Inauguracja Akademii Hotelarstwa

5 października odbyła się inauguracyjna sesja drugiej edycji Akademii Hotelarstwa prowadzonej w ramach Akademii Hotelarza przez Francuski Instytut Zarządzania. Sesję poprowadził Michel Muszyński, dyrektor FIZ. Pierwsza, sesja Akademii poświęcona była specjalistycznemu marketingowi hotelarstwa. – Uczestnicy Akademii Hotelarstwa po cyklu wykładów dotyczących produktu, badań marketingowych oraz pozycjonowania obiektów noclegowych, mieli okazję skorzystać z symulatorów komputerowych – […]

Czytaj dalej


Inauguracja Akademii Concierge

3 października w krakowskim hotelu Sympozjum odbyło się pierwsze z cyklu szkoleń Akademia Concierge zorganizowane przez Hotelarza i Concierge Polska w ramach Akademii Hotelarza. Akademię Concierge prowadziły dr Katarzyna Grzegorzewska i Sylwia BortniakW szkoleniu „Concierge – poradnik menedżera” wzięło udział 16 osób reprezentujących kadrę zarządzającą m.in. hoteli Copernicus, Europejski, Hotel System, Ostoya Palace, Pod Różą, […]

Czytaj dalej


Ruszyła Akademia Inwestycji Hotelarskich

7 listopada w Hotelu Nadmorskim w Gdyni odbyło pierwsze z cyklu szkoleń Akademii Inwestycji Hotelarskich zorganizowane przez miesięcznik „Hotelarz” w ramach Akademii Hotelarza, skierowane do właścicieli, kadry zarządzającej i instytucji zainteresowanych rozwojem obiektów hotelowych lub nowymi inwestycjami W całodniowym szkoleniu w Hotelu Nadmorskim wzięło udział 30 osób. Reprezentowały one przede wszystkim podmioty, które są na […]

Czytaj dalej


Trzy oblicza popytu

Myśląc o poważnej analizie rynku dla potrzeb hotelowego projektu inwestycyjnego, musimy wziąć pod uwagę trzy rodzaje popytu na usługi noclegowe Gdy myślimy o inwestycji, szczególnie związanej z budową nowego obiektu, warto przed przystąpieniem do tworzenia jakichkolwiek prognoz wyników tego hotelu zbadać rynek i sporządzić prognozę popytu na usługi hotelowe, szczególnie w segmencie, który nas interesuje. […]

Czytaj dalej


Pora na kolokwium

Po osiemnastu artykułach-wykładach o rachunkowości zarządczej, pora na sprawdzenie wiedzy tych czytelników „Hotelarza”, którzy śledzą cykl. W poprzednich odcinkach dominującym tematem była efektywność inwestycji, jej ocena przed zaangażowaniem środków finansowych i bieżąca kontrola w trakcie realizacji, jeśli zmieniają się warunki działania oraz po uruchomieniu projektu. Proszę wskazać prawidłową odpowiedź na poniższe pytania (tylko jedna odpowiedź […]

Czytaj dalej


Zbrojne ramię Skarbu Państwa

Jak to za komuny bywało…   Kilkanaście lat temu przyleciałem na zjazd hotelarzy do Marakeszu. Czekając na odprawę paszportową, przestudiowałem wszelkie napisy. Jeden z nich głosił, że wywóz marokańskich pieniędzy jest zabroniony. Można je wymienić przy opuszczaniu tego kraju na dolary czy franki, ale tylko do 40 proc. sumy, którą się wcześniej wymieniło na dirhamy. […]

Czytaj dalej


Marcin Dudek

Przygodę z kuchnią rozpoczął w Technikum Gastronomicznym w Krakowie. Po ukończeniu szkoły w 1988 r. podjął pracę w krakowskiej restauracji Wierzynek, gdzie przez trzy lata zgłębiał tajemnice zimnych zakąsek, pasztetów i galantyn, a następnie awansował na stanowisko kuchmistrza w krakowskim Grand Hotelu. Jednak jego prawdziwa przygoda kulinarna zaczęła się w restauracji hotelu Piast, w którym […]

Czytaj dalej


Platforma do sukcesu

Internet staje się podstawowym kanałem sprzedaży pokoi hotelowych. Gość może zarezerwować nocleg online poprzez witrynę własnego obiektu lub za pośrednictwem portalu rezerwacyjnego Początkowo systemy online służyły do rezerwacji połączeń lotniczych, ponieważ powstawały z aliansów przewoźników. Obecnie proponują one usługi rezerwacyjne zarówno firmom lotniczym, jak i agencjom turystycznym, sieciom hotelowym, liniom kolejowym, pośredniczą też w wynajmie […]

Czytaj dalej


Gastronomia idzie na zakupy

Hotelowa gastronomia dba o zróżnicowanie źródeł dostaw produktów spożywczych. Elementami decydującymi o wyborze są: jakość, terminowość i cena Według wielu smakoszy, czasy, gdy punkty gastronomiczne korzystały wyłącznie z naturalnych produktów spożywczych, nieskażonych konserwantami, ulepszaczami i im podobnymi substancjami minęły bezpowrotnie. Tempo życia i żywienia, „fastfoodyzacja” gastronomii a wreszcie ekonomika kuchni, wymuszają na restauracjach i barach […]

Czytaj dalej