Inauguracja Akademii Hotelarstwa

5 października odbyła się inauguracyjna sesja drugiej edycji Akademii Hotelarstwa prowadzonej w ramach Akademii Hotelarza przez Francuski Instytut Zarządzania. Sesję poprowadził Michel Muszyński, dyrektor FIZ. Pierwsza, sesja Akademii poświęcona była specjalistycznemu marketingowi hotelarstwa. – Uczestnicy Akademii Hotelarstwa po cyklu wykładów dotyczących produktu, badań marketingowych oraz pozycjonowania obiektów noclegowych, mieli okazję skorzystać z symulatorów komputerowych – […]

Czytaj dalej


Inauguracja Akademii Concierge

3 października w krakowskim hotelu Sympozjum odbyło się pierwsze z cyklu szkoleń Akademia Concierge zorganizowane przez Hotelarza i Concierge Polska w ramach Akademii Hotelarza. Akademię Concierge prowadziły dr Katarzyna Grzegorzewska i Sylwia BortniakW szkoleniu „Concierge – poradnik menedżera” wzięło udział 16 osób reprezentujących kadrę zarządzającą m.in. hoteli Copernicus, Europejski, Hotel System, Ostoya Palace, Pod Różą, […]

Czytaj dalej


Ruszyła Akademia Inwestycji Hotelarskich

7 listopada w Hotelu Nadmorskim w Gdyni odbyło pierwsze z cyklu szkoleń Akademii Inwestycji Hotelarskich zorganizowane przez miesięcznik „Hotelarz” w ramach Akademii Hotelarza, skierowane do właścicieli, kadry zarządzającej i instytucji zainteresowanych rozwojem obiektów hotelowych lub nowymi inwestycjami W całodniowym szkoleniu w Hotelu Nadmorskim wzięło udział 30 osób. Reprezentowały one przede wszystkim podmioty, które są na […]

Czytaj dalej


Gastronomia idzie na zakupy

Hotelowa gastronomia dba o zróżnicowanie źródeł dostaw produktów spożywczych. Elementami decydującymi o wyborze są: jakość, terminowość i cena Według wielu smakoszy, czasy, gdy punkty gastronomiczne korzystały wyłącznie z naturalnych produktów spożywczych, nieskażonych konserwantami, ulepszaczami i im podobnymi substancjami minęły bezpowrotnie. Tempo życia i żywienia, „fastfoodyzacja” gastronomii a wreszcie ekonomika kuchni, wymuszają na restauracjach i barach […]

Czytaj dalej


Dobry grunt pod nogami

Najlepiej w hotelach sprawdzają się wykładziny wykonane z włókna będącego mieszanką naturalnej wełny i tworzywa sztucznego Gość, który spędza w hotelu dobę, dwie lub więcej powinien się w nim czuć jak w domu. Zaprojektowanie i wyposażenie obiektu w ten sposób, by czuł się w nim dobrze każdy z tysięcy gości, który go odwiedzi, jest sztuką. […]

Czytaj dalej


Zanim zapłacisz za SPA

Chociaż w budowę hotelowego SPA trzeba zainwestować kilkaset tysięcy złotych, są duże szanse, że mimo rosnącej konkurencji inwestycja się zwróci. Moda na SPA przyszła do Polski kilka lat temu, wyprzedzając nieznaczne ożywienie inwestycji na rynku hotelarskim. Według przedstawicieli branży dynamiczny rozwój hoteli SPA na rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych i rentowność tego typu […]

Czytaj dalej


Trzy oblicza popytu

Myśląc o poważnej analizie rynku dla potrzeb hotelowego projektu inwestycyjnego, musimy wziąć pod uwagę trzy rodzaje popytu na usługi noclegowe Gdy myślimy o inwestycji, szczególnie związanej z budową nowego obiektu, warto przed przystąpieniem do tworzenia jakichkolwiek prognoz wyników tego hotelu zbadać rynek i sporządzić prognozę popytu na usługi hotelowe, szczególnie w segmencie, który nas interesuje. […]

Czytaj dalej


Pora na kolokwium

Po osiemnastu artykułach-wykładach o rachunkowości zarządczej, pora na sprawdzenie wiedzy tych czytelników „Hotelarza”, którzy śledzą cykl. W poprzednich odcinkach dominującym tematem była efektywność inwestycji, jej ocena przed zaangażowaniem środków finansowych i bieżąca kontrola w trakcie realizacji, jeśli zmieniają się warunki działania oraz po uruchomieniu projektu. Proszę wskazać prawidłową odpowiedź na poniższe pytania (tylko jedna odpowiedź […]

Czytaj dalej