrzeb tej grupy. - Metro Quality obejmuje około 200 różnych produktów, głównie artykułów spożywczych, które są przetwarzane w obiektach gastronomicznych.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *